2009, på planeringsstadiet.

Jag kommer antagligen att "få sparken" från Förbannelsekassan i övermorgon.
De har inte hört av sig på över 1 år, men de har ju hela dagen på sig idag.....
.....sen är det ju nyårsafton och då skulle det ju vara skönt att veta vad jag gör nästa dag.
Eller begär jag för mycket nu??????
Jag måste nog hitta ny sysselsättning och vad kan väl passa mig bättre än President of the World?

Så nu är jag i full gång med planeringen för nästa år.
Det får ta mig fasen bli lite ordning i världen nu!  Så jag tar över!!!

Planer för Sverige:
Föräkringskassan läggs ner och alla handläggare där får livslånga avgångsvederlag plus en enkelbiljett till Thailand. De kan ju inte hjälpa att de har haft så värdelösa jobb. Men säkrast för dem själva är nog att de åker långt från Sverige och stannar där. Alla är inte lika förstående som jag. Många skulle säkert vilja skicka en spark upp i arslet på dem.

Någon som istället skulle få min fot i arslet är f.d statsminister Reinfeldt!
Jag ska ta mina vandrarkängor på mig så att det gör jäkligt ont!!! Sen ska han få vara utan sina kontokort, plånbok och andra tillgångar i ett halvår. Han ska under den tiden också få bråka och tigga, be och överklaga detta till mig. Jag ska vara stenhård och pissa i hans sår...hehehe! Sen ska han få lite fickpengar och de ska han leva på resten av sitt liv....
Samtidigt ska han användas till plågsamma försök för att komma på gåtan och lösningen om sjukdomen fibromyalgi!
HA!

Alla andra ministrars löner ska i fortsättningen användas till de hemlösa. Alla ministrar sätts på samma plan som försäkringskasse-arbetarna, men utan avgångsvederlag! De har redan fått alldeles åt helvete för mycket betalt, de kan leva på sina besparingar eller börja jobba som Katoy:er i thailandet.

Det geografiska problemet har jag inte löst riktigt än....hm... Vårt land är ovanligt dumt format. Det borde vara mer kvadratiskt, det blir så helsikes dryga resor när man ska träffa andra blogghäxor. Hur vi gör med detta vet jag inte än som sagt.... men det kommer. För så här kan vi inte ha det i alla fall.

Nu hoppas jag på era röster....
Rösta på Yrvette - Då blir livet lätt!

Eller förresten...det behöver inte ens röstas om att jag ska bli Världs-Minister!
Ha...det är ju självklart att jag bara stövlar in på regeringskansliet och säger att så ska det vara nu i fortsättningen!!!
-Flytta på er! Här ska det bli öppet hus för alla uteliggare!  

Resten av världen har redan tagit lilla Yrvette till sitt hjärta. 
Turkiet ÄÄÄLSKAR sin Yrvette-darling.........


New York-borna känner sig trygga under denna bild av Moder-Yrvette...



......så det ska nog inte bli så svårt att komma till makten i lilla fjuttiga ,och än så länge, avlånga land. 


Eller vad tror ni?
 

Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

funkar det fortfarande inte att kommentera här?

2008-12-30 @ 10:53:46
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Lindqvist

jo hihihi

2008-12-30 @ 10:54:12
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: vivan

Jag jublar! Klart att du skall ta över Sverige!

Då blir det ordning och reda i Svea rike, det är jag helt övertygad om. Och om du skulle behöva några ministrar så kan jag ställa mig till förfogande,rolighetsminister,trivselminister,osv...

kanske något skulle passa till mig!



Ha det så bra och gött med vänner på nyårsafton!



GOTT NYTT ÅR VÄNNEN!

PS. RINGER EFTER HELGEN,FÖR INTE 17 FIXADE JAG DET DÄR MED YOU TUBE. DS

2008-12-30 @ 11:45:56
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Cilla

haha, ja det blir nog inga problem för dig att ta makten, jag väntar med spänning

2008-12-30 @ 21:26:19
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0