Äntligen!

Äntligen kan man blogga igen. Hela dagen har min sida varit ur funktion och jag har haft svår bloggabstinens...huu...jobbigt!

Nu sitter jag här igen då. Jag har sovit klart för i natt redan. Jag slocknade i soffan för några timmar sedan och vaknade nyss. Suck, det blir en lång och dryg natt nu igen....

Här har det snöat i kväll. Gud vad jag tycker det är fint med snö!!! Stubberudshaget är nästan lika fint på vintern som det är på sommaren. Yrvette like.


Så här mycket snö har vi nu.....



Då är det ganska mysigt att sitta inne och kura i filten och klappa katterna....




,,,och med ett glas vin och brasan tänd så är det ganska lätt att somn.


Jag tror jag bor i den mest rofyllda miljö som finns. ÄNDÅ är jag som en duracellkanin och kan inte sova mer än 2-3 timmar/dygn.
Jag blir tokig på detta snart!!!!
Men nu ska det kanske bli ordning på mig. Min kusins fru, Monica, ska dra med mig på meditation och personlig utveckling m.m.
Det är himla bra att andra tar tag i mina problem för jag orkar inte egagera mig längre.
Då har det gått ganska långt va? När man inte orkar engagera sig i sig själv ens en gång. Suck, vad jobbig jag är!!!



Till sist ska jag visa min fina julklapp som jag fick av Lillemor. En svampväska! Så himla praktisk och perfekt julklapp till mig! Hon har tänkt till! Det är nog det jag uppskattar mest när man får en present. Att givaren har funderat ut vad just JAG skulle bli glad över.
Det är det ju inte alla som gör...hehe! Sämsta presenten jag fått ever måste vara när jag fick en dammsugare i 25-års present av min dåvarande man! Hahahaha....hur tänkte han?
Guuud så trist! En dammsugare!!!!
Men denna käcka väska blir toppen till nästa svamsäsong.
3 stora fack för olika sorters svamp, en ficka för mobilen, kameran och cigaretterna så att jag slipper tappa dem i skogen igen. Jag vet inte hur många gånger jag tappat mina cig-paket när jag böjt mig för att plocka svamp. Slut på det alltså! Tack Lillemor!!!

God jul på er då.......hahaha....jag ska tjata om julen så att ni blir trötta på den innan den ens börjat!!!! Jag tröttnar ALDRIG på jul!!! Julen varar från1:a advent till Nyår. En månad om året är det full jul hemma hos mig alltså....kram och god jul...som sagt!

Kommentarer
Postat av: Tesa

Nää du....julen varar till tjugondag Knut!!! Och börjar absolut inte före Lucia...

Hmm...är det bara jag som är traditionsbunden här i världen??? Nyordningar som att julen ska ut efter nyår...fnys!!!

Jag blir så frustrerad på folk som frossar i jul i november och hela december för att sen inte orka hänga i tills Knut!!! Det är ju som att börja springa ett maraton flera kilometer före startlinjen för att sen dö av utmattning halvvägs i loppet...

kram..

2008-12-03 @ 08:00:19
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: maria

Hahahaha......sur-tesa!!!! Vi firar ju jul lika länge du och jag, bara med viss förskjutning!

men ok...jag har julen kvar till tjugonda knut då. Blir du glad och nöjd då?



Fick just en idè! Man kanske skulle ta och bjuda in alla er bloggläsare på julgransskakning då? vad tror du? Kommer du då Tesa???

Jäklar vad kul det vore!



2008-12-03 @ 08:04:37
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

jag firar jul mellan november och mars. så jag vann hahahahaha

2008-12-03 @ 08:17:47
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0