God morgon.....

......och trevlig fortsättning på julen!

Jag missade julottan idag! Det är också en tradition, att missa julottan alltså!!! Jag sov! Vilken höjdare! Jag har sovit...nästan 5 timmar!!!

Något som jag INTE missade i år var Karl-Bertil Jonsson. Helt underbart bra julsaga!!! Jag älskar när han står på den fragila avdelningen och sorterar paket...hihi!

Dagen idag består av upprustning av vårt hem! Guuud så rörigt det blir i vårt lilla minihus när vi blir några stycken!
Så först ut med alla övernattande ungar och sen fram med dammsugaren!
Maud och Bernt, våra vänner från Forshaga kommer hit för en kortspelskväll. Nästa bestyr: Vad ska jag laga för mat????? Inte en chans att jag bjuder på julmat! Vi håller redan på att fisa ihjäl oss här!!!! Jenny erbjöd sig hjälpa mig och laga sin paradrätt : Spagetti och ost!
Men .....hm...nä...kanske något lite mer, men tack ändå Nennisungen!!!

Tills vi har blivit av med våra ungar så ska jag lägga mig och studera den supersmarta julklappsboken jag fick av Emma!


En fantastisk bok som man skulle ha haft med sig redan från födseln! Men det är ju aldrig försent!

Man har en stor uppgift som ska genomlevas/genomlidas varje år i ens liv.
Nästa år när jag fyller 48 år, så har jag kanske inte det enklaste uppdraget!!! Men verkligen helt nödvändigt!!! Men här får man fiiin hjälp av boken!
Dessa figurer ska klippas ut och klistras på kylskåpet.
Det KAN  ju funka!!!?


Jag har bläddrat igenom boken och sett att jag missat en hel del saker i min livsutveckling, men det är inte försent att genomleva dessa retroaktivt. Jag har en del att jobba ikapp för att inte tala om så många roliga saker jag har framför mig i livet!!!

Har ni frågor och funderingar om vad ni ska satsa på inför nästa år, så hör av er. Jag kollar åt er!!!

Den här boken verkar vara vetenspligt framforskad! Helt klockrena livsuppgifter...hahahaha!
Ex.
En mycket sannare och bättre version av äktenskapslöftena:
Jag Yrvette, tar dig som min äkta make----Du får duga!
I glädje... ----- I glädje, eller åtminstone vällust
.....och sorg------och dyr terapi
Tills döden skiljer oss åt.-------- Tills vi båda är så dementa att vi inte känner igen varandra.
JA! ------- Håll tummarna!

Ja, det är en mycket användbar bok som jag kommer att ha mycket glädje av...hahaha!

Här ska ni få en liten stilstudie av hur min söta dotter uppträder i olika situationer:

Hos svärföräldrarna i går!


Hemma hos mig igår.


Suck...tja, man får väl vara ganska glad över att det inte var tvärtom??!!!






Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahahaaaahahah nej det kanske var bra att det var så och inte tvärtom. men var glad. hon känner sig som hemma.. hahha. jag bara undrar hur detta ska sluta. ska du rasa samman i en stor hög?? snälla ta ett par dar off sen.. skickar en massa kramar

ps! MEN jag är glad över att du sovit lite..

2008-12-25 @ 11:09:47
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: britten

nää jag gissade också fel Maria ! jag fick lammullstofflor, ett underställ i ull och siden, och en helt fanatstisk kofta, och supersockar....han vill inte att jag ska frysa....sen fick jag ju ett halsband också , men inte Attling....god fortsättning ...kram

2008-12-25 @ 11:14:02
Postat av: anette

ja hon ser ju ut att njuta av maten hahahah eller nåt!

full rulle i stubberud.....det är betydligt lugnare i skåne....trots att jag jobbar



ha en bra dag

kram

2008-12-25 @ 13:31:24
URL: http://nettis69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0