Ja ä att bra frän i hövve iblann!!!

Nyss fick jag en sån där lysande klar idé i huvudet!!!!
En traditionen som jag haft i många, många år, är att på nyårsdagen ligga totalt bakfull i soffan och se på tv.
Då är det alltid backhoppning från Garmisch-Partenkirchen....! Att det blivit tradition att titta på den sporthändelsen beror på att jag varit så fyllesjuk så jag inte ens har orkat byta kanal.

HÄRLIG tv-tablå att ligga och våndas och yra till:

Nyårsdagen Eurosport.

  • 08:30 Backhoppning
  • 10:00 Watts
  • 11:00 Eurogoals
  • 11:30 Längdåkning
  • 12:15 Backhoppning
  • 13:30 Backhoppning
  • 15:30 Längdåkning
  • 17:00 Backhoppning

Men nu till min lysande idé...som kan klassas som en frän-hövve-grej!
Vi bryter traditionen och kör ett eget backhoppningsrace!!!!
Jamen...vad rolig jag är!!! Det är ju MYCKET häftigare än att ligga i soffan och dö!
Antagligen bryter vi mer än traditionen.....men gipsbindor och lösgips har jag hemma, så det blir inga problem.
Jag har förresten lite cement också, om det skulle vara ovanligt svåra benbrott.

Tjo-ho...vad KUL det ska bli!!!

Kjell sa:
-Du är faen inte klok i hövve! Det värsta är väl att du kommer att göra det också!!!! Du måste ha Damp på riktigt!

Hrmpf, bara för att man vill vara lite sportig istället för bakfull va??!

Hur farligt kan det vara att åka pulka då? De gör ju pulkor för spädbarn t.o.m.


Feg-Kjell och Pierre Populär kan ju åka långfärdsskridskor då istället. 
Lite pensionärsvarning på det faktiskt...hehehe! 
 


Sen var jag och shoppade lite grejer igår.
Lillemor och Anette:
Ni kan börja fundera redan nu på vad jag ska ha dessa smaklösa julgransprydnader till.



Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

ja e me!!!!!!!!!!!! hahaha fast jag tar mig väl inte till backen ens en gång. men om ni skjutsar mig i pulkan så åker jag.nemas problemas. bara bra att få gipsade ben. då SER folk att man har ont..

men vad e det för lekar nu då?? hahahhahahakan inte riktigt komma på vad vi ska leka. men det känns ju sådär hahahaha

och.jag röstar för ett annat LAND !! kärringpresident!! du kan inte skicka folk till Thailand. dit ska ju JAG...

hahah bängo. men jag får väl åka till maldiverna.. eller mauritzius istället. det kanske inte gör ont.

2008-12-30 @ 10:31:26
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0