Jodå, jag mår bra!

Lillemor: Jag svarar dig på dina funderingar här.
Butangas är en lindrig gas jämförelsevis...hihi!
De ville inte plåga mig med att tappa ur all luft de pumpade in så jag skulle göra det själv!
och du skulle ha varit med!!! Wow, du skulle ha blivit stolt över mig!!! Jag lade av världens längsta brakskit!!!! den hördes ända bort till cafeterian...jag lovar dig!!!
Det var riktigt häftigt!!!! Jag kände mig så manlig på något sätt...hahahaha! Herregud...det finns de som tror att fina flickor inte fiser...heheheh! Joru!!! T.o.m Drottning Silvia släpper en fjärt då och då!

Förresten...undrar vad hon har på sig på ferren i kväll. Hoppas hon glänser över de små prinsessnärtorna i år också...hehehe....gamla mammor är snyggast! Eller hur Nennis?

 


Jaja...tillbaka till denna dag.
Jo, undersökningen gick fint! jag fick 4x normaldos bedövning. Doktorskan var supergullig! Det är klart det ska vara ett fruntimmer för att fatta hur det ska göras!!! Det var inte hon som skulle göra undersökningen men min andra doktor hade fått annat att göra. Tackar!!!
Visst gjorde det ont så att jag bad dem fara åt helvete hela högen om de inte slutade...men det gick bra til slut ändå. Ett vävnadsprov togs för provanalys. Lite förändringar fanns det ju, men det hade jag sist jag var inne också. Inget att oroa sig för ännu i alla fall.

Och varför ska man oroa sig?
Jag kommer inte att dö än på länge. Inte pga Ulcerös Colit i alla fall. Men dö kommer jag att göra. Alla gör det till sist. 

Jag har fått lite mail och kommentarer om att man inte ska skämta om begravningar och liknande. 
Jaså...varför då då????
Kan man inte skämta om döden som är det mest naturliga som finns. Det är nästan det enda vi kan vara absolut säkra på att alla kommer att råka ut för. Då är det ju inget elakt utpekande mot en viss grupp människor...då kan det väl inte vara så farligt! 

Jag kör en del negerskämt här ibland...jag gillar negrer OCH negerskämt. Men då är det ingen som kommenterar. Nu är jag inte rasist på något vis, men jag gillar att skämta....och jag tycker att man kan skämta om nästan allt. Men bara nästan... Att jag INTE är rasistisk av mig vet nog alla ni som läser min blogg. Hur skulle jag kunna älska mitt låtsasbarnbarn om jag vore rasistisk? Han har bara 1/4 svenskt blod i sig min lilla underbara chokladpojke!!! Och han är det ljuvligaste som finns!!! 

Men nu var det om döden och begravningar som jag inte fick skämta..... Men det gör jag ändå...HA! Om någon känner sig utpekad så är ju den helt knäpp......alla ska ju dö!!! Eller? Känner ni någon som inte kommer att dö?

JAG ska göra det i alla fall. Om så där en 30 år ungefär. Då ska psalmen  "blott en dag..." spelas. Den som jag hade på en tidigare blogg här idag. Men det är nog den enda vanliga begravningslåt som ska spelas. Jag vill ha lite mer ös i kyrkan den dagen.
Stairways to heaven med Led Zeppelin är en låt som ska spelas. Gabriellas sång tycker jag att alla mina barnbarn kan sjunga. Sen ska Amanda Jensen komma och dra en gammal goding " Hallelujah".



Erkänn att det blir en kanonbegravning! Efteråt ska det inte vara något jäkla kafferep med smörgåstårta....nej...grillfest med en massa gott att dricka...jag kan vara med på ett foto mitt på bardisken!!! 
Liveuppträdande av Rydell o Quick....mina favvo-live-artister. (Minns du Emma...hahaha! På killingen...800grader...och du och jag och Quickan...!) 



"I can`t live my life without rock´n roll" Nä just det....och inte efter livet heller, så ös på med lite go rock på min begravning!
Ingen dör av att höra lite rock vare sig det är i kyrkan eller på konsert....min begravning ska rocka fett!!!!

Blommor vill jag ha...massor!!! hela kyrkan ska vara klädd med Cikoria. Sen får ni komma med vad ni vill för blommor förutom: Nejlikor, Tagetes, Krasse, Ringblommor, Ölandstok eller Rhododendron. De går fetbort!

Sen vet jag inte riktigt...hm...ska jag eldas upp eller grävas ner?
Jag tror de får bränna mig och sen strö askan i Vänern vid Duse udde, där är det så himla fint.
Jag frågade Kjell nu, vad han ville att vi skulle göra med honom?
-Är det bråttom, måste jag bestämma mig nu? var hans svar...
Hahahaha.....nä kanske inte, så bråttom är det väl inte. 

Han är ännu värre än jag när det gäller begravningsplaner. Han ska begravas i en wellpappkartong, sådana som finns att köpa på KJ-papper....allt för firman, ända in i det sista! 

Har ni fått nog av mitt begravningspladder nu. 
Tja, så går det när ni klagar på vad jag skriver...hehehe...då blir det sju resor värre i nästa blogg, så det är bäst att ni tiger i fortsättningen...hihi! 
Cikoria

  

Kommentarer
Postat av: vivan

Vad skönt att den däringa "skiten" är över nu....det har blivit mycket skitprat,kan känna att det bullrar imagen på mig. Dottern har haft magsjuka, och sket ner sig...hon ringde och ylade som en hund, att det var det värsta hon varit med om. påminde henne om hennes sons förlossning på 3 dagar,(det blev Kejsarsnitt) då ändrade hon sig..ha,ha,ha...ha det så gött..älskar att avsluta kvällen hos dig....sover så gott efter gapskratten!

2008-12-10 @ 22:33:23
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Tesa

Jag ska frystorkas och skakas till smulor..mest för att jag är så förbaskad på att metoden inte fick riktigt godkänt..

Tycker faktiskt det är ganska sunt att skämta om döden..den har blivit så fruktansvärt tung..men den är ju en del av livet...Visst är det jobbigt, hemskt och otroligt sorgligt när nån går för tidigt men även såna känslor är en del av livet..

Till sommaren skulle jag ju kunna tänka mig att leta mig upp i värmlandsskogarna..men till Knut vete 17..jag är livrädd för taskigt väglag..men det hade varit görskôj att träffas nån gång...hrrmmm..eeh..inte på vintern..

2008-12-10 @ 22:59:43
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: Lillemor Lindqvist

jaha? får man inte skämta om det. jag drar ju fula skämt om min döda far jag.vad e jag då då? hahahahahahha skönt att han e död så en slipper tjötet hahahaha. nej det finns snart inget man får skojja om. men alla ska dö. på min begravning ska det vara halv grillad special. fan vad gött- och inte glutenfritt blää. ge mig blommor mens jag lever- inte när jag e död och borta -e en bra sång.. kanske skulle ha bröderna dobermann på begravningen.tror det kunde lätta upp lite..



ja men visst e det schysst att dom lämnar kvar typ 78 liter luft inuti en.jag har väl aldrig rapat så som vid gastroskopin. så jag trodde nog du kunde skita fint igår. hur mår du då annars? e du sliten ??

2008-12-11 @ 07:49:30
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: vivan

vist är det skönt att tänka på sin hädanfärd...och det är bra att man gör klart för ungarna hur man vill att det skall vara.

jag har skrivit ned exakt hur jag vill att min lekamen, skall hanteras...Bränn kärringa, ingen kista, bara en papplåda, inga blommor på kistan,men musik får de välja själva.De tycker inte om att prata om det men,respekterar mig! kram



Detta är ett ämne som borde tas upp mer, för det är som du säger, det enda som är säkert här på jorden är att man skall dö, alla gör det förr eller senare

Det skulle vara bra att alla fick hem typ "Vita arkivet" och skriva ner hur? var? när?kram!

2008-12-11 @ 10:41:33
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0