Rosengårdsnorungarna.

Bakgrunden till bråken i Rosengård Malmö, är en källarlokal .som tidigare användes som moské, nu inte längre kommer att hyras ut till Islamiska föreningen. Flera ungdomar har ockuperat lokalen,  som en protest mot att fastighetsägaren sagt upp hyreskontraktet på lokalen.

Och då tycker dessa skitungar att de kan elda upp andras egendom, slå sönder fönsterutor och kasta sten på bilar och annat!!!! Nu har de jäkla ungarna fått hålla på i flera dygn!!! Brandkåren vågar sig inte in i området, utan polisen får springa runt med brandsläckare och försöka släcka det värsta.

Kan ingen ta tag i dessa snorungar och trycka upp dem lite och tala om vad som är rätt och fel????

Polisen är inte de rätta vid detta tillfälle. Många poliser är så jäkla trötta på allt bråk i detta område så de piskar gärna skiten ur ungdomarna. Ungdomarna i sin tur tycker detta är döhäftigt!!! Inte att få stryk av snuten, men att härja och leka stora farliga tuffa killar!

Skyll för faen inte på samhället!!!! Hyr en ny lokal och var som folk!!! Eller bygg en egen moské! För inte fasen tror jag för ett ögonblick att dessa ungar tycker det är SÅ livsviktigt med just DENNA källarlokal så att de behöver slå sönder en hel stadsdel!!!!!

Jag hade en unge på behandlingshemmet där jag jobbade, som var med under Göteborgskravallerna. Han var 10 år!!!! Han hade ingen aning om vad de stred för...eller emot! Han tyckte bara det var så coolt att slå sönder och sabotera. Ja...döhäftigt!!!!
Lite liknande inställning som jag tro många av de unga i Rosengård har nu.
De är med mitt i smeten...de räknas....de finns!!!

Ur Doktor Glas av Hjalmar Söderberg

Man vill bli älskad,
i brist därpå beundrad,
i brist därpå fruktad,
i brist därpå avskydd och föraktad.
Man vill ingiva människorna någon slags känsla.
Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.



Reinfeldt...min personliga hatminister...kommer med så smarta lösningar ibland.
Fler poliser!!!! Ja, visst....gärna det!!!! Men inte som ska skickas ut till Rosengård.
Nej, där behövs det fritidsgårdar och andra ställen för ungdomar....men kanske inte just DENNA KÄLLARLOKAL!!!! Det måste väl finnas annat!!!

Zlatan...vart är du????? Kom hem och snacka med grabbarna!!! Nu får de faen ge sig och komma på någon lugnare och mer passande lek.



Kommentarer
Postat av: anette

jag kan bara hålla med...det som behövs är nåt ställe som är deras, så dom har nåt att göra.

undrar om min morbror fortfarande har sin restaurang där nere...ja inte nu längre kanske men fram till eländet började...ingen aning måste kolla



2008-12-21 @ 06:08:59
URL: http://nettis69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0