Slö rörmokare och lika slö dag!

Här inne är det tropisk hetta. Det är så varmt så jag mår illa!!!! Ändå har dörrarna stått öppna ett tag nu, jag var tvungen annars skulle man väl dött av uttorkning!

Förut så frös jag som en liten blå. Jag skakade och kunde inte prata.  Ont i huvudet hade jag också, det har jag haft hela dagen. Kjell frågade om jag pratade i sömnen eller om jag var vaken och yrade. Jag var helt knepig!!!! Han packade in mig i flera filtar, gav mig kaffe och hade lite koll på mig.
Jag skulle se på "Bonde söker fru" men missade alltihop. Jag sov och yrade, sov och svamlade, helt störd!
Jag "vaknade" till liv nu och upptäckte att Kjell eldat i spisen och gjort om vårt hus till bastu.

Jag har ont i halsen! Endera håller jag på att bli förkyld eller så har jag snarkat som en gris.

I övrigt idag så har jag inte gjort  n å g o n t i n g.  Rörmokaren var här i morse och satte in en ny hydrofon. Bra grejer det där. Den förra köpte vi för 2 år sedan. 2 år och lite till, jämt bara så att 2-års garantin hann att gå ut.
Kul och spännande grejer att lägga pengar på....Not!

Det var den tröttaste, lataste och mest arbetsovilliga hantverkare jag träffat. 
Han skulle fixa golvbrunnen också. Den håller inte tätt så det luktar kloak ur den. 
-Njaä....det vet jag inte vad det är. Ni får hälla  i vatten då och då så luktar det nog inte.
-Det har jag testat redan, det hjälper inte.
-Nähä, då vet jag inte....
-Men kan du inte bara kolla tätningarna?
-Nja, du kan ju ta med dig vattenlåset och komma in och köpa ett nytt, det kan ju vara sprucket.
-Nej, men du får komma hit och sätta dit ett nytt då. 
-Njaää.........men det kanske inte är sprucket.

Åååhh....men skit i det då din slökuk!

Ja, sen har inget mer hänt här idag. Bara slagit in lite julklappar. Jag anser mig vara ganska klar med klapparna nu. Det blev en garderob full. Och ändå har vi minskat ner på paketen i år...igen..hm! Det säger vi varje år....men det är ju så KUL att köpa julklappar!!!


Något kul idag då....?
Ja, jag har fått julkort från faster. Hon skickade med ett foto på mig och farmor Enny. Jättekul, för jag har bara ett enda foto på henne och mig....nu har jag dubbelt så många..hihi!
Jag i kalsbyxor och fint halsband och en gräslig frisyr!!!! Undrar om jag klippt mig själv? Ja, man kan ju hoppas att det inte var mamma som gjort det. Stackars mig i så fall...hahaha...gå omkring och se ut så där!!!!


Aha....nu ser jag vart jag fått min pelikanhals ifrån!!! Farmor har ju en likadan som jag!!!!
Övriga på fotot är: Min kusin Håkan, Åke o Britta (en annan faster), kusin Lars-Åke, Farbror Janne och kusin Irene.
Men nu upptäckte jag en sak till på fotot.......Det hänger en långsmal vepa på väggen...jag undrar?....jag måste förstora bilden...vänta lite!

Jodå, det var den!!! Jag har den på min spiskåpa nu!!! Vad kul! Då är det alltså farmor som har broderat den. Jag trodde det var mamma...!

Faster Margareta; Tusen tack för fotot och info om farmor. Berätta meeeer!


Faster Margareta och jag hemma hos Ulla på Kron.


Nu ska jag sätta mig och måla. Något måste jag ju sysselsätta mig med tills det blir morgon. Jag har väl sovit klart för i natt kan jag tro...! Dryga 7 timmar kvar innan det är morgon..........

Häj mä er på e stônn!



Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

im sorry .,men hydrofoN är en grej man har i ubåtar. den du har till vattnet heter hydrofoR ahhahahaha eller.. så HAR du en hydrofon och det är därför det inte funkar hahahah

men. en annan sak. DU ÄR SLUT!!! KROPPEN SÄGER NEJ!!!! det är därför du mår som du gör.. och okej.vila lite.tjöööta..hahahamen.. vila behöver inte betyda att man ligger dryp still vila KAN vara att göra ljusmanschetter.. men INTE att bygga om vardagsrummet..

2008-12-18 @ 08:43:30
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0