Yrvette, er frälserska!!!!

Jaha ja...jag får fortsätta med mitt begravningstjöt då!!!!
Det finns fortfarande de som retar sig på mig och mina syndiga, fula, sjuka och smutsiga tankar om döden och begravningar...
Några har dödsångest för att de inte vet vad som händer efter döden. Men måste man VETA allt då????? Faen, ni vet ju inte ens vad som händer i morgon, varför är ni inte rädda för att vakna nästa dag då???? Varför måste ni veta så säkert vad som händer efter döden???
Logiskt vore ju att ni inte vågade gå ur sängen på morgonen. Ni vet ju inte vad den nya dagen har för överraskningar!!!!!

Är det detta ni är rädda att straffas för?
De sju dödsynderna?

1.Högmod, 2.Girighet, 3.Vällust, 4.Avund, 5.Frosseri, 6.Vrede och 7.Lättja.

Motsatserna är 1.Ödmjukhet, 2.Öppenhet, 3.Dygd, 4.Medmänsklighet, 5.Avhållsamhet, 6.Tålamod, 7.Flit. 

De sju dödssynderna finns inte i Bibeln. De skrevs ned av en den katolske munken, Gregorius, någon gång på 500-talet. I den katolska kyrkan så kan man bara säga förlåt genom att bikta sig för en präst. Han hittar då på lämpligt straff och botgöring.

I vår tro har vi bara 10 Guds bud.


Moses när han knackat ner det sista på stentavlorna.


Syndens lön är döden står det i Bibeln, Många som inte är troende har missuppfattat vad kristen tro handlar om. Det handlar inte om att tänka så mycket på synder och förbud, utan på att få förlåtelse.

Jag tycker att den kristna tron som vi får från kyrkan är lite väl skuldtyngd! Men syndernas förlåtelse fixade ju Jesus åt oss...då och för all tid framåt.

Men kan vi då få göra precis som vi vill och ÄNDÅ få komma till himlen när vi dör? Räcker det att stå där och skruva sig och skrapa med fötterna på en molntuss och säga: -Jamen f´låt då...!

Nä, såklart inte!!!! Vi måste givetvis tänka på hur vi lever NU!!!! Här och nu, på jorden! Vi kan ju inte få hålla på och synda som faen och sen tro att vi får komma upp till himlen där de äter Philadelphiamackor hela dagarna!!!! Nä, vi ska leva efter den Gyllene regeln: "Allt som i viljen att människorna skola göra mot eder, så skola ni ock göra mot dem"
Busenkelt!
Hm...näää, det är det inte!
Men i en bok jag läser lite då och då står det: Det som KÄNNS rätt, ÄR rätt!

DET kan ju inte vara så krångligt att tänka SÅ!!!

Suck....vilken religionslektion ni fick nu då!!! Jag borde ha blivit präst...eller nej, det skulle jag nog inte förresten. Prästerna är ju de som är värst på att ge människorna skuldkänslor!
Men en modern, human, snäll, gullig och rosaklädd präst skulle jag kunna vara!!! Eller vad tror ni!!!

Jag kan ju bara säga att JAG inte lever speciellt Gudfruktigt...! Om vi tar de där 7 dödsynderna så bryter jag mot 1, 3, 5, 6 och 7. Det är ganska kört för mig då va?
Men det väger kanske upp med att jag håller ganska hårt på dygderna 2 och 4?

Och att jag försöker leva efter att om det KÄNNS rätt så ÄR det rätt.

Och jag är INTE rädd för att dö!!!! Slappna av lite ni två gnällspikar som klagar så på min "syndiga" blogg!

Kollekten för dagens predikan kan ni skicka till de hemlösas konto hos Röda korset!!!

AMEN!!!!!

En sak till....man KAN skämta om Gud också...han har humor...så dä så!!!


Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

men va händer?? jag bryter mot hela skiten...jag GILLAR stöldgods.det ÄR ju såå billigt. jag tycker folk kan ha ont. jag e avundsjuk på folk som åker bort. jag frossar i allt.. helst cigg ..jag e arg när jag behöver och ja.. jag ligger ner jämt.. och vadå hemskt med död. det är sånt som händer ..plupp!! så e man död. inte fan blir man helgon för det. och herregud.. ja.. sen finns det ju knäppa religioner också hahha om jag spränger mig själv och 1500 oskyldiga barn så kommer jag till himlen och får 70 oskulder. vem fan vill ha så många som inte kan ett skit?? nej käka philadelphia. mm.. kanske.??. men ja.. bli maskmat tror jag mer på .ät på mig maskisar om ni vill. jaa. du.. bry dig inte om knaset. jag e med på allt. låt oss bli hedningar. eller.. e vi redan det kanske?? hahahah

ja folk har tydligen åsikter om allt hahhaha



hur e det annars då??

2008-12-11 @ 13:37:53
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: maria

Jotack, Bra...!

2008-12-11 @ 13:39:43
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

ahhahahahahahaah

2008-12-11 @ 15:51:22
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0