Gardell och andra traditioner.

Jag måste bara lägga ut denna Gardell-video! Jag letade egentligen efter "mormor gråter-sketchen" men kom in på denna video istället, "Aldrig ska jag sluta älska dig" av och med Jonas Gardell..
Den är så underbart bra när Gardell själv sjunger den. Jag var på hans föreställning och såg hur tagen han blev av att sjunga den. Just vid det tillfället satt Mark Levengood i publiken och Jonas sjöng till honom. Han sjöng, grät, slog sig på bröstet och levde värre rövare ämn han gör i denna video.
Och jag kan lova er att det inte fanns många i publiken som inte var rörda då.
Jag bölade som en tok!!! Det var så starkt!!!!

Här får ni den då:


Och här får ni länken till "mormor gråter" om ni vill se den. Den är mitt julevangelium. Förr visade de den på tv på julafton men nu får jag läsa den själv istället. Så sann och så på pricken som det bara kan vara i en vanlig svensk familj på julafton! Helt underbar!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=jtVAPXclADk
Den här pjäsen blir mitt inspirationsbidrag till Anette som har så svårt att få den rätta julkänslan.
Anette: Efter att du kollat på denna video så fixar du julen i ett huj!!!! Eller hur...hahaha?!!

En annan stämningshöjande bild.


Mina fina långskaftade röda rosor som Kjell kom med igår.
Och då tror ni förstås att jag tackade snällt för dem...hehehe!
Jodå...som vanligt efter mat med vin och kaffe och en päroncognac så slocknade jag i soffan. Det var ju fredag!!!! Det har blivit som en tradition här att jag somnar mitt i Idol, och traditioner ska man ju hålla stenhårt på!!!!
Suck, så trist jag är!!!

Idag blir det shopping! Bara det att jag inte kommit på en enda sak att köpa till ungarna! Inte ens en liten aning!!!!

Hjälp mig med tips och idéer till dessa ungar.
Johan: Pratglad social och MYCKET ordentlig 25-åring. Festar gärna, spelar golf och fiskar.
Jenny: Sprallig, känslomänniska och mycket familjetrogen 21-åring. Partybrud med stort familjeengagemang, tränar mycket fys, reser och shoppar gärna.
Louise: Mycket familjebunden, glad och mjuk 24-årig tjej. Tränar en del men pluggar mest, gillar prylar med stil och klass.
Stefan: Festprisse som käften går oavbrutet på, en underbar pappa och pojkvän 37 år. Musik är det stora intresset, foto, resor intresserar också.
Linda: Vänligheten själv, blivande mamma, 31 år. Stora intresset är heminredning, foto, och husvisningar.
Emma: Glad och rolig festglad 23-åring. Intressen.........resa tror jag...och mysa med Magnus.
Jocke: Hockey-, poker- och Linda-intresserad 28-årig Brynäsfan. Intressen....hm...jag vet inte mer än det jag redan skrivit. 
Magnus: Helt ny 32-årig pojkvän som ännu inte introducerats för mig än....men kanske den enklaste att köpa julklapp till. Han ska få en påse valium och en avstressningsboll. Sånt han kan behöva när han ska umgås med oss i familjen Flodqvist-Asplund-Danielsson-Åberg-Styhr.

God jul på er alla!!!








Kommentarer
Postat av: Madame M

Min man tillängnar Gardells låt till mej.

Den är jättebra.Ha de bra idag.

2008-12-06 @ 08:16:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27905
Postat av: Lillemor Lindqvist

en alladin till dom var?? hahahahha fan vad svårt. linda e väl enklast. nåt kul till henne med bebisen kanske??eller assnygga amningsbehåar eller nåt. abecita kan jag rekomendera där.. dom andra kan väl få presentkort på att få komma och leka med dig. du som e så kul hihi kram

2008-12-06 @ 10:09:19
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: skanebengt

Hej yrvette, din blogg ser verkligen proffsig ut. Nu vet jag oxå var jag hittar dig, ha en bra dag. Kram/Bengt

2008-12-06 @ 13:20:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27315
Postat av: vivan

Älllllskar Gardell..och bäst är mormor gråter.

Ett äkta och sant julevangelium! För det är så det är...eller hur, men jahg har inte fått granen över mig än...fnizz!kram!

2008-12-06 @ 16:58:59
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0