Jultraditioner......

Ni ska få några BRA sällskapsspeltips också...några NORMALA!!
Eller så normala de kan bli i här huset of maniacs.....! Vi spelar väldigt ofta spel när ungarna är här, så vi har en hel del att välja på.

Några favoriter är:
Trodde du ja. 5 tärningar av 5
Detta spel kan man spela med sina närmaste vänner......de som man vet inte blir stötta om man skulle ha lite låga tankar om dem och deras handlande ibland...hihi!
Spelet går ut på att gissa HUR den andre skulle ha gjort i en viss situation, eller vad han/hon tycker och tänker om olika saker.

Kampen mellan kvinna och man. 4 tärningar av 5
Detta är ett spel som man spelar i samma lag som sin kompis mot sina äkta makar.
Bara ett fel....karlarnas frågor är alldeles för lätta mot de som kvinnorna ska svara på. Men det finns väl en tanke med det också...! De är ju inte så smarta i alla lägen de där gubbarna....hihi!

Rappakalja. 5+ tärningar av 5
MITT specialområde!!! Jag vinner ALLTID!!!! Jag är fenomenal på att ljuga trovärdigt i detta spel!!!!
Man får ett ord och alla ska skriva ner vad det ordet betyder. Sen röstar alla på den förklaring som de tycker verkar troligast.
Superkul!!!

TP 4 tärningar av 5
Att detta spel tappar en tärning beror på att det är så förbaskat irriterande att Kjell kan varenda fråga!!!! Inte p.g.a att han har hört alla frågorna redan, utan för att han har så jäkla mycket onödigt och oviktigt vetande i sin skalle! Och ett jäkla kom-i-håg!!!
Annars är det ett lugnt och trevligt familjespel. Det normalste spel vi har antagligen. Man svarar på frågor inom olika kategorier tills man fyllt sin spelpjäs med en tårtbit för varje kategori. Ett traditionellt allmänbildande frågespel. 

Hjärnsläpp. 4 tärningar av 5
Ett helt galet spel där man "får" en massa olika trauman av frågorna man ska svara på. Det är frågor som handlar om människors olika ageranden i olika åldersfaser i livet. Allt från spädbarns beteende till åldringars.
Ibland behöver man komma in till kurator/doktor för behandling. Då är en av spelarna terapeut....och då kan jag ju bara säga att Kjell är ta mig fasen den sämsta jäkla terapeut som någonsin skådats...hahahaha! Hamnar man i hans behandlingsrum så kommer man aldrig mer därifrån!!!! 
Kul spel...och lite tänkvärt, mitt upp i allt dumt också!!!  

 

Ha en kul jul, spela spel, ät knäck och drick glögg!!! Det är därför man firar jul förstår ni!!! Inte som en del tror....att det är för julklapparnas skull. OM det inte råkar vara ett SPEL man får i julklapp förstås!!!

Kram och ha det så gott!

Julstämningsmusik till Anette...det var längesedan...sorry Anette!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahha de hjärn spelet har vi oxså,hihi så kul det är

2008-12-20 @ 13:31:01
Postat av: alexandra

konstigt mitt namn försvann när jag komenterade

2008-12-20 @ 13:31:48
Postat av: Tesa

håller helt med du!! På jul ska man spela spel!!! Enda gången på året jag får tvinga min tråkiga gubbe till det...

Men nu hade svägerskan köpt ett nytt spel så nästa gång vi ska ha "kortkväll" så blir det SPELkväll..har hon o jag bestämt..

2008-12-20 @ 18:15:43
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0