Emma introducerar Magnus

Nu är det nog rätt så kört att tro att man ska få sova alls inatt.
Dret också!!!
Jag skulle gärna kunnat tänka mig få sova en timme eller så. Idag kommer Emma med sin nya pojkvän. Det skulle ha varit ganska skönt att inte vara helt schleten och risig då.

-Vad trevligt att din pappa är en sån djurvän, så att han är gift sig med en tvättbjörn, kommer väl den stackars pojkvännen att säga när han ser mina ringar runt ögonen. Kul!

Här får ni en bild på riktiga djurvänner.


Så här ligger de nu, mina gosingar! M-eli, den otäcka lilla kattungen har växt upp och blivit en riktig gosegris! Hon ligger och tvättar både Magnus och Challe och myser ner sig hos dem när de sover. Vilken skillnad! Förut höll hon ju på att mörda dem!!! De hatade verkligen den nya lilla kattungen!!! Nu är de bästa vänner!

Åter till denna dags aktiviteter:

Joråsatt.....Emma och Linda med pojkvänner, kommer hit på middag idag. Första gången vi får träffa Magnus. Det ska bli kul.
Det blir vår lilla julafton med Kjells döttrar. Linda och Jocke firar jul hos Jockes föräldrar i år. Magnus ska jobba på julafton ända till 22.00 så de tyckte det blev lite sent att komma då. Magnus är busschaufför, så Emma tänkte åka buss med honom hela julaftonskvällen.
ÄR HON KÄR ELLER?? Hahahahaha...ja det måste hon väl vara då, eller hur???! Fira julafton i bussen som går mellan torget-norrstrand-kronoparken-torget-norrstrand-kronoparken-torget-norr.............! Jäklar så tråååkigt!!!!! Men väldigt gulligt och romantiskt tänkt av Emma.

Emma är en riktig sköning. Henne har jag inte tjötat så mycket om här. Men det ska jag göra nu:
Emma är en sån där festival-människa, en sån som GÄRNA tältar i en halvmeter lervälling och rockar loss till Turbonegro t.ex. En riktig rockbrud alltså!!! Även hon är busschaufför, men vansinnigt trött på sitt jobb. Nu har hon sån tur så att storasyster Linda är med barn, så Emma tar över hennes jobb när Linda ska vara mammaledig. Sen drar nog hon och Magnus till Island och bosätter sig och jobbar där.....med något. Kanske med hästar. Hon är en riktig hästtjej också. Just nu medryttare åt en arbetskompis häst.



Hennes passion är att knapra i sig salta solrosfrön. Herregud vad jag höll på att bli vansinnig på det där knastrandet när hon tuggade av skalet och sen spottade ut det i en tallrik!!! Aaauuurrgghhh....jag får rysningar bara jag tänker på det.
Hon stoppar in ett solrosfrö i munnen och skalar det lika effektivt som ett marsvin, ur ena mungipan petar hon ut skalet och tuggar sen i sig kärnan....i 2 timmar!!!!!!!!!!!! *Rys* Jag fixar inte sådana ljud!!!! Men det fick jag stå ut med när hon bodde hos oss några månader. Tack och lov är vi av med henne nu...fniss...nu får Magnus ta över.
Hoppas han nu klarar inträdesprovet med alla underliga förhörsfrågor. 
Vi har en väl utarbetad förhörsmetod i denna familj, där vi sållar agnarna från vetet...eh...eller skalen från solroskärnorna om man så vill. 
Men eftersom Emma är så kär så har hon garanterat redan tränat med honom, vad han ska svara, så därför har vi nu helt nya frågor......hihi! 
Bl.a så testar vi hans humor genom att ha slagit in det där värdelösa Kama Sutra-spelet och ger honom det i julklapp. Skruvar han generat på sig då så lär han få det jobbigt i denna familj där alla är halvgalna...hahahaha!
Men om han däremot flinar upp sig och föreslår att vi alla spelar "det mysiga spelet" efter middagen, så är han med beröm godkänd!!!! 


Neeej Emma!!!! Jag skojar bara!!!! Så klart jag ska sköta mig.....!!!!
Inga pinsamheter.....jag lovar...hehehe.




 

Kommentarer
Postat av: CINA TOTTE O EMMA

Hej Maria!

Det var länge sedan.

Ville bara kika in och önska er en God Jul o Gott Nytt År!

Hoppas allt är bra i julstöket.

Julkram frÅN oss i Halmstad

2008-12-21 @ 09:40:23
Postat av: anette

hmmm ja det verkar vara hopplöst för dig med att få sova....

skönt att M-eli lugnat sig och blivit en del av familjen istället för en familjehatare hahah ser ju så mysigt ut...vadå som hund o katt stämmer sällan

2008-12-21 @ 10:24:45
Postat av: Lillemor Lindqvist

jaha... hoppas du överlever kvällen då. jag nästan blir kristen och ber till gud att du ska få SOVA!!!

2008-12-21 @ 11:42:31
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Faster

Vilken gullig bild på Challe o E-melie.

Hoppas det blir en bra kväll.Kram

2008-12-21 @ 17:47:06
Postat av: vivan

Emma är sååå lik sin far Kjell...särskilt kring mun!

De har pussmun......kram!

2008-12-21 @ 23:00:24
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0