Julhandlat klart


Vi har handlat julklappar!! Milda tid vad dyrt det blir! Ja, det är ju inget krav från ungarna, men ska man ge dem något så är det ju ingen idé att köpa billiga skitgrejer. De får billiga saker också, sånt som jag har gjort, men de köpta grejerna blir alltid så dyra.
Nu får jag blanda bark i kaffebönorna och stuva gammal kirskål för att överleva till nästa löning.
Nästa löning kommer inte förän efter jul!!!! Så det blir mycket bark och kirskål på julbordet i år alltså!!!

Värsta sötaste fbk-dressen hittade jag på fbk-shopen. Den ska Kjells systerdotterdotter Lisa-Maria få. Pappan där är Djurgårdare, men det ska ju inte det söta lilla barnet behöva lida för.



Nu var det gjort i alla fall. Alla julklapparna fixade. Skönt, nu kan man bara gå och småshoppa de där små roliga sakerna som blir lite extra.

Riktigt skönt faktiskt. Det är verkligen ingen höjdare att vara på stan nu. Folk och andra idioter överallt! Folk blir ju galna när det är jul!!! Kjell höll på att få ett frispel när vi var inne på Panduro...hihi! Men jag gick ut med honom ur affären och satte honom på en schäslong som stod utanför. Perfekt! Bara att gå och hämta honom när jag var klar.
Det var ganska många fruar som placerat sina karlar utanför affärerna.. Men man måste ju ändå ha med dem, de ska ju bära hem alla kassarna, annars vore det ju smartare att ha dem hemma framför tv:n.

Nu ska jag inte göra något mer idag! Jag blev helt slut efter alla affärer! Kaffe, pepparkakor och National geographic på tv:n.....det får det bli nu.

Hej då på ett tag!

Kommentarer
Postat av: anette

ja en schäslong hade varit bra att ha på IKEA...finns där bälte på så man kan spänna fast dom , så man vet var dom är....annars har dom ju sprungit iväg innan man hinner dit hahahha

julklappar va de ja, jag visste att det va nåt jag hade glömt, inte en enda är köpt ooops

2008-12-07 @ 17:04:35
Postat av: maria

Nä, men det gick fint! De höll varandra sällskap och blev riktigt goda vänner. En del hade suttit där sen de öppnade affärerna idag. Duktiga gubbar får man lov att säga!



2008-12-07 @ 17:15:27
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Madame M

Skönt att ha det gjort..Jag gör det lätt för mej ger barnen pengar att köpa till barnbarnen för jag har ju ingen koll på vad de vill ha.Eller vad de har.Mina barn vill inget ha så det får väl bli nått skoj som jag hittar på.Ha en bra kväll.

2008-12-07 @ 17:47:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27905
Postat av: Jocke

Stackars barn...

Skicka med en tändare om ni skulle få för er att ge nått sånt till vårat barn!

2008-12-07 @ 17:58:32
Postat av: maria

Men Jocke!!!! Vi som köpt så fina joggingdressar från shopen till dig och Linda! Du kan väl inte vara så otacksam så du inte kommer att använda den????

2008-12-07 @ 18:44:16
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahhaha jocke vinner bästa kommentaren i december!!!!! skick mä en tändare hahahahahahahah

2008-12-08 @ 07:55:15
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0