Yrvettes Julklappsspelstest.

Ett måste hos oss är att spela sällskapsspel under julen. Varje år inhandlas minst ett spel. I år blev det 3 st.

Här får ni en betygsbedömning av dessa tre spel.

1. "Nya Lika Par Leka Bäst"
Detta är andra versionen av Lika par.... och som det brukar vara så är andra versionen inte lika bra som den första.
Enkla regler och ganska snabbt överstökat spel. Men tyvärr inga frågor så att man kan få lite smaskiga avslöjanden om de andra speldeltagarna. För mesigt!

Det får 3 tärningar av 5





2. Jag Har Aldrig, det sanna festspelet. 

Ja, det är det där spelet som alltid får mig helt aspackad...hahahaha! 

Mycket enkla spelregler.... Man läser ett påstående. Om man har gjort det som läses upp så får man dricka en klunk vin, öl eller vad man nu råkar ha för alkoholhaltigt i glaset.
T.ex. Någon läser upp vad som står på kortet: "Jag har aldrig råkat backa på en bil utan att berätta det för bilens ägare"
Om man HAR gjort det, då måste man dricka.  (...här dricker Yrvette....)
Ett annat ex på påstående är: "Jag har aldrig haft gruppsex"
Men som en kompis undrade innan hon fick dricka en klunk efter just det påståendet:
-Eh...hur många är en grupp???? Hahahaha....klockrent!!!! HA....här behöver jag INTE dricka!!!! Inte heller efter detta påstående: "Jag har aldrig klämt sönder något i en matbutik"


Den får 4 tärningar av 5




3. Kama Sutra

Detta är inte ett sällskapsspel, hm...eller som min kompis skulle ha sagt "hur många är ett sällskap?"
Nej, det här är ett parspel.

Hur detta spel har hamnat hos oss, fina pryda familjen, undrar ni nog nu.....hahahaha!
Igår fick jag ett mail från Kjell där han undrade om han skulle handla med sig något innan han åkte från stan.
Jag skickade svarsmail att han skulle köpa detta spel.
Och snäll-kjell lyder ju och gör som Yrvette säger....hahahaha! Han knallade in i pörrbutiken och köpte spelet!!!!
MEN.......jag SKÄMTADE ju bara....!


Självklart var vi tvungna att testspela.......
Man ska gå i olika nivåer.....de första var bara en massa tjafs om förberedelser innan spelet kunde börja, tex. borsta tänderna...hahahahaha!!!!! Ja ja....vi började väl spela...
Suck...vilket segt spel...en massa tjafsande bara.....mesigt!!!

Nästa nivå.....men va fan.....ska det behöva vara så här mycket bök bara för att få sig ett kn...! Irriterande omständigt och dessutom alldeles för liten text  "uppdragsrutorna". För varje uppdrag så måste läsglasögonen på....sen av med dem och...ja...ni vet...hahahaha...Alltså inget för gamla par med svag ledsyn kvar bara!

Nästa nivå.....ja jävlar vilket skitspel....och nu sitter jag här gapskrattar och Kjell sitter intrasslad i takkronan....hahahaha....!
Jag får väl ta en kopp kaffe, torka mina skrattårar och vänta på att hans kramp i ben och armar, ska lossa så att han kan krångla sig ner från lampan igen....hahahaha......ett sånt supervärdelöst spel....!!!!

Det får 1 överkryssad tärning av 5
  KAMA SUTRA SPELET  ***** JULPRIS *****
Hälsningar Maria.........


....och Kjell




Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahhaha men! vilken TOKIG "kompis" du har hahahahha hon e ju inte frisk hihihihi



men du scooter och status. det blev ju bra.. det LÄT väldigt konstigt när jag såg det i skrift bara.. haha

hoppas du har överlevt dagarna här.

tror det är väldigt bra att du informerar om dina sjukdomar ibland. det finns ju alltid olika grader av sjukdomstillstånd på nästan alla sjukdomar. men speciellt på dom här- sen kommerr det alltid finnas idioter som inte begriper ett endaste skit och tror man kan käka tranbär eller sova med benen högt. eller ja....voltaren... ja ..hmm.. dom kommer du aldrig komma ifrån. dom är inte tillträckligt insatta för att begripa att när folk säger att man lider helvetes alla kval. så MENAR man det. eftersom det INTE är "cooolt" att vara sjuk och man VILL inte vara mer sjuk än nån annan.man råkar bara vara det helt enkelt. men det är många där ute som just har en viss förmåga att tycka synd om sig själva i stor mängd och överdriver hit och dit. jag har mest ont mm.. men sen finns det dom som VERKLIGEN HAR det så illa. dom tror ingen på. nu tycker jag ju iofs att vi byter namn på din värsta: restless legs. folk tror ju att det kryper i benen på dig. det gör det på mig. men inte fan har jag samma som du. du har

sprattelben-som-inte-vill-vara-stilla.. det är det indianska namnet..

ha en underbar helg om du kan. gör så gott det går. och du.ta ner kjell från träät!! haha kram

2008-12-20 @ 08:39:39
Postat av: Anonym

glömde en sak..

jag e rätt så risig.. typ illa.. och har fullt upp idag. så jag e nog inte här inne så mkt. ska placera mig soffan.



kraaaam

2008-12-20 @ 08:43:31
Postat av: Madame M

Morning cool morgonhälsning du maila.Jag har kramp och ont i halsen och tårarna rinner så mycket har jag garvat.Ha en bra dag nu ska jag lära gubben pianoklink.Ha,ha Kram

2008-12-20 @ 09:08:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27905
Postat av: lillemor

dom översta två är jag

2008-12-20 @ 09:31:06
Postat av: Tesa

Ja säga vad man vill...att läsa din blogg lämnar en sällan oberörd..jag skrattar så jag gråter just nu...

ibland så gråter man nästan av ilska och ibland av medlidande..sen skiter jag i om det skulle vara så att du inte vill ha nåt medlidande..Man kan inte läsa om allt ditt elände utan att känna

Ibland är jag avundsjuk också..för du verkar ha så jävla roligt..

Mitt liv är ju bara "jämna plågor"...lite ont hela tiden nånstans och samma gråa vardag dag ut o dag in..

Eeeh..att läsa din blogg är det roligaste jag har...

är jag patetisk eller??

Har Kjell kommit ner än?

2008-12-20 @ 11:29:33
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0