Förlåt Tesa!

F´låt....vad tänkte jag på???? Hur kunde jag tro att du skulle vara så lastgammal som 42 år? Jag skyller på min egen ålder...lite senil och förvirrad.

Du fyller alltså 40 år i år! Då skulle du under detta år ha lytt råden för 40-åringar. Nu har du bara fem dagar kvar av detta år, så skynda dig som tusan. Du kan hinna!
Nästa år, 2009 fyller du 41 och har andra uppdrag att utföra!

40 år.
Väx upp!
I vår kultur är 40 en milstolpe, en skiljevägg mellan ungdom och medelålder.
Vid 40 har du rättigheter och skyldigheter och är förpliktigad att upprätthålla ett visst allvar. Att regelbundet lyssna på klassisk musik hjälper dig att mogna. Det är faktiskt en förutsättning för att kunna kalla sig vuxen.
Tips.
Bach.
Största hit: Brandenburgkonserterna.
Känd för: Ha skrivit obscent många verk och fostrat obscent många barn

Mozart.
Största hit: Rekviem
Känd för. Underbarn. medverkat i publikvänlig Hollywoodfilm.

Beethoven.
Största hit: 5:e symfonin
Känd för: Ovårdat hår, dövhet och allmänt plågad.

Wagner.
Största hit: Nibelungens ring
Känd för: Begränsat sinne för humor, pre-fascistiska böjelser, osmaklig svärdotter.


Men om du erkänner att du faktiskt fyller 41 år nästa år så ska du lyda nästa råd. 

41 år.
Börja gå i terapi.

De första 40 åren har gjort dig till ett stort trassel av neuroser. Lägg där till insikten om att du inte längre är ung och detta kommer att utlösa ett nervöst sammanbrott. du behöver dyrbar terapi inom överskådlig framtid: försök analysera nedanstående frågor för att hjälpa din terapeut på traven.

Här kommer 5 olika uppgifter du ska göra. Två av dem ser du på nedanstående bild. De andra tre uppgifterna är att vaska fram förträngda minnen, ta reda på din rätta sexuella identitet och till sist rita av dina föräldrar.  


***************************

Två jobbiga år!!! Jag kan ju erkänna att jag inte genomlevt något av de två åren...jag har MASSOR att gå igenom innnan jag är i fas med min egentliga ålder. Jag måste börja genast!!!
Med år 0 till exempel. där står det att man ska "Göra sin födelse till ett minne för livet"

Men ååå....hur ska jag kunna fixa det!!!!????
Jag hoppar till år 2 tror jag....där ska man träna upp sina kroppsfunktioner. Lära sig bemästra urinblåsa och tarm...det kan vara nog så jobbigt ibland...hehehe!

***************************
Någon mer som vill veta nästa års levnads-uppgift?
Jag kollar så gärna åt er!



Kommentarer
Postat av: Tesa

Hmm..då är jag väl rätt så i takt då..har varit tvungen att ta en del på allvar under året som gått...och lyssnade på lite klassisk musik på självaste julafton..och Beethoven har jag diggat i hela mitt liv, Wagner..njaeee...lite för tyskt för min smak

Mozart är bra men jag tror jag väntar lite med hans Requiem...det känns inte som det är dags för begravning riktigt än..

Eller joo..det gör det..har fått ställa in födelsedagsfirandet i morgon för jag har åkt på vinterkräksjukan..(fast jag börjar iofs komma mig nu)..men det känns inte som om jag ska stå och fixa käk till 30 pers o smitta ner dom

Tack igen då..o du är förlåten...hmm...nästan

2008-12-27 @ 13:55:53
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0