jullista

Vad betyder julen för mig? Lista stulen från Anette.

Har Du köpt en chokladkalender?

nej. fy farao...det är hundchoklad i den?

Har du hunnit köpa alla julklappar?
Japp och delat ut de flesta också eftersom det är annandag jul idag.
Till vem är det svårast att köpa till?

till Louise!

Dricker du alkoholfri glögg?

Javisst, om det inte finns starkvinsglögg så...

Har det hänt att Du aldrig stressat inför julen
Jag stressar i stort sett aldrig upp mig inför julen...förutom i år, Det blev liksom plötsligt jul alldeles utan att jag märkte det??!!

Hur många stjärnor ger Du årets julkalender?

NOLL...men Kjell gillade den, han har inte missat många avsnitt...hihi!

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?

teskedsgumman Absolut!!!

Säg en person som Du velat säga God Jul till men inte vågat/orkat eller kanske glömt?

 Finns ingen....jag säger god jul till alla.

Vem är det som julpyntar hemma hos Er?

det gör jag

Vem klär granen och bestämmer hur den SKA se ut?
Det gör jag och då menar jag verkligen JAG! Ingen annan skulle bara våga röra och förstöra min gran!

Platsgran eller äkta?
ÄKTA.......och stulen!

Känner Du någon julstämning nu?

Nej, det har jag inte haft på hela julhelgen i år.

Konstigt!!!!
När kom Din julstämning?
Den kom i slutet på november och försvann i Thailand i början av december.

När skall man sätta upp adventsljusstakarna? När tidigast vs. senast?

1:advent

När julpyntar man?

1:a advent och sen varje dag ända fram till jul....

Skickar Du julkort?
Ja.

Vilken senap till skinkan?

vanlig slotts senap.

Viktigast på julbordet?

Jansson och köttbullar

Julmusik jag inte kan vara utan?

Sissel Kjyrkeböe

Världens bästa jullåt?

Julen är här och O helga natt

Julknäcke eller vörtbröd?

vörtbröd

Vilket julgodis är viktigast?

min julnougat

Vilka traditioner har Ni?

Pepparkaksbak-orgie, mat.....godis....julklappar...mer mat....mer godis..... spela sällskapsspel....godis

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?

Jag slår in själv

Pepparkakor vs Lussebullar

lussekatter.....gärna halvtorra som man kan doppa i sött te.

Skumtomtar vs Knäck

Knäck

Ischoklad vs Marsipan

Marsipan såklart. Ischoklad fär nackhåren at resa sig...det ryser i mig bara jag skriver det!!!

Köttbullar vs Prinskorvar

Mina egna hemgjorda julköttbullar med kryddpeppar i.

Julkorv vs Julskinka

julskinak

Lax vs Sill

Vitlökssill
Revbenspjäll vs Janssons Frestelse

Jansson!!!
Paradis vs Alladin

paradis...men hellre en ask anton bergh

Glögg vs Julmust

julmust

Rödbetssallad vs Dopp i grytan

Inget....lika äckligt båda delarna!!!

Ris a la Malta vs Risgrynsgröt

Ris a´la malta.
Fördelar med julen enligt mig:

Man träffas, äter och äter, spelar spel och umgås. Men det kan man ju göra hela året förstås....
Nackdelar med julen enligt dej?
De ofrivilligt ensamma blir ännu ensammare på julen som är en så strak familjehögtid.





Kommentarer
Postat av: Tesa

Hrmmmpf....42!!! nääe...jag är fortfarande bara 39 år och 363 dagar...alltså 39!!!

Jag blir visserligen 40 innan året är slut men det är låååååångt till 42..så gammal är ju min gamle gubbe...

Men tack iallalfall..hehe

2008-12-26 @ 16:50:28
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: anette

hahaha bättre sent än aldrig hahaha jullista nu hahah tänk att jag var före dej med nåt som hade med julen att göra...underbart

2008-12-26 @ 22:12:55
URL: http://nettis69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0