Julstöket fortsätter...

Idag tänkte jag baka pepparkakor! Det luktar så juligt då!!! Annars luktar det hyacinter, kryddnejlikeapelsiner och stearinljus. Helt underbart! Jag fattar inte hur man kan hata julen. Ok om man har jobbiga barndomsminnen och så, men man kan ju försöka göra det bästa av sina kommande jular istället. Tänk positivt! Foten i kläm, jajamen!!!



Sen ska jag sätta mig och gå igenom 10kg reklamblad för att se om jag kan komma på vad jag ska köpa till alla ungarna i julklapp!
Förra året gjorde vi det lätt för oss. De fick en resa till Sälen med liftkort, mat och logi.....+ en varsin pulka, vantar och en stenful mössa som jag sytt. De var tvungna att ha på sig mössorna i både backarna och på after skin annars fick de betala liftkorten själva! Och de var verkligen stenfula...hahahaha...stackars ungar!!!!




Nä, nu är det så fint ute så jag måste ta på mig och gå ut! Snön är härligt vit....inget stadsslask, bara vit fin snö...!

Hej då på e stönn!!! 
Och god jul förresten!!!


 

Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

yes! have a happy christmas...baka försiktigt.







god jul

2008-12-04 @ 09:13:28
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: alexandra

hhi jag som tyckte de var coola,hii kanske skulle sy mig själv en sådan när jag jobbar så barnen ser en på gården.kram

2008-12-04 @ 11:07:51
URL: http://pooooh.blogg.se/
Postat av: Cilla

Men va fn......jag bor ju nordligare än du!! Jag vill ha snö!!!här är det bara stadsslask, fattar ingenting!!! Orättvist det är det!! Först får du vår före mig, sen får du snö också!! Nu är jag lite grinig......

2008-12-04 @ 12:51:13
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Anonym

klart att man måste göra det bästa av det som är NU....håller fullständigt med, men känslan kan vara svår att trolla fram....det är där du o Lillemor pushar så bra. hahaha jag tycker oxå att allt det där med ljus o lukter o snö är supermysigt, ska bara få tummen loss

kram o GOD JUL

2008-12-04 @ 17:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0