Luciaminnen och rock´n roll!

Här rockas det fett!!!!
Galningar rockar loss till Idol-Kevin!



Jättekul att Kevin vann idol. En så genommysig och äkta glad kille! Sen kanske det var synd att just han ska behöva dra på den där såsiga och trista vinnarlåten. Alice gjorde den mycket bättre....och det var ju en bedrift i sig, för tråkigare vinnarlåt har jag väl aldrig hört!

Nu är det Lucia. Jag tänkte först att jag skulle gå ut i lillstugan och lussa om några timmar, men jag ändrade mig. Jag ska gå upp och lägga mig istället och hoppas på att det kommer en liten stjärngosse till mig istället. Men det kanske är att hoppas på för mycket, de där trötta unga människorna orkar väl inte gå upp i ottan och sjunga luciasånger??!!!

Annat var det förr...hihi...det var bättre förr....not!!! Jag och mina syskon tvingades upp tidigt för att morsan skulle få skjutsa runt på oss till alla ensamma gamlingar och gå lucia.......
Gissa om vi var trötta på henne och hennes jäkla omtanke om alla....! Vi ville ju sooova!!!!


Senare i livet var det en annan sak. Då ville man inte gå och lägga sig istället! Då festade vi hela natten mellan 12.e och 13:e dec och sen kom vi fulla eller t.o.m redan bakfulla till skolan och somnade i aulan när vi skulle titta på skolans luciatåg. Suck....vilka skitungar vi var!!!!
Roligaste lussefirandet var när min big love på den tiden, fyllde 20 år. Då festade vi till ordentligt och klädde oss i RAFFIGA luciakläder och åkte hem till honom på natten och gastade och sjöng! Ja, herregud....man får väl vara glad att min lilla söta dotter hellre sover sin skönhetssömn kanske...hehehehe! 

Kram från Yrvette med glitter i håret



Kommentarer
Postat av: anette

Natten går tunga fjät......glad Lucia



ha en toppen dag i stubberud.....pyssla o lek så det slår gnistor , förväntar mig foto på kalabaliken sen

kram

2008-12-13 @ 10:01:05
URL: http://nettis69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0