Ok, jag ska försöka.

Jag fick några kommentarer förut på min blogg om min obefintliga sömn. En kommentar var att jag nu levde farligt, t.o.m skyddsänglarna runt mig håller på att bli sönderstressade!!!! Så skrev Monica till mig idag.
Och det vill jag ju inte!
Sånt där kan kanske bita på mig. Eftersom jag inte är så bra på att bry mig om mig själv men alltid ska se till andras bästa.
Jag får skärpa till mig nu alltså, skyddsänglarna ska inte behöva lida för att jag är dum i huvudet!!!!


Goebels årsängel 2008, kanske min skyddsängel?
Jag fick denna av mamma idag, i julklapp.
Jag öppnade förstås paketet så fort hon åkt hem...hehehe!
Tackar morsan!!!

Lillemor skäller ut mig för att jag inte berättar...men det gör jag. Bara det att ingen lyssnar! Och då ger jag upp. Tror de mig inte så orkar jag inte övertala folk att jag visst inte sover mer än 2 timmar/dygn.
Ingen normal människa kan leva och fungera så bra som jag ändå gör om de bara sov så lite som jag gör.
Men varför i hela helvete skulle jag ljuga!!!! Är det BRA och fint att inte kunna sova? Är det bra att jag går som en zombie?
Det är liksom inte saker som är något att ljuga och skryta om!!!! Lillemor fattar, Tesa och Monica också, men det är de nästan ensamma om!!!  + Kanske en handfull människor till i min närkrets.

Tesa har kommit på hur jag ska bete mig för att kunna sova. Slappna av, för du kan sova när du inte kan göra något annat. Då när du är fast i en situation som du måste sitta still, så somnar du...ungefär så sa Tesa.

Javisst, jag vet att det är så. Bara det att jag inte KAN slappna av och lägga mig i soffan och bara somna till en liten stund. Min sjukdom Restless legs gör att jag inte kan sitta alls ibland....eller nästan alltid förresten! Det är EN av anledningarna till att jag inte kan sova. Jag kan aldrig lägga mig och läsa en bok. OM jag kan ligga still, då somnar jag efter ett par minuter. Och om jag INTE kan ligga still, tja...då är det bara att gå upp och röra på sig! Ibland står jag på knä och läser för att jag saknar det så mycket!

Hur jag står när jag bloggar har jag väl visat någon gång tror jag, men här får ni en stilstudie igen.
Fullständigt oergonomisk ställning!!!!


Men nu lovar jag att jag ska försöka gå och lägga mig när jag är trött. Strunta i alla måsten.....om jag kan.
Mitt liv som Kronblom......Lat hemmafru..........Sjukskriven slöfock som utnyttjar systemet.....Fet Padda.....you name it!!!
Det ska bli mitt nya liv!!!! Jag ska i alla fall FÖRSÖKA!!!!!


Tack ni alla mina "plågoandar" som skäller på mig. Jag uppskattar verkligen att ni bryr er så mycket!!!

Tack och kram! Här får ni av mig......en skitskön låt och lite schyssta bilder, bara till er mina damer!!!
Enjoy!!!


Kommentarer
Postat av: Madame M

Nice jag tar Zlatan...Hoppas att du får komma till ro och får sova.Du vet vad du sa till mej TA HAND OM DEJ.Kramar i mängder.

2008-12-15 @ 20:03:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27905
Postat av: Tesa

hmm...joo...jag tror säkert att du vet..men jag tror också att "Maria Duktig" står i vägen ibland..och det får hon ta och sluta med..

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete...bra citat tycker jag.Ska försöka mig på att följa det själv nu till jul....

Jag har en lysande idé till..

Du får skaffa dig en "galge" (ja ingen sån där galgbackegalge nu då)eller sele eller nåt så du kan stå och sova Har du provat det nångång?

Kramar /Tesa

2008-12-15 @ 20:38:27
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: anette

ja tala för döva öron är tröttsamt, irriterande och förbaskat meningslöst...men kanske ändå meningsfullt...va klar o redig jag är, jaja du fattarhahaha



på tal om alt annat så är din skiva äntligen skickad

att det ska ta sån tid för mig att komma till skott



kram på dej



2008-12-15 @ 20:44:59
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: maria

Men Tesa....du är ju klockren...hahahaha!

Jag stod upp i flyget från Dubai till någonstans över Warsawa....det var för jäkla obekvämt...hahahaha! Men idén var inte så dum!!!



Nu har jag en idé: Jag har redan julat till det här hemma. Och du ska fira jul med skit i hörnen. Jag kan inte sova och har inget att göra. Är det inte en kanonidé att jag kommer hem till dig och styr upp ditt julstädande då? Jag kan städa medan du sover!!!!



Skojar bara....kram goding...hihi!









Madam M, du får Zlatan...men då tar du hand om honom ....så lovar jag att ta hand om mig.



Kram...

2008-12-15 @ 22:31:04
URL: http://www.yrvette.blogg.se.se
Postat av: maria

Anette: Ja, jag tjatar väl vidare då!!! Någon gång kanske man blir trodd. Men jag förstår om folk inte fattar. För precis som Lillemor sa tidigare så syns det ju inte på mig....glada Maria you know!





Kram på dig.....

2008-12-15 @ 22:35:07
URL: http://www.yrvette.blogg.se.se
Postat av: Tesa

Nu kollade jag på bilderna också...jag antar att "Shrek" är min då för mitt sanna jag är ju ett träsktroll...fast jag tycker han är lite väl lik en viss smörsångare..Det kan bli lite jobbigt alltså!!

Hö är inte så dumt det heller iofs...det är ju mitt "prinsessjag"...hmm..fast prinsen ser ovanligt vältränad ut tycker jag..

2008-12-15 @ 23:20:18
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: Lillemor Lindqvist

ja det är möjligt att folk inte fattar ..men! det är inte DITT fel.. det är deras problem. DOM är dumma i huvudet. och nej det SYNS inte. men cancer syns inte heller och det behöver man inte överbevisa -det räcker man SÄGER: oops jag har cancer .så e det ett himla ojjande. även om man inte ens ska dö..inte ens lite. men om man har trettiotartonelva sjukdomar IHOP ,som inte syns-men som ger en ett rent jävla helvete- så e det bullbajs helt plötsligt. och visst ..vi är allhiop lite duktiga och rediga och vill låtsas att vi inte ÄR sjuka. men ingen frågar sig VARFÖR ..jo för det är HELT VÄRDELÖST att vara sjuk!!!!!! kan inte folk bara fatta.????? det är inte coolt att inte sova, att inte få gå ut ,att inte orka nåt, och hjärnan e överkokt och funkar inte. ..det är typ inte för att vara BALL man säger det. utan för att förklara.. jag blir så inutahelvetesjävlar förbannad.. har lust att åka runt i sverige och skrika åt folk och TALA OM hur det är...på riktigt.

sätta dom ner i en soffa och berätta i timmar hur det ÄR: idioter.!!! det ska inte behövas tjatas in i huvudet på folk. läs infon vi ger er och ta in. inte ifrågasätt.

det är tillräckligt jobbigt att vi som HAR sjukdomen ska tycka det är idiotsjukdomar .. men ni andra ska bara hålla käft och hjälpa till..



2008-12-16 @ 08:39:52
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Anonym

jodå vi kände jordbävningen....hela huset skakade två gånger efter varandra...fattade inte vad det va...hörde nyss att det hade varit jordbävning...jisses här helt otroligt

2008-12-16 @ 08:55:08
Postat av: alexandra

hej vännen!

Önskar att jag kunde ge dig lite sömn i julklapp.Själv har jag varit så trött så jag har somnat om flera dagar då de andra har gett sig iväg till skola o jobb.Hm tom idag då alla kände jordbävningen då sov jag.Har du ingen avslappnings cd du kan lyssna på nån timme på kvällen o varva ner med hemma.kram o god jul

2008-12-16 @ 09:37:12
URL: http://pooooh.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

men?????????

2008-12-16 @ 09:38:46
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: monica schyman

Ja jag vet att du hamnat i en nästan omöjlig situation med dina jobbiga ben. Men ge dej ut i skogen och promenera när det blir för jävligt, för naturljud är avstressande, det blir nästan som meditation. Sömnlösheten gör att adrenalinet sprutar och då är det omöjligt att slappna av även om benen skulle hålla sej lugna, det blir en hemsk ond cirkel. Hur mycket alternativa metoder har du provat? massage, avslappningsövningar och liknande menar jag... det kanske finns något som hjälper.

Hoppas du får sova något ibland, knepet är att försöka ta mikropauser så att adrenalinet och muskelspänningarna får chans att gå ur kroppen. Jag måste vila några timmar mitt på dan om jag ska ha en chans att sova, annars får jag ont och spänner mej och då startar cirkusen med stresshormoner och då är det kört. Jag har 25 års erfarenhet av att inte sova ordentligt, så jag vet vad det gör med kroppen, det är ett under att man lever egentligen, hjärtinfarkten borde ju varit här för längesen... Men han där nere vill väl inte ha mej!!!

Kramar

2008-12-16 @ 09:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0