Om 24 år....då ni!

Då är Eva Maria Mamsemumsan Nightviolet Blogghaxan Yrvette Schyman Asplund Flodqvist 74 år.
Min drömålder!!!!

Enligt livsboken:
74år. Åldras skamlöst.
En av de mer oväntade fördelarna med ålderdomen är att du inte behöver bete dig vuxet längre. Om du uppför dig besinningslöst avfärdas det snabbt som ett tecken på senilitet och ursäktas.
Företagssamma seniorer kan på så vis komma undan med det mesta. Deras oförutsägbara beteende håller dem unga!

1) Köra bil.
Erfarna seniorer föredrar att köra på fel sida vägen.
Där ser man mötande bilar bättre och kan därför lättare väja för dem.

2) Parkera.
Vid 74 år är det brukligt att köra en mindre bil, vilket gör det enklare att snirkla in och stjäla parkeringsplatsen från SUV-burna förortsmammor.

3) Småprata.
De flesta vill ogärna bruka våld mot pensionärer. Gamlingarna vet detta, vilket ger dem fritt spelrum att skrika och skälla på de flesta., inklusive protesterande SUV-burna förortsmammor. Att hytta med näven rekomenderas också.

4) Handla.
Vid 74 vet du bättre än att betala fullt pris för varorna.
Eller att betala alls, för den delen. Snatteri är bara kundens version av tankspriddhet.

5) Dricka
(Hoppar jag över för den handlar om att ta sig en whiskey när man kör bil. Resan blir trevligare då säger boken. Jag protesterar och hytter näven!!!! Ingen sprit ihop med bilkörning!!! ) /Maria Yrvette

6) Umgås.
Om dina släktingar inte kommer och hälsar på dig, bör du spontanbesöka dem. Öka deras dåliga samvete med att upprepa klassiska kommentarer som "jag önskar jag vore död"


7) Slappna av
I takt med att din hörsel försämras kommer du att vilja utforska tv:ns ljudvolym med fjärrkontrollen. Om du fortfarande kan höra grannarnas bankningar i väggen är ljudet inte högt nog.
 


Visst låter det underbart trevligt att få bete sig så här.....och att det är ok och kan skyllas på att man är gammal...hahahaha! Härligt! En SÅN skitkärring ska jag bli!!! Yrvette like!

Men innan dess ska jag ha hunnit att rösta blått för första gången, 50 år.
51 år, genomgå klimakteriet och simmat med delfiner 52.
Utveckla ett osunt beroende av golf 53 och genomgå plastikoperationer 56.
Jag ska gifta bort mina barn 57 och bli beroende av receptbelagda mediciner 62.
Självbiografin ska skrivas 67 och barnbarnen ska skämmas bort 71.

Livet kan bara bli bättre och bättre med sådana här tips! Verkligen en ljuvlig tid jag har framför mig!!!



Men innan dess så ska jag om en stund dra iväg till Mannen i mitt liv: Bosse the one and only!!!!
Älskade underbara vackra häst!!!





Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

"lastbilschaffisen" e ju en av måns monstruösa kompisar. jag e apdålig. låg pall hela dan igår. vet inte hur det blir. men måste vila innan nyår. hade gärna kommit upp, men tror inte jag tar mig nånstans. hälsa bosse bus

2008-12-28 @ 10:12:56
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Lindqvist

"lastbilschaffisen" e ju en av måns monstruösa kompisar. jag e apdålig. låg pall hela dan igår. vet inte hur det blir. men måste vila innan nyår. hade gärna kommit upp, men tror inte jag tar mig nånstans. hälsa bosse bus

2008-12-28 @ 10:18:30
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: soffie

ha en härlig söndag å va roligt att höra från dej,

2008-12-28 @ 14:08:20
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Tesa

Vet du vad...det blir inget med den där listan tror jag för nu har jag varit färdig två gånger så sjabblade jag bort den själv först..sen kom sonen och snodde datorn i ett obevakat ögonblick och väck var det..

vi får se nån annan dag kanske..

2008-12-28 @ 16:03:28
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: anette

bra att du har nåt att se fram emot hahaha

om 24 år så tror jag att jag längtar efter att bli 65 så jag kan gå o pension hahaha

2008-12-28 @ 16:19:05
URL: http://nettis69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0