Restless legs, en gåva från Satan!!!!

Nu skriver jag inte denna bloggen för att mästra alla som bara är snälla och kommer med råd och tips för att jag ska slippa ha det så här jävligt. Nej, så otacksam och elak är jag inte.
Jag vill bara förklara vad Restless legs är och att det finns i många olika jävlighetsgrader.

Tips som detta med Voltaren gör mig bara lite nedstämd, det finns inga yttre saker som hjälper. Jag fick detta tips i all välmening...jag VET det men jag vill ändå förklara.
Om det vore så enkelt så har medicinvärlden löst ett stort neurologiskt problem, då kan man bota MS och Parkinson och en massa andra sjukdomar på liknande sätt. Man kan inte smörja in sig i Voltaren och bli frisk om man har MS. Men ingen skulle komma på tanken heller.....
Mina ben kryper det inte i, de rycker och sprattlar som om de hade eget liv.
Det är en neurologisk sjukdom som är en felfunktion i hjärnan.
Innan jag fick min Parkinsonmedicin så ryckte det i armarna också och jag såg ut som en jävla boxare när armarna vevade runt. 
Restless kan klassas som allt från en krämpa till ett handikap. Nu menar jag inte att detta är en tävling om vem som har det jävligast. Och jag kan förstå att man inte kan veta hur det känns om man inte har denna jävla jobbiga form av restless. Det finns ett test som man kan göra och jag ligger på 38 poäng av 40. Min doktor har aldrig träffat någon som har en värre grad av denna pissjukdom, han är nästan lika uppgiven som jag......

Jag får många roliga och tokiga tips (men välmenande) om hur jag ska bli "botad" .
Tugga saltgurka sakta är nog det mest korkade jag fått...fniss....!
Nej, en ullgarntråd runt fotleden är nog ännu dummare...hahahahaha!
Om jag trodde dessa smarta grejer skulle hjälpa så skulle jag sova i badkaret fyllt till kanten med voltaren.
Ha en saltgurka i käften hela mitt liv, och tugga som faen.
Ullgarnet skulle jag linda runt mig så att jag såg ut som en mumie!!!!!

Men nu vet jag ju att inget av detta hjälper mot Restless legs. Inga yttre påverkningar är till någon som helst nytta!!!!
Felet sitter djupt inne i hjärnan.....fel på komandocentralen skulle man kunna kalla det.
Strax ovanför där hjärnan förbinder sig med ryggmärgen, finns en samling hjärnceller som kallas hjärnkärnor. Ett samlingsnamn för dessa kärnor är "basala ganglier"

Denna del av hjärnan fungerar som ett "relä" för inkommande signaler från känselsystemet och omvandlar dessa signaler till impulser som talar om för kroppen vad den sak göra.  Här är det kortslutning i systemet!!! Mitt relä har bränt ihop.
Opium och morfin är preparat som bevisligen kan hjälpa, men det är kanske inget att rekomendera....
Jo, när inte min Parkinsonmedicin hjälper längre så blir jag narkoman....
Alternativen är att "kila vidare" eller ta droger.
Då kan jag lova er att jag drar i mig vad som helst!!! Absolut!!!
Jag tar morfintabletter och sväljer ner med saltgurkaspad!!!!
Men ännu är jag inte där! Och jag hoppas de forskar fram en ännu bättre fungerande medicin.
Om inte annat så för mina barns skull.
Sjukdomen har hög ärftlighet....och Johan och Jenny har redan börjat få symptom.

ÅÅÅÅ vad jag hatar denna jävla mördarsjukdom!!!!!!

Min doktor har aldrig träffat någon som har så jävliga symptom som de jag har.
Han har ändå forskat en del om detta.
Han vet HELLER inte vad vi ska göra med mig!! Men han förstår ändå vad detta innbär. Det är mer än vad man kan säga om alla doktorer. Min husläkerska, den galna doktorn ni vet...hihi, Hon vet INGENTING....men jag håller på att utbilda henne nu.

Jag hoppas det kommer att satsa och forskas om detta. Det är allvarligare än många vet. Högt blodtryck och hjärtinfarkt är bara några biverkningar som denna sjukdom kan leda till. Högt blodtryck har jag redan....och hjärtat är ganska så utslitet, men ännu ingen hjärtinfarkt!

Jaha, nu blev ju detta en riktigt tråkig blogg då!!!!  Men jag ger inte upp, jag är glad ändå...trala la la!!


Ni vet: Foten i kläm, jajamen!!!







Kommentarer
Postat av: Lojjan

Fin du blev i håret! Super snyggt! Kram

2008-12-19 @ 12:44:48
URL: http://lojjan.blogg.se/
Postat av: anette

hur har du det annars då.....allt stök inför jul färdigt eller ??? jag har ALLT mitt stök kvar, duktig på att planera har jag aldrig varit hahaha

kram på dej

2008-12-19 @ 14:00:29
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

men jag REKOMMENDERAR både OPIUM OCH MORFIN..OM DET FUNKAR. VARFÖR INTE?? JAG TROR PÅ DET. om DET HJÄLPER. DÅ KAN MAN VÄL FLUMMA RUNT LITE. DÅ SKULLE DU SÄKERT SOVA OCKSÅ.. FRÅGA DOKTORN.. oj caps lock

ja. hemskt e det.. men det ÄR svårt att förstå för folk som inte har problemet- eller tortyren vilket som- samma här... det hjälper INTE att gå en sväng eftersom det inte är muskler eller leder(jo på mig) det är fel på. det är hjärnan.. nästan inga piller som funkar heller -förutom opiater som stänger av smärtsignalerna- DÄRFÖR jag rekomenderar det hahhaha

nej skämt åsido. så tror jag på det. men ja... det är inge kul att bli missbrukare heller. fast... om man inte "MISS"-brukar utan "rätt"brukar så går det kanske?

vilket babbel det blev hahaha. men hoppas du kan ha det så bra som möjligt i alla fall. assnyggt blev håret också...återkommer imorgon

2008-12-19 @ 16:06:53
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0