Tankar som mal....

.......och surrar i mitt huvud är inte till någon som helst hjälp för att kunna sova.
Dret också! Jag som hade tänkt åka till Bosse i morgon! Nu vet jag inte om jag orkar det. Jo, om jag får sova lite , men inte som det ser ut nu i alla fall.
Jag är spytrött men det går inte att ligga still...eller sitta. Jag står och bloggar nu. Ingen sensation egentligen för det gör jag ofta, men ibland känns det bara för mycket!!!!

"Surret" och tankarna är av lite olika karaktär. Om julen...om livet...om en hel del annat smått och gott...eller ont!
En del tankar har handlat om hur olika människor blir olika bemötta...och respekterade. Eller inte respekterade alls!!!!

ex.
Morsan har vid två tillfällen berättat om hur besvärligt det är för syrran nu när hon har så ont i sin tumme.
-Hon kan inte ens böja den ordentligt. Det gör så ont.
-Jo, men hon får väl vara glad att det bara var tummen! (hon krockade med en älg!!!) Och dessutom så går det väl över!
-Ja, men hon kan inte jobba nu med den tummen. Hon har så ont så!
-Ja, jag har också ont.
-Har du?
-Ja, i tummen och resten av kroppen!!!!
-Jaja.....
-slut på diskussionen-

På väg dit idag så sa jag  till Kjell att om hon knystar ett enda jävla ord till om Kristinas tumme så skriker jag och åker hem!!!
Varför i hela helvete är det så svårt att överhuvudtaget tro på att jag har ont!? Ständig värk!!! Varenda jävla dag!!!
Varför är det så synd om Kristina som har ont i en enda jävla tumme och som antagligen kommer att sluta värka så småningom? Min värk går ALDRIG över!

Eller detta:
När jag berättade att jag stod upp i 7 timmar på flyget hem från Thailand.
-Varför då?
-Ja, jag har ju restless legs och KAN inte sitta så länge. Jag får väl vara glad att jag klarade 5 timmar, men det var en helvetes resa !
-Jaha...jaså det...jamen det går nog över om du slutar tänka på det.

Men ÅÅÅÅÅÅÅ....hon är ändå sjuksköterska!!!! Jag blir vaninnig på att behandlas så här illa!

*****************slutgnällt för idag****************




Acer Aspire One A150

(ONE2515)

Vinnare: madsam84

Auktionen avslutades: 2008-12-27 16:44

Vinnande bud: €1.99


 

iPod Nano 8 GB

(NANO2499)

Vinnare: Talangen

Auktionen avslutades: 2008-12-27 14:43

Vinnande bud: €0.58



Men hallå.....7:- för en iPod???!!!!!        23:- för en Laptop!!!????
Vad är detta för galen site jag hamnat på???
Lojjan visade mig denna tokauktionsida på nätet. www.budson.se
Har man tur, har nerverna under kontroll och tid att sitta och bevaka vid datorn så kan man alltså göra helt "vanvittsaffärer" här! Detta kommer hädanefter att bli min huvudsakliga nattsyssla. Jag kan ju ändå inte sova! Då kan jag ju shoppa grejer billigt som jag kan sälja dyrt på tradera och blocket senare. Jag kan bli rik på min sömnlöshet!
Tänk att man ändå kan hitta något positivt i allt!!!! Visst är det fantastiskt!!!
Rik...men död....?! Eller...det kanske inte är så positivt egentligen om man tänker efter?

Positivt.....ääuuurrrggghhh...vad jag kan spy på det ordet!!!! Tänk positivt står det överallt!!!!
-Faen...tänk positivt själv du din jävla idiot! Tänk positivt som fan, när du inte kan sova och benen sprattlar, kroppen värker och din högsta önskan är att bli sövd och opererad, för då får du sova åtminstone en liten stund!!! Efter operationen önskar man att man hade svinont så att man får en näve morfintabletter för det sover jag så gott på!
Det är ju helt sjukt att ha sådana önskedrömmar!!!!

Min nya bibel.... livsboken...."Bli rik, bli kåt, bli frälst" tar upp dessa tankar!
GUUUUD vad jag längtar tills jag fyller 61 år!!!!

61 år. Bli vresig.
Vid 61 år är det dags att sluta upp med att se livet från den ljusa sidan. Fokusera på det negativa istället.
-Alla moln har mörka skuggor-
Din uppgift är att hitta dessa och uppmärksamma omvärlden på dem.

Här visas en bild på en promenadväg utmed en kanal i en idyllisk park.
Det finns markeringa på bilden som visar på negativa saker, som t.ex:
Barn som leker =högljudda barn
Blå himmel =alldeles för hett
Inget räcke vid kanalen = Fara!
Björkdunge = Ger allergi
Träd = jävla träd
Klarblå himmel = för ljust
Ett moln =risk för regn
Gräsmatta = inte klippt
o.s.v

Härligt uppfriskande grinigt mot allt äckligt rosa positivt tänkande!!!!
Jag ÄLSKAR denna bok!!!
Nästa drömålder är 74 år, men jag berättar inte om det nu, utan sparar det lite till en annan dag.

Maria yrvette....bara 47 år...tyvärr!



 


Kommentarer
Postat av: anette

ja är det inte så....om man inte tänker på det så går det över....så säger alla till mig oxå hahaha dom kanske har receptet på ett perfekt mående ...idioter!!!!!

en stående kommentar som jag brukar få är : varför låter du dig påverkas....vadå låter mig påverkas ...det väljer man väl inte???

jag hoppas att alla dessa korkade människor nån gång får uppleva nåt utöver det vanliga så får vi se om dom kommer undan skiten med att inte tänka på det!



nej hööredu...nu tänker vi positivt så blir allt bra ska du se hahahaha'



tre dagar kvar

tjohoo

kram

2008-12-28 @ 07:31:55
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: britten

känner så igen mig i det du beskriver här ovan....men det var väl i och för sig ingen nyhet..kram

2008-12-28 @ 12:17:28
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Tesa

Förstår att du blir heligt förbannad och ledsen...men kanske hon bara inte klarar av att hantera det...det är lättare att hantera en skadad tumme som snart går över..

Men i ditt fall...det blir ju nåt jobbigt, stort, hemskt och sorgligt..som hon inte kan göra nåt åt..

Då är det lättare att blunda kanske..

Vet egentligen inte vad det är jag försöker säga..men jag förstår att det känns för jävligt..

Hopas du fått sova lite nu

2008-12-28 @ 15:59:25
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: Pontus

Hej,



Detta är en ny lägsta budet sida. Du kan ju testa den; http://vipbud.se



Galet roligt och galet bra :)

2009-01-13 @ 15:05:52
Postat av: Madsam84

Heeh trevligt att hitta sig själv i ett forum. Det var ett tag sen jag vann den där datorn, men den är mig trogen än idag.

2009-04-24 @ 00:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0