Dagen före tabberaset i Stubberud

Här råder lugn och frid.......



.......förutom att ett Lodjur legat och tuggat i sig ett rådjur alldeles utanför stugan.......

............endast några benpipor sticker upp ur snön.

Men vad är det där???

En eskimå? Nä, bara en förvirrad stadsmänniska som inte vet vad allt detta vita är!


Han säger att han sett något liknande i sin hemstad Oslo, men då har det varit i olika nyanser av brunt, grått och gult.
-Detta vita vackra var mäktigt, säger han och går huttrande in i stugvärmen.

Han är den första deltagaren som anlänt till det stora tabberaset som går av stapeln i morgon.
Han hämtades sent igår kväll på stationen, och har nu åkt iväg med Challe isbjörn för att hämta den yngsta deltagaren. Lille Wille!
Den lille killen får vara med ett år till, sen är han portförbjuden i 10 år. Tabberaset har en åldersgräns som gäller minimänniskor i åldern 5-15 år. Den åldern då de inte bör vara med och se och lära saker som s.k. vuxna människor gör ibland.  

Så idag ska det förberedas med städning...(varför då egentligen????) maten ska handlas och förberedas, barskåpet fyllas, och marsipanen färgas i giftigt äckliga färger.
Det är mycket nu!
På ytan kan det verka lugnt i Stubberud...men det pyser och pyr av förväntan inför årets stora fest!
Bara en deltagare vågade bryta mot allt vad regler gäller. Magnus, den senaste medlemmen i släkten. Han vet inte vad han har gjort genom att inte komma på festen!!!! Stackars kille!!! Resten av hans liv tillsammans med Emma kommer att bli tufft för honom. Man säger INTE återbud till Pysselkvällen i Stôbberô!!!! Sorry Magnus, men så är det!!!



Lugnt och skönt! T.o.m katter och tomtebarn passar på att vila.

Och jag? Nä, jag hinner inte. Sen kanske, men nu ska jag ta ett tag med skurtrasan och dammsugaren, bädda rent i gästsängar och handla mat, fixa med alla prylar vi behöver till pepparkakshuset och försöka hinna baka pepparkakor med William, ta en sväng till stan för att ordna en liten grej......och en jäkla massa till.
OCH JAG GILLAR DET!!!!! Maria like! Yrvette like!
Att ha familjen hos mig (även om de är galna hela högen) är det bästa jag vet. Inget slit är för jobbigt då!  
Jag älskar alla våra ungar....de kan ju inte hjälpa att de blivit som de har blivit....!


Kommentarer
Postat av: alexandra

HA NU EN SUPER BRA HELG MED FAMILJEN KRAM

2008-12-12 @ 10:20:14
URL: http://pooooh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det låter helt galet underbart....själv ska jag på 4-års kalas...inte fel det heller hahaha men kanske inte riktigt lika galet hahaha

nej du har rätt när det är nåt som man gillar och som är viktigt är ingen ansträngning för mycket....då orkar man av ren glädje



ps. idag har jag fått nycklen....ska du komma och kolla in mit krypin sen??? klart du ska



kram

2008-12-12 @ 10:43:42
Postat av: Lillemor Lindqvist

åå vad roligt. hoppas ni får det toppen i stora tabberaset hahahha "nu ska det ätas tabberas". ja.herregud. har ju sett bilderna från liknade "tillställningar" hahaha

ha det toppen! och den där magnus vet ju INTE vad han går miste om..





ja. men du

ang din kommentar:

ja nu får du ge dig. det får inte bli för mkt hahahahahhahaha

men nej. jag förstår inte. men jag försöker..



2008-12-12 @ 10:44:34
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Lindqvist

du har fått nobelpris...

2008-12-12 @ 11:07:55
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0