Droppa "problemet" från Kil.

Ja, jag BORDE göra det, men det är inte så lätt. Jag vet ju inte vad som kommer att hända nu. Inte hur mycket skada den ynkliga människan ställt till med. Inte vad försäkringskassan säger. Men om nu min sjukskrivning ska avslutas för att "problemet" läst min blogg, så får de vara så snälla att läsa HELA min blogg, inte bara utdrag ur den. Det är vad jag har roat mig med i natt. Jag har läst alla inlägg sedan bloggen startades! Inte ett enda inlägg ångrar jag eller tycker är till min nackdel i försäkringskasseärende. Bra!!!
Jag trodde nog inte det heller, men man minns ju inte allt man skrivit. så jag var tvungen att kolla.

Här kommer ännu ett utdrag:
*****
Benen började i vanlig ordning att hoppa och rycka igår kväll för att accelerera och bli överjävligt under nyårsnatten.
De andra gick och lade sig vid 4-tiden på morgonen, men jag kunde inte. Jag kunde inte ens STÅ still. Jag vankade av och an tills klockan var 08.00, då fick jag ett psykbryt och bara grinade. All muskelaktivitet gjorde så att jag fick helevtisk kramp som inte ville släppa. Kramp från höfterna och ner till tårna!
Grinade mig till sömns vid 9-tiden och vaknade efter ca 40 minuter.
Sen har dagen varit sådan....hela jävla dagen!!!!
När klockan var 18.00 stod jag inte ut längre! Då hade jag varit ute och gått, försökt att stretcha ut krampen, grinat och stått på knä på golvet och ätit middag framdukad på en pall. Om någon kikade in här när jag har det som värst så skulle de nog sätta mig på en isolerad och hårt övervakad avdelning på sjukhuset.
Man ser väl helt STÖRD ut antar jag!!!!!!!

Jag tog hela ryck-i-benen-medicindosen och sömntabletter. Jag orkade bara inte mer!!!! Förhoppningsvis skulle sömntabletterna ha någon effekt eftersom jag inte tagit någon på flera månader.
Och jodå...jag somnade.....i ca 1 timme!
Förbannade helvetes jävla skitben!!!! Nu orkar jag inte mer!
Det är nog nu!
I morgon ska jag ringa min doktor och KRÄVA att de gör något! Jag måste ha hjälp NU!!!!!!!!!

Nu har jag slitit med mina ben i 5 timmar till. Jag är helt slut. Kan jag inte bara få sova lite.....? Eller åtminstone få ligga och vila....jag vill inte mer nu

*****

Härligt med restless legs va?

Annat jag har grônna på i natt är:
När jag kom till VC i Kil och skulle hämta mitt läkarintyg, så betedde sig, den vanligtvis gulliga tjejen i receptionen, sig lite märkligt.
Hon "såg" mig inte först. Jag fick knacka igen....och en gång till. Hon var väldigt upptagen med att leta i lådor efter något...till synes helt stirrig....hm.
När hon till slut var tvungen att se mig så såg hon nervös och grinig ut?!
-Ja, jag måste gå iväg lite, sa hon då.
Hon kom tillbaka efter ett tag med mitt sjukintyg. I vanliga fall så ligger de i ett fack inne i receptionen, men inte mitt intyg. Konstigt??!!
Hon räckte över det till mig lite surt. Jag fattade ingenting...då. Men nu kan jag gissa att det nog var meningen att jag skulle gått in till doktorskan och hämtat det hos henne och att hon skulle ha berättat om den hemska upptäckten om mitt liv på min blogg.

Receptionstjejen hade väl hört vissa utvalda uttalanden jag gjort på min blogg kan jag tro. Stackars människor som inte orkar/bryr sig/ vill ta reda på sanningen, utan hellre lyssnar på elakt skvaller! 
Gud så fega en del är! fega och sensationslystna!

Telefonsamtalet från min doktorska är nu inspelat och sparat, det kan kanske vara till nytta lite senare. Det är verkligen ett "hörvärt" samtal...fniss....en barnunge som blivit putt ungefär!
Pilutta dig!

En del konstiga utlåtanden i mitt sjukintyg kan kanske också förklaras av att hon läst bloggen och blivit sur på mig.
Ex. Psykiska problem med att passa tider............öh? Jag passar ALLTID tider!!! Jag kommer ALDRIG försent!!! Snarare för tidigt!!!
Varför??????
Problemet är att KOMMA IHÅG tider jag har som jag ska passa!!!! Men det är ju inget anmärkningsvärt...jag var ju välkommen i klubben...ALLA är vi ju lite glömska, sa min kära doktorska!!!!
Sen att jag är så VANSINNGT glömsk, det ville hon ju inte ens lyssna på!!!

Ett annat mycket märkligt uttalande i mitt intyg var: Personlighetsstörning! Hahahahahaha....ja, det är nog Yrvette som är min personlighetsstörning...hahaha! För annars vet jag inte riktigt vad det skulle vara! Jag är nog ganska så normal egentligen...hihi. Men den där Yrvette kan ju vara lite galen ibland!!!!
Herregud...vilken soppa detta är!

Jag SKA droppa problemet, men det kommer nog att ta ett tag. Jag måste ju få klarhet i vad alla berörda säger om detta.
Ska något hända med min sjukersättning så får de nog vara så goda och läsa varenda stavelse på min blogg! Och sen förklara ordentligt för mig vad jag gjort för fel. Jag kan ju inte sluta leva bara för att jag är sjuk...multisjuk, som doktorskan kallar mig.

Sen en liten kommentar till FK-tjejen och AF-tjejen:
Jag har aldrig sagt ett ord om att jag INTE vill testa den här Faros-grejen som ni föreslog.
Tvärtom!!! Jag har själv föreslagit det för över ett år sedan...! Ni gjorde inget fel, ni går efter era regler och de är det bara att rätta sig efter. OCH dessutom VILL jag inte gå här som ett miffo resten av mitt liv. Jag vill att något händer. Något!!! Vad som helst!!!
Däremot min doktorskas attityd mot mig gör mig så pissed off.
Exempel på EN av hennes fjantkommentarer när ni var med:
 
-Maria dricker 3, 5 liter kaffe om dagen hon. *fniss* Och får högt blodtryck. Men när hon slutade dricka kaffe så var blodtrycket normalt igen...hihi.
Ja, jättekul! Mycket att göra sig lustig över...eller hur?
Bara det att jag inte HAR normalt blodtryck nu heller.......men det orkar hon inte ta reda på!

Men annars är det bra! Jag har sovit i natt. Flera gånger. Sammanlagt kanske 3-4 timmar. Plus att jag somnade på golvet framför datorn, en liten stund. Härligt utvilad och på gott humör........NOT!








Kommentarer
Postat av: Ewa

Fytte rackarn så himla besvärligt du får det. Räcker det inte som det är? Jag tycker du ska printa ut bloggen, bunta ihop det hela och lämna över det. Det är ju vikigt att få datum på skriverierna också. Skulle du lida av personlighetsstörning? Jisses, det är snudd på ärekränkning. Är hon möjligtvis psykiater också - doktorskan, som så där rätt upp och ner kan uttala sig på det viset? Nån vidare psykolog verkar hon ju i alla fall inte vara.

Har du ingen privatläkare du kan vända dig till, som stöd?

Tänker på dig mycket och håller alla tummar jag kan, för att det ska bli bra. Det SKA bli bra!!

Varm kram.

2009-04-13 @ 12:03:39
Postat av: lillemor

håller med.. alla håller med.. du har rätt- hon ä bäng i huvudet... för att uttrycka det milt. jag vet att det är jättesvårt -om inte omöjligt- att "släppa problemet". eftersom det förgiftar varje tankegång . eftersom det handlar om ditt liv, din framtid, och hur det ska bli, och vad som ska hända. men hon har betett sig så fenomenalt dumt och illa att det inte kommer ens vara tvunget att misskreditera henne för att få rätt. det har hon fixat själv. ställer egna underliga diagnoser baserat på noll och ingenting.(utan legitimation för att ens göra det t.o.m) och sen inte ens ställer dom andra diagnoserna rätt och dessutom inte gör nåt åt dina "enkla" problem som vilken kvacksalvare som helst hade kunmat hjälpt dig med med hjälp av en gul lapp-också kallat recept- ... jag vet att det är stört omöjligt att ta bort det ur hjärnan .. men det kommer läösa sig. kanske inte enkelt och kanske inte med en miss. men det kommer lösa sig på nåt sättt. sen kanske inte reglerna ändras för att livet som piss-sjuk ska kunna fungera.. men det får vi ta med reinfeldt.

en massa kramar

2009-04-13 @ 12:29:54
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: jenny

ja, vi alla håller med!! fyfan alltså!! Men det spelar ingen roll mammy. Jag tjänar tillräckligt så att jag kan försörja dej också vettu:) jag älskar dej vet du!!!! oroa dej inte, rätt blir alltid rätt, och du har rätt!

2009-04-13 @ 15:12:30
URL: http://milfy.blogg.se/
Postat av: stefan

Trist att vara utlämnad åt ett inkompetent, underbemannat system. Vad blev det av sömnutredningen? Man behöver inte vara doktor för att fatta att detta är nyckeln till många av dina hälsoproblem.



Dom kan tydligen göra hur som helst, helt godtyckligt. Vi alla runt dig ser och vet om dina krämpor, ser vad du sliter med. Trist att FK, VC mfl saknar kompetensen att göra något för dig. Tvärtom, dom motarbetar och fördröjer din rehabiliteringsprocess. Det är vi många som kan skriva under på.



Sen har vi "problemet". Stackars lilla "problemet". Skulle inte vilja vara i den människans kläder idag.

2009-04-13 @ 15:27:46
Postat av: cilla

Jorå, vi håller alla med, och många av oss som träffat dig och känt dig ett tag kan skriva under hur du verkligen har det. Men tyvärr så kanske det inte hjälper dig just nu i din situation.

Men jag vet hur tragiskt det är och hur man känner sig när man av en läkare blir kränkt på det sätt du blir.

Ungefär som min ortoped läkare som helt plötsligt blev psykiater och talade om för mig att jag led av en deppresion. Man kan väl undra vart dom fick sitt leg från? köpt på ellos eller???



Försök att ha det så bra som du kan, töntiga ord kanske men vad säger man för att trösta och stötta nu?



kram

2009-04-13 @ 17:25:32
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: anette

sist ...och kanske minst...kommer jag! bra att du sparat inspelade meddelandet...bra att du gått igenom din blogg..skriv ut den , förvara den på ett säkert ställe den kommer säkert till användning ganska snart!

jag upprepar inte vad alla redan sagt, jag håller med om allt!!!!

KRAMAR I MASSOR

2009-04-13 @ 17:38:54
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: vivan

samma här ingen ide att upprepa sig!!!

det är deras jävla skylldighet att utreda, och ställa diagnos utifrån dina svar...men lyssnar de...näää!!

Stå på dig,vi står bakom...och då om vi måste stiga fram blir det inte roligt...varenda tidning i hela Svedala skall skriva om den däringa doktorskan!!

Bamsekramen!!

2009-04-13 @ 20:22:09
URL: http://http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: monica schyman

Säger som alla de andra!!! Vi finns bakom dej...

Tänk på att hon som sitter i TV-programmet 'fråga doktorn' och skryter om hur en läkare SKA arbeta jobbar på samma ställe som "problemet". Tragiskt eller komiskt? Inte vet jag....

Kramar

2009-04-13 @ 20:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0