Fniss....jag måste bara berätta en grej....

....eller några grejer...hahahahahahaha!
Det är så härligt med fôlk ibland! Man får sig många goda skratt pga vad en del idioter hittar på!!!!

Jag försökte få tag på min handläggare på F.K i morse, men hon hade semester. Då åkte jag ner till F.K här i Åmål istället.
Jag berättade om mitt ärende.......och de båda tjejerna i receptionen gjorde allt för att hjälpa mig. Jag ska få en ny handläggare hos dem så fort pappren från min gamla kommer in. Jag behövde inte säga så mycket för de hade redan fått in en anmälan från min doktorska...hihi! Jag fick läsa den själv. Vilka grova anklagelser det var i den! Jag är ju rent av kriminell...hahahahaha! De skrev ut min journal och i den hittade jag en hel massa spännande saker!!!

I augusti har NÅGON gjort en anonym anmälan om att jag jobbar!!!????
Jaha ja....? Med vadå?
Inte nog med det. I november förra året kom nästa anonyma anmälan in. Då var jag i Thailand. Kan det möjligen vara så att NÅGON är vansinnigt avundsjuk på mig? Kan jag ha gissat så rätt redan innan jag visste om denna anmälan???

Båda anmälningarna har förstås lagts ner. Jag är ju lite för dålig för att jobba och semester/reunion-resa är heller ingen anledning till att friskförklara mig, även om man blir lite bättre och mjukare i kroppen av värmen. Men den resan var nog till mer skada än nytta vad beträffande mitt mående...!

Men det roligaste av allt var min doktors anmälan, jag citerar:
" .....hon lägger ner hel del tid och möda på att sköta sin blogg med fotografering av sin heminredning och inköp av olika heminredningsartiklar. Även en del omtapetsering i det egna hemmet, utfört av Maria själv. Vidare omnämns försäljning av artiklar på marknad"
Slut citat. HAHAHAHAHAHAHA.....!

Hur i helvete vet hon hur lång tid och hur mycket möda jag lägger ner på min blogg?????
och herregud...jag tar foton på mitt hem också!!! Tur att hon inte sett hur in i helvete många foton jag har sparade i min dator och som aldrig kommer ut på bloggen. Då hade jag väl fått dödsstraff om hon vetat det!!!
Hjälp, vilken sjuk människa hon är!!!
Och fy och skäms på mig att gå och köpa fina saker till mitt hem! Det GÖR man bara inte om man har restless legs, fibromyalgi och sömnstörningar!!!
Omtapetsering....ja...vad ska man säga. Det var inte ens en hel vägg! Och vem säger att det verkligen var jag som gjorde det då??? Tänk om jag ljög för att göra mig duktigare i era ögon?
Till sist marknade där jag stått och sålt "artiklar" hihihi...artiklar? Det var LOPPMARKNAD till förmån för trafficing-offer. Där stod jag och sålde mina påskägg som jag målat och klistrat servetter på...fniss...! Jag sålde ett par ljus också. De hade jag tvinnat ståltråd runt och ställt på ett fat, en liten dekoration i form av ett kors eller en madonnabild knöt jag fast också.
Ett jäkla slit och släp alltså...hahahaha!

Sen hittade jag en del intressanta FEL och ÄNDRINGAR i mina sjukintyg. Men det tar jag inte upp här. De sparar jag till min nya doktor istället. Intressant och spännande! Får man ha det fast man är sjuk?

Nu ska jag visa lite bilder från mitt nypimpade hem. Yrvette löööv heminredning....och fotografering!!



*Toapappersbalen snyggt och luftigt placerad i en garderob utan dörr.
*Toapappershållaren käckt på sned med lite xtra borrhål runt.
*Verktygen praktiskt och öppet placerade, för att alltid finnas till hands.
 *Dvd-bänk i den naturliga återvinningsstilen, skabbigt chic.

Denna blogg har tagit mig en halvtimme att göra sammanlagt med fotografering, skrivande och kaffedrickande.
Då har jag 39 sådana halvtimmar kvar av min vakna tid detta dygn.
VAD FAN MENAR HON ATT JAG SKA GÖRA????
Jag sover max 4 timmar, är vaken 20. Jag får inte göra NÅGONTING...men jag ska ändå samla FLER intryck för att GLÖMMA bort hur ont jag har!!!

Glömde en sak, jag har shoppat inredningsprylar också, bl a denna enkla men funktionella lampan:


Så...nu är jag klar för idag...nu tog det några minuter till av min dyrbara sjukskrivningstid!

Hej mä räj!











Kommentarer
Postat av: lillemor

hahahahahahahaha MEN så du jobbar. tar kort och dessutom gör FINT innan jaa. herregud. orkar du se det så så e nog det det bästa. för det är rent sjukt. tar du kort???

2009-04-14 @ 15:48:49
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Monka

Men Maria då du vet väl vad en digitalkamera väger??

Det måste vara alldeles för tungt för dej..Jag kan bara skratta åt allt elände gumman men jag håller på dej.Får en läkare verkligen använda sånt som du skriver på bloggen?Det är ju ditt sätt att slippa tänka på allt ont omkting dej.Skönt att se att du trotsar alla avundsjuka människor som inte har din fantasi och kan göra något själva.Bamse kramar/Monka

2009-04-14 @ 16:25:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27905
Postat av: anette

jA DU vissa borde skaffa sig ett liv!!!!

2009-04-14 @ 17:13:53
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Monica

Hahaha....kan inte annat än skratta åt eländet...eller ska man gråta kanske.



Det är ju helt sanslöst att en läkare använder sej av en blogg som hon tydligen har tid att sitta och läsa.Sen tycker jag det är fult av den personen som har anmält dej...tvi fasen säjer jag...milt sagt!!!



Ha det så bra du kan!



Kram

2009-04-14 @ 17:37:13
URL: http://violett.bloggagratis.se
Postat av: Cilla

Ja vad säger man?? Blir fullständigt mållös. Men i allt detta du fått läsa har du ju i allafall ganska mycket bevis för hur de håller på. Det borde väl räcka för att lägga fram för aftonbladet och andra fina tidningar, stäm dom för fn och den där anmälerskan...jag finner inte ord...Lovade inte hon någonstans någon gång att hon skulle lämna dig i fred??



Tänker på dig

2009-04-14 @ 21:12:03
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: monica schyman

Suck! Instämmer med de andra. Hoppas bara nästa läkare du träffar har NÅT mellan öronen. Det blir en avsevärd skillnad mot förut. "problemet" kan ju inte gå ut om det blåser, då blir det ju tvärdrag...

Hoppas de andra bombade sakerna låter dej vara ifred!

Kramar

2009-04-14 @ 22:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0