Full fart......

....men det törs jag knappt skriva! Ena stunden säger min doktorska att jag ska skaffa mig fler intryck, för då glömmer man att man har ont. Andra stunden säger hon att jag gör för mycket! Det är inte lätt att vara Maria ibland. Eller Yrvette! Yrvette som är min lilla personlighetsstörning...hihi. Ja, ni som BRUKAR läsa min blogg vet ju skillnade på Yrvette och Maria.....men det vet ju inte alla. De nya läsarna på FK och Arb.förm. får lista ut vem som är vem, när de läser. 
Jag kan hjälpa till med att berätta att i detta blogginlägg är jag BARA Maria. 

Jo, full fart var det ja! Som vanligt i mitt liv! 
Vaknade, åt frukost, gjorde ingenting. Min "Åmålsfamilj" kom på fika. Sen när de åkt bar det av till Stubberud. 
Vi hämtade lite grejer och stannade sen till hos Barbro. 
Babsan berättade att det hade varit fler människor på husvisningen, än det någonsin varit där tidigare. Nyfikna Babsan hade förstås gått ner och tittat hon också. Hon hade räknat till 40 bilar!!!!!!!!!!!!!!!!!
Herreminje.....40 bilar....och troligtvis fler än en person i varje bil!!!! Yes! Nu hoppas jag på en kraftig budgivning! Jag behöver en jävla massa pengar nu antar jag! 

Tänk att en liten jävla doktorska ska kunna förstöra mitt liv bara för att hon blir pissed of när hon får läsa hur hon uppfattas av mig.....OCH av många andra! Även av några som jobbar på samma VC som hon!
 Det måste bero på det, för jag kan knappast tro att min sjukersättning skulle dras in pga att jag gör för mycket...! Jag gör ju knappt någonting längre! 
Jag har minimerat allt runt mig! Hästen har jag gett bort! Hunden är utlånad på obestämd tid. Trädgårdsarbete slipper jag nu. Men....det är klart...Tingelingandet kan ju te sig som ett jäkla slit....hahahaha! Läser man en blogg och ser att jag tillverkat en massa saker på en dag...natt, så kan man ju få för sig att jag orkar mycket mer än jag säger! Måla 6 påskägg, klippa servetter, limma på servetten, knyta ett snöre runt, lacka ägget.......på ett dygn!!!!! Fan...det är jävlar inga dåliga grejer det!!!!! Jag skulle nog kunna jobba istället! 
Eller springa i affärer en hel dag....för shoppa ska, bör, får man väl inte när man är sjukskriven....? Inte städa, laga mat eller träffa sina barn heller....!????? 
Det är i stort sett det jag gör när jag är hemma....och dygnet har 24 timmar....varav jag är vaken minst 20 av de timmarna. Det blir drygt att göra MINDRE än vad jag gör nu. Jag kan ju inte ligga och läsa en bok, lösa sudoku eller annat som kräver att jag sitter/ligger still. Det är ju så Restless legs fungerar....jag KAN verkligen inte sitta still! 
Ja, vad jag än gör så är det nog fel i doktorskans ögon nu skulle jag tro! 
Hoppas inte JAG blir en sån bitterf***a när jag blir gammal!!!!!! 


Men jag blir nog inte så gammal...hehehe! NÅGOT kommer väl att ta död på mig till slut! Kanske en medicinkollision....eller så svälter jag ihjäl på en parkbänk...hahahaha! 

Nä ni...det kommer INTE att ske! 
Gullungen Jennypenny kommer att förbarma sig över mig om det blir så illa så att jag nu inte får några pengar från FK längre! Min lilla 21 åriga tjej som ska bli mamma om ett tag. Hon den lilla genomsnälla människan skulle ta hand om sin sjuka mor! Det VET jag!!!!
Hon ringde igår för att bli uppdaterad på mitt liv. Hon är på skidsemester med sina vänner och pojkvän och har inte tillgång till internet. Hon kan alltså inte läsa mina bloggar utan ringde och kollade så att jag mår bra! Hon har varit borta EN dag!!!! Så go hon är!!!


Vacker är hon också!!! Sååå otroligt lik sin mamma...hehehehe! Eller hur?

Tur att hon INTE har internet!!!! Hon skulle bli förtvivlad om hon visste vad som händer nu i mitt liv!
Det blir ju förstås alla som känner mig! Inte bara Jenny! De som är i min närhet VET ju hur jag mår!
Alla VET att jag FÖRSÖKER leva ett så normalt liv som möjligt TROTS sjukdomar!
Att jag inte bangar för något. Jag gör hellre något en dag och väljer sen att ha ont i två dagar efteråt, än bara ge upp och sitta där apatisk! Det är inget liv för mig! Men det finns så mycket avundsjukt folk på denna jord så det är helt sjukt! 
Minns ni min "stalker"? Hon den där Mia som skrev en massa elakheter och dumma kommentarer och mail till mig. Hon tyckte jag var patetisk som gnällde över att jag hade ont dagen efter en shoppingrunda. Hon jämförde det med en som supit dagen innan och sen var bakfull. Typ...skyll dig själv! Ja, det är ju det jag gör!!!! Jag skyller mig själv...jag gör saker och är medveten om att jag får ont efteråt, men då får man inte gnälla sen, enligt henne. 

Det SKULLE kunna vara hon som tipsat min doktorska!?  
Jag har MYCKET svårt att tro att doktorskan sätter sig och letar upp min blogg och läser hundratals blogginlägg, på sin lediga dag.....när hon dessutom har en vattenläcka i sitt hus och en massa djur att försörja med vatten....(detta berättade hon på MITT möte häromdagen...suck...)
Jag tror heller inte att hon på sin arbetstid sitter med sådant! Hon är ju ALLTID så uppbokad! 
Nej, någon har absolut tipsat henne! 
Det finns ju förstås några fler avundsjuka människor som kan vara tänkbara assholes: Min f.d bästa vän kanske...?  Skit detsamma just nu......det får jag snart reda på! Jag har mina kontakter som kan ta reda på sådant, lite inside info från Vårdcentralen....hehehe!

Och NÄR jag får reda på vem det var, ja då jävlar!!!! Då är jag fan inte att leka med! om ni tycker att Yrvette är väl brôtig och burdus av sig, så kan jag bara upplysa om att när MARIA blir arg.....då vill ni inte ens vara i närheten! Inte på samma planet ens en gång! Och stark är jag också...hehehe!



Det är inte bara Jenny som är orolig för mig. När jag berättade för Kjell så sa han att han GÄRNA ställer upp och berättar om min vardag OCH om allt dumt som kommit ut ur min doktorskas mun under åren som gått. Jag var tvungen att ta med honom till VC en gång för jag klarade inte av att åka dit själv. Hon LYSSNADE ju inte alls på vad jag sa. Han följde med och pratade för mig istället. Det gör han även nu om det behövs. Men som han sa, så behövs nog inte det:
-Men det är väl bra om de läser din blogg. Då ser de ju hur din vardag är! bloggen är ju verkligen inte till din nackdel vad beträffande sjukskrivning! Du sover inte, du har ont varje dag.....det kan man ju läsa, så vad är du orolig för???




Snälle Ulf har sagt att jag kan flytta till honom och att han ska försörja mig!!!!!! Hur gulligt är inte det då????
Världens finaste ULF!
Jag varken kan eller orkar flytta igen, men bara vetskapen om att han VILL ta hand om mig är så skönt att veta!

Johan goan har jag inte berättat för än, men jag tror inte att han är så intresserad av att få mamma och hennes två katter som inneboende...hihi! Lojjan, Johan, Jag, deras lilla ettriga bullterrier och mina två katter i en tvåa...hehehehe! Härligt liv! Nä, han ska nog få slippa mig! Även om jag VET att han skulle ta emot mig! 

Mitt skyddsnät är enormt!!!! Min familj är GULD!!!!!!
Min Åmålsfamilj också. Det står alltid ett rum redo för mig! Vad som än händer så finns alltid Lillemor där!
Idag ska vi på fest hos dem. Det ska bli så kul! Men jag kanske inte FÅR ha kul förresten...???
Nej, det blir nog inte så kul när jag tänker efter en gång till. Jag har ju inte sovit något i natt...! Det är för mycket i mitt huvud just nu! Tänk att en doktor ska göra så att man mår ÄNNU sämre!? Helt sjukt!!!!

Det ljusnar ute nu och fiskmåsarna skriker......jag ska försöka svimma lite innan det är dags att gå upp. Jag MÅSTE sova lite nu!!!! Men det är inte så lätt.....inte ens en doktor kan hjälpa mig med det....TYDLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!

Glad påsk önskar Maria (och Yrvette)! 

 

Kommentarer
Postat av: anette

Ja vi vet...du vet, alla som har nån form av vett fattar hur ditt liv är...hur mycket du kämpar....hur du försöker leva ett bra liv trots dina jäkla sjukdomar....det är så fruktansvärt ledsamt att den som borde fatta är totalt blåst...men du skit i henne, för hon är inte värd din energi....försök ha en skön helg!!

Du har många runt dig som bryr sig...som fattar...som inte dömer...

På tisdag så fixar du o Lillemor nåt bättre i doktorsväg!!

Jag håller på dig..de vet du...jag bryr mig...tänker på dej...

KRAM

2009-04-11 @ 07:49:22
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Tesa

Jag blir så arg för din skull, Maria....jag hoppas att din doktorska råkar ut för alla möjliga mystiska obestämbara sjukdomar som finns...och eventuella tipsare också..

Och att sitta och klippa servetter..är inte det sånt man gör på "hemmet" bara för att få tiden att gå när man är så gammal och sjuk att man inte kan göra nåt annat längre...terapi kallas det väl?

Hmm..ja nu menade ju inte jag att du är gammal..du är yngre i sinnet än vad jag är...



LILLEMOR: OK..jag fattar...här är nog problemet nästan tvärt om...svårare att få träffa samma läkare två gånger än att hitta en ny...

2009-04-11 @ 08:00:45
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: vivan

Nä, fy 17 vilken skitusel läkare..ingen empati alls!

Hur har hon fått sin legimitation???

Hon borde anmälas,lyssna på skvaller och läsa patienters bloggar..bläää!

jag blir så arg! Inte för att det är någon tröst,men hör att det är fler som blir idiotförklarade när de berättar om sina sjukdomar!

Hon lyssnar ju inte på dig...det är ju bara du som vet och känner din kropp...OCH det skall hon lyssna till!

Glad påsk på dig i alla fall!!!

2009-04-11 @ 11:24:59
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: lillemor

bra att alla andra begriper. jag är så fullkomligt SÄKER´på att vem du än träffar här så kommer du få hjälp med MINST 3 "problem" innan vi bett om det. för du e underbehandlad ,felbehandlad och negligerad där i kil.

sov lite om du kan på dagen. så du verkligen orkar med oss ikväll. kämpa inte emot- utan vila idag. jag VILL att du ska ha kul men nej man får nog inte det för då e man inte "tillräckligt sjuk" eller nåt..

massa kramar.!!!!!!!

2009-04-11 @ 11:33:36
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0