Mission of today...

.....är att leta upp medicinerna. Fan, jag kan inte hitta mina mediciner i någon flyttkartong. Antagligen har jag lagt dem på något oerhört smart ställe så att jag ska komma ihåg vart de är!!!
Jag borde ha lärt mig att sådant inte funkar på mig! Jag kan ju inte komma ihåg NÅGOT ALLS längre!
En liten parentes till det ( när jag sa det till min doktorska så svarade hon bara -Välkommen i klubben! Jag fick inte en chans att förklara HUR illa det är med minnet. Det är ju en "fibrogrej" så det var väl inte viktigt antar jag. Nä, vi fick höra hur glömsk HON var istället. Jaha ja...som vanligt så var det doktorskans egna problem som var viktigare än mina...på MIN inbokade tid...suck.igen!)

Åter till ämnet: leta medicin....VART kan jag ha lagt dem? Eller så är de slut och jag måste till ett apotek idag...eller senast i morgon fm.
Närmaste öppna apotek är i Karlstad.....tror jag. Eller är det närmare till Uddevalla? HAR jag något kvar på recepten att ta ut? Förbannat också att man inte kan komma ihåg NÅGONTING längre!!!!!



Nästa program på dagens schema är besök av Johan och Lojjan! Det ska bli kul! Kul att visa dem min fina lägenhet! De kommer vid lunchtid, så jag får väl snart sätta igång med att förbereda maten. Det tar ju lite tid när jag ska göra något numera...suck!
De har med sig busungen Eroz, så katterna får jag låsa in i sovrummet annars lär det bli cirkus här.

Nu tror jag att jag har en nödlösningsplan för Magnus, OM han inte skulle anpassa sig till lägenhetslivet tillsammans med M-eli.
Ibland verkar det som om han tycker att "denna lägenhet är för liten för oss två, jag tror jag måste mörda dig lilla M-eli" Jäklar vad de slogs igår!
Nödlösningen heter Magnus!!! Lillemors systers man heter Magnus. En schysst kille som gillar katter. Han har redan två stycken. Han sa att han skulle kunna tänka sig att ta hand om sin namne. Himla skönt att veta att man har en utväg om det inte funkar här.
Lite knepigt blir det ju förstås när han Människo-Magnus ska gå ut och ropa på Katt-Magnus.
Hihihi....grannarna kommer att tro att han blivit galen!!!!


Påsk-kalaset hor Lillemor och Pierre igår, var alldeles perfekt! Avslappnat och gött! Supergod mat! Trevligt sällskap! Görgoa och snälla ungar! Och en päroncognac på det! Perfekt!!!! Tack Lillemor och Pierre!!!
Barnen...och Lotta, Lillemor och Ulf,  ville se på Star wars.
OK....jag har aldig sett en enda Star wars-film tidigare...jag trodde Star wars var Star trek...!
Jaja, man kan ju inte veta allt!
Vi tittade. De förklarade att detta var den första filmen i serien, men egentligen den fjärde????!!!!!! öh, jaha ja....då fattar jag PRECIS...not!
Den handlade i alla fall om en soptunna och en guldrobot på äventyr i rymden. Där träffade de på en massa trevliga människor: en tjej från Södertälje med kringlor i håret, en kille med snarkmaskin och en massa utvecklingstörda personer som var på ett disco. Spännande film....eh...!
SECKEN DRET!!!!!
Någon mer starwars film blir det nog inte för mig...hahahahaha! Varken den första eller den femte...eller hur det nu var...hahahahaha!


Fortsatt trevlig påsk alla mina goa läsare!!! Och tusen tusen tack för alla kommentarer, alla mail och samtal jag fått nu de senaste dagarna. Ni är så himla goa och snälla allihop!

Vad vore livet utan vänner?

Jag avslutar denna blogg med ett uttalande från min idol-unge nr 1: Måns Högberg 8 år
-Vad är meningen med livet? Jo det är att ha vänner familj och att man får må bra!

Men jerräjj....så himla klockren han är den ungen!!! 8 år!!! Underbart sagt tycker jag!!!


Kommentarer
Postat av: lillemor

tack för igår. hoppas du sovit en liten stund? eller ?? och så var det KÄRLEK,., vänner familj och må bra. du glömde det vikigaste ju hihi..

2009-04-12 @ 10:12:34
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: lillemor

missa inte tv400 kl 20.00 star wars film två hahha fast 5.. eller?

2009-04-12 @ 10:59:50
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ja men va bra att läkaren tog dig på allvar ...jäkla tant!!! såna kommentarer har jag aldrig fattat, låter som min kollega när jag försöker förklara nåt om mitt mående...hennes svar är alltid: varför skulle du ha det lättare än oss andra? hmmmm

2009-04-12 @ 11:25:16
Postat av: anette

ja de va jag som vanligt som glömde skriva namnet

2009-04-12 @ 11:58:27
Postat av: anette

Hur har det gått...är medikamenterna på plats?

2009-04-12 @ 18:28:13
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: jenny

hur äre nu mammy? saknar dej... du förästen, vad hette stället på rhodos som vi bodde på när jag va liten? eller ja, ganska liten. jag och stefan vill åka dit i sommar:) pusspuss

2009-04-13 @ 09:29:10
URL: http://milfy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0