A womans heart

Jag var inne hos Britt och läste hennes blogg.
Hon hade några cd-skivor som hon abslout skulle rädda i första hand vid en ev. brand.
Jag blev nyfiken och kollade på youtube om man kunde hitta låten "A womans heart" där.

Här får ni också lyssna på den!
Kärlek så det sprakar om det.........härligt!!!!

A womans heart med Chris de Burgh


Med risk att förstöra allt det romantiska, på vanligt Yrvette-sätt, så ska jag berätta en liten story om Chris de Burg.

Nennisungen var bara för skön en gång när vi kollade på "Småstjärnorna"
Det hörde till det obligatoria "fredagsmyset" med god mat och tv-tittande
Vi var mycket seriösa när vi tittade på just Småstjärnorna. Låtarna och artistnamnen skulle skrivas upp och sen skulle vi rangordna och rösta som om det var värsta melodifestivalen.
Jenny lärde sig skriva väldigt tidigt, hon var bara 4 år när hon skrev ett fullt läsligt och förståeligt meddelande till mig. Det var alltså självklart att det var HON som förde protokollet.
Det märkliga var att hon kunde SKRIVA så bra, men hon kunde inte LÄSA!!!!???
När vi sen skulle rösta så fick jag läsa upp vad hon skrivit.

Jag dog....hahahahahahaha!!!!!!


Lilla Nennisungen skrev ju precis som det lät. (Säg Chris de Burgh och skriv det sen som det låter)
Jag skrattade så jag grinade!!!!!  Lilla ungen hade skrivit Krister Bög.

Tack underbara JennyPenny ....du är så go, hihi!!!!


******************************************************
Här lägger jag in ett litet tillägg.

När jag kollade vidare på sökorden Womans heart så hamnade jag på Agneta Fältskog och hennes "Utan dig, mitt liv går vidare"
Kolla denna video och se själva att man blir bara vackrare och vackrare ju äldre man blir.
Ung behöver inte betyda snygg!!!!
Härligt att se för en medelålders gammal dam, eller hur Lillemor????

Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahaha krister bög. jojomensan.. nej jag håller med.. när jag var typ..15 ..så var man inte snygg precis hahahaha mkt trevligare utseende nu. för det första så SYNS det nuförtiden vilket kön man har hahahah inte bara "sticka med stubb". så det får man hålla med om.sen var det ju bra att du kryper ur maskhålet. bara JAG som blev 187 år på en natt..tror jag.. sen fins det nog INGEN skiva som skulle räddas vid brand här inte...nej .. men mina lysande krukor skulle definitivt räddas hihi.

hoppas du har en okej dag? kan ju vara kul ibland? kram

2009-01-06 @ 10:50:14
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Cilla

Javisst är det så! Att vara vacker kommer naturligtvis med åldern, när du är 45 är du ju inte lika osäker som när du är 20. En kvinna på 45 år är ju mycket säkrare och sexigare än en jänt unge på 20 hihi

2009-01-06 @ 11:54:31
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: anette

ja ääääntligen har det kommit en anledning till att glädjas över att man blir äldre...hahah fast jag har aldrig haft nån åldersnoja, för som du säger man är inte äldre än man känner sig...eller beter sig hahaha

2009-01-06 @ 11:58:25
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: vivan

Håller med Anette...man är inte äldre än man känner sig...och det är ett h..vete när jag känner mig som 20 och kroppen som 100..he,he,he....men de ska va gött å leve annars kan de kvitta eller hur!!!+



Det kallar jag för kärleksång ...underbart!

Skulle försöka rädda denjag med...men som den finns att lyssna på ,på youtube...så räddar jag något annat....kramis!

2009-01-06 @ 13:20:29
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Millapilla

hahaha håller med Anette med;) Hahhahaaha nennisen är för go..hahah krister bög. Spännande att se frisörresultatet.KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0