Alzheimer....får jag aldrig!

Även om man kan tro att jag redan har det ibland så är jag nu säker på att ALDRIG drabbas av det!!!
I Finland, kaffedrickarnas land, har de forskat fram att de som dricker minst 3 -5 koppar kaffe/dag löper 65% mindre risk att drabbas av Alzheimer!
Jag dricker 3-5 LITER kaffe varje dag! Helskärpt brud alltså!!!
Hurra....jag gör vågen för sådan forskning!!!


Det var Lillemor som berättade detta för mig....eller nej, det var nog på radion de sa det.
Konstigt, jag som aldrig lyssnar på radio!
Nej, nu kom jag ihåg, de sa det på nyheterna på tv i går kväll!
Eller nej....i morse kanske det var....
Tur att man gillar te så mycket.....jag menar kaffe. Finns inte en chans i världen att jag skulle drabbas av .......fibr.....eh....mässlinge.....äh....denna sjukdom!!!

Vad var det vi pratade om nu igen....? Hm...jo, vad Lillemor sa....men? Var Lillemor med på nyhetsmorgon?
Synd, det missade jag, jag var nog i köket och kokade kaffe då.
Något tråkigt då...Lillemor har fått Alzheimer, det sa de på radion förut.
Men varför sa de det på radion? Och dessutom på finska?! Men jag kan ju ingen finska??? Jag kan bara säga Minä rakkastan sinua...men det stavas säkert inte så men det LÅTER så i alla fall.... och det betyder: Kaffet är slut.
Men det är det ju inte...hahahaha.....men mitt minne är slut!!! Alltså inte datorns minne utan i min hjärna.
Det var något jag skulle berätta för er, men nu är det som bortblåst! Så irriterande!!! Det var något viktigt!!!

Det var något med mässlingen, men VAD var det!!!
Jo.....HA...jag kom på det!!!! Kaffesump lindrar klådan när man har mässlingutslag!
Men nu har jag suttit här och surrat så länge så nu hinner jag inte skriva mer om det. Jag ska snart hämta Jenny vid Finlandsbåten, hon kommer hit idag.......eller nej....det var på lördag hon skulle komma. Då ska vi åka pulka....nej förlåt...skridskor menar jag, på sjön nere vid Örnäs. 
Örnäs...? Örnäs ligger ju i Åmål!!!! Varför ska vi dit?????
Joo..men...nu tror jag att jag minns....Lillemor kommer hem från Finland då och vi är bjudna hem till henne på te. 



Hej å hå vad det snurrar i huvudet nu då!!! 



 

Kommentarer
Postat av: alexandra

Haha Maria du bara snurrar.

2009-01-15 @ 10:37:26
Postat av: Lillemor Lindqvist

minö rakasta på dig själv hahahah det och eisa päitäää .... det är samma ungefär. örnäs ligger i åmål. bor jag där? här e det skridskor i hjärnan. ska jag åka nånstans med dom eller skulle jag kolla på tv ? e det där det är skridskor? eller var det i finland. sa dom DET på tv??????

be jenny simma lungt!!!!

2009-01-15 @ 12:16:59
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0