Avundsjuk!

Ja, jag är jävligt avundsjuk på de människor som klarar av av vara sjuka OCH TA HAND OM SIG!!!!!!
Jag är bara sjuk!!!! Jag har hur många sjukdomar som helst...de flesta obotliga! Men gör jag NÅGONTING NÅGON GÅNG för att må lite bättre??????
Nä, jag är värdelös på det!!! Jag skrattar och strålar som solen i Karlstad hela jävla tiden!!!!
Tänk om man ändå för en enda gång klarade av att säga:
- Nej, jag kan inte, jag är sjuk och ska vila mig.

Någon gång har jag nog faktiskt försökt mig på det men det har bara resulterat i sura miner.....
Som t.ex när jag inte följde med på bilsemester i somras...... Jag erkände för mig själv till slut att det skulle vara helt vansinningt. Jag skulle förstöra semestern för alla!!!!
Hm...det gick inte så bra....det blev inga trevliga och uppmuntrande ord som jag fick höra precis.

Sen har jag väl inte p.g.a sjukdom, ställt in så mycket mer efter det.
Jag harvar på ändå...hå hå ja ja!

Men jag SKULLE vilja säga:
-NEJ, JAG ORKAR INTE!!!!! Jag är sjuk. 

Andra kan ju!!!! Varför kan inte jag?????????
Varför är andras sjukdomar och bekymmer så otroligt mycket viktigare än mina egna?????

Det suger GETKUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(förlåt, jag använder bara det där getordet när jag är riktigt förbannad, besviken eller ledsen., och det är jag nu)


Läge för en fulbild.



Kommentarer
Postat av: lillemor

hmmm. låter inte som det går nåt bra idag,,,

2009-01-08 @ 11:52:39
Postat av: nenny

Mamma, du får ta å säga nej till saker och ting nu för en gångs skull. Jag älskar dej och vill bara ditt bästa. Det hoppas jag att du vet? Och jag skulle inte bli det minsta sur om du inte orkade göra någon sak, och jag tror inte heller någon annan i vår närhet skulle det. Jag VET det! För alla vet om din sjukdom nu, och förstår en hel del om vad det innebär. Så nu är det dags för dej att säga: "STOPP! Nej, jag orkar inte nu!" Om du inte gör det, så kommer vi aldrig veta om du verkligen vill göra vissa saker eller om du bara säger ja för att inte göra oss andra besvikna. Vi tänker på dej, gör det du också nu! Jag älskar dej av hela mitt hjärta. /Din nenny

2009-01-08 @ 13:11:57
Postat av: Lillemor Lindqvist

åå gulle jenny,.. bra sagt. vill ni veta mer om EN av sjukdomarna mammsen har så gå in till mig ochläs

och maria..där ser du. dom fattar allt....

2009-01-08 @ 13:28:50
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: anette

ja jenny...idag gjorde du nog en av de viktigaste sakerna nånsin....jag vet att Maria behöver höra det!

för vi är så förbaskat lika på flera sätt....

kram på er båda

2009-01-08 @ 14:01:30
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Cilla

Heja tjejen!! Jenny säg till mor din lite mera, hon behöver verkligen höra det. O Maria Jenny har ju helt rätt, du måste ju säga hur du vill ha det om du orkar eller inte, annars vet ju inte de heller hur du orkar eller inte.

Det känns som det blir ett jäkla ekorrhjul av alltihopa, så ja säg det nu, om det är svårt kan du bokstavera det först..N E J, O R K A R I N T E

kram

2009-01-08 @ 20:39:53
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0