Det blir alltid värre framåt natta....

......och jag kan hålla mig ifrån att skratta!
Det är omöjligt att sova med mina rastlösa ben,
jag tror det är lättare att krama vatten ur en sten.
Töntigt att sitta här och försöka rimma,
när hela hjärnan är full utav dimma.
Nu vet jag inte hur jag med detta ska kunna stoppa,
lika lite som jag vet hur mina ben ska sluta hoppa.
Det här blev ju sämre än mina julpaket,
där rimmen mest låter som rekti dret.
Men oj då vad jag blev djup och fin,
och ändå har jag inte druckit nåt vin.

Meeen åååe...det gick inte att få till något slut på mitt högklassiga rimmande.
Jo vänta....jag avslutar med tack och hej,
leverpastej!
Bert Ljungs favvouttryck.

Men visst var min dikt vacker hehe!

Jaha, och nu då? Vad ska man hitta på? Jag är trött så in i benmärgen men det går ju inte att sova om man måste stå upp. Det testade jag ju på väg hem från Thailand, med väldigt klen utdelning. Den resan var nog den värsta jag gjort.
Hem från Sydafrika var heller ingen höjdare förstås. Den resan tog 18 timmar med ett flygbyte i Frankfurt. Då visste jag inte att jag hade restles legs, benen hoppade och jag trodde jag höll på att bli tokig. Det hade kanske varit enklare att hantera? Det ligger ju inte så långt från hur jag är i vanliga fall...hihihi! Att benen hoppar och far av sig själv är nog värre. Guuud vad jag tjötar om sömn och ryck i benen! Jag ska ge mig med det nu. Det är ju så tråkigt!!!!

Jag kan töla lite om Sydafrika då istället. Nä, det ska jag inte. Bilderna får tala för sig själv.
Jag kan bara säga att OM ni har möjlighet så åk dit! Det är ett otoligt land! Naturen är ENORM! Godahoppsudden, där vilda Atlanten möter  den stilla Indiska oceanen. Kapstaden som var en så otroligt vacker stad med en underbar utsikt uppifrån Table mountain. Kustvägen runt hela södra Sydafrikas kust. Alla vingårdar som man provade en massa viner och givetvis köpte med sig hem. Mitt absoluta favorit-vin-land. Johannesburg. Stränderna. Kåkstäderna.
Hotellen med såå hög standrad. Fruktfrukost varje dag.
Bäst av allt var de vilda djuren. I 3 dygn bilade vi runt i Krugerparken och övernattade i inhägnade områden inne i naturreservatet. Vi såg 4 av the big five. Det vara bara leoparden som vi missade. Vi var där i början av juni, mitt i vintern alltså. Det är bästa tiden om man vill se djuren lättare, vegetationen är inte så tät då.

Billigt land att äta och bo i. Mycket god mat, Hypermoderna shoppingcentra.

Baksidorna i detta land är  fattigdom, AIDS, hög kriminalitet. Lång flygresa, men nu kan man åka charter dit. Jag vet inte om det är någon mellanlandning då. Apartheid.

Jaha, där sa jag en hel massa fastän bilderna skulle få tala för sig själv.




Kommentarer
Postat av: britten

ha ha va tokig jag är...publicerade bara överskriften på ett inlägg...det var inte liksom meningen...

2009-01-28 @ 08:53:07
Postat av: anette

det ser otroligt underbart alldeles fantastiskt ut....om man skulle börja spara till resan of a lifetime...hahah jag vill iväg nånstans nu...helst IGÅR

2009-01-28 @ 09:05:14
Postat av: Cilla

Det där såg verkligen inte dumt ut! Vilken natur, nästan som här i Höga kusten.

Bergen där skulle ju kunnat vara Högbonden. Ja vi har alltså ganska mycket gemensamt, Syd Afrika och Nordingrå.....

2009-01-28 @ 09:25:31
Postat av: maria

Cilla, har du fått en släng av hybris....hahahaha Det där berget (Table Mountain) är drygt 1km högre än Högbonden!!!

Vad mer har Nordingrå gemensamt med Sydafrika?

Hyenor? Hypermoderna shoppingcentras?

hahaha....och jag fyller på med min egen hybris. Badrummet på hotellet ser ut som mitt!!! Det var där jag fick inspirationen till det vi har nu.



Britt: Ja, du var lite kortfattad. Jag trodde du börjat microblogga. Det är ju inne nu...hahaha!



Anette: Det ÄR alldeles underbart fantastiskt och otroligt!

2009-01-28 @ 11:13:08
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: vivan

Vilka härliga bilder från sydAfrika!! Där skulle min Stefan trivas,skall visa honom!Börla spara nu, så kan vi åka om så där 10 år!! kramen!

2009-01-28 @ 19:53:52
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0