Grattis faster Margareta!!!!

Idag fyller min faster år. Ålder oviktig men ligger mellan 50 och 65 någonstans. Hurra för en go faster! Massor av blommor och hjärtan till dig!

Kram från Mia ôpp i gårn.



***************************************************************************

Nytt ämne: 

Vad är det som händer med mig?

I helgen sov jag kanske 15 timmar sammanlagt. Igår var jag så trött så jag höll på att somna flera gånger i Lillemors soffa. Jag somnade bara en gång på väg hem från henne, men det är ju illa nog. Som tur var så hände inget.....den här gången heller.
Väl hemma så skulle jag se på tv och slappa och somnade i soffan!
Helt plötsligt bara händer det!!!!!
Jag sover!!!!
Jag har sovit som en stock och har fortfarande svårt att hålla ögonen öppna. Vad är DETTA för underligheter???

**************************************************************************


Nytt ämne igen:

Här får du Jenny. Jag hittade en bra och användbar ordlista till dig. Det är ju viktigt att barnen lär sig korrekt betydelse av orden. Det kan kanske vara lite förvirrande för dem när du pratar svenska med dem.

Allemanstrudelutt ( norsk schlager )

Arabmelk ( olja )

Bankepyjamas ( kostym )

Bladesamling ( bok ) 
Blötebytta ( badkar )

Djungelkiosk ( Blomsteraffär )

Det lille ruklet på åkern ( lilla huset på prärien )

Etagepjäxor ( Platåskor )

Fjordknallert ( motorbåt )

Gluttarna på Karl Johan ( Spanarna på Hill Street )

Gryningsulster ( morgonrock )

Kadavermos ( köttfärs )

Karbongutter ( tvillingar )

Klumpeputt ( Kulstötning )

Kokohytten ( gökboet )

Luske-Ola ( Spion )

Lysepinne ( stearinljus )

Mullvadsbuss ( tunnelbana )

Ola kempeskank ( Jan långben )

Skuttefodral ( tråningsoverall )

Slummerstrut ( sovsäck )

Slurpeslang ( sugrör )

Snurreplatte ( grammofonskiva )

Stavangerägg ( fiskbullar ) 

Traskesnakker ( walkie-talkie )

Trynestift ( läppstift )

Vaskenalle ( tvättbjörn )

Veck med pusta ( borta med vinden )

Ängsbiljard ( golf )

***************************************************************************
Nä, jag ger upp! Jag orkar inte sitta här. Jag har somnat två gånger under tiden som jag skrivit detta.
Jag går och lägger mig! God natt!


Kommentarer
Postat av: steffo

Hello!

Gött å höra att du fått sovit lite extra:) Håller tummarna för att trenden håller i sig.

ÄNTLIGEN!! En riktig norsk ordbok. KADAVERMOS. lol:D



Maja (Kerstin) är så busig så vet inte om jag vågar lämna henne ensam o gå till jobbet.

/S

2009-01-27 @ 08:32:02
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahaha traskesnakker ha hahaha fan vad gött att du söööver!!!!!!!!! hoppas du söver litte mer..

2009-01-27 @ 08:36:37
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Lindqvist

hur e det idag annars? överlever du efter gårdagens snöpromenader mm? du såg inte särskilt okej ut igår liksom .. hoppas det inte blir katastrof i alla fall. kram

2009-01-27 @ 09:48:28
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: anette

BARA SOV DU!!!!!!!! så skönt att läsa att du sover, vet nog ingen annan som behöver det mer än du



ha en go dag under filten

2009-01-27 @ 11:04:28
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: maria

Hej hej...jag vaknade för en halvtimme sedan, men nu måste jag nog sova igen. Det går inte att hålla ögonen öppna. Inte ens med våld kan jag hålla mig vaken..????!!!!! Mycket underligt!!! God natt igen

2009-01-27 @ 12:04:29
URL: http://www.yrvette.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0