Hembesök av dr Phillemor

Henne kan man alltid lita på. Hon sa igår att hon skulle komma, men det var innan det blev snöstorm här. Hon trotsade vädret och kom ändå. Det hade nog inte jag gjort!
Hon stannade vid stationen i Kil och tog med min bilnyckel som låg på däcket på min översnöade bil, så nu behöver jag inte stressa dit och hämta den. Nu gör det inget om tjuvarna snor bilen, nu har de ju inte tillgång till egen nyckel, så då kan man ju få ut något på försäkringen. Det är väl osäkert om man skulle få det annars.

Det var inte plogat på hela vägen förän hon kom innanför Kilsgränsen. I Åmål var det mycket mer snö än här. Jobbig resa alltså, hoppas hon inte blir sämre nu bara.


Dr Phillemor                                              Våren som försvann

Stubberudshaget                                  Åmål


Vi fikade, pratade skit och vred oss i plågor. Vilka offer vi är!!! Herregud, en är 35 och en är 48, men det verkar som om vi vore 80+.  Lillemor läste min sjukjournal och upptäckte ett ord som jag missat, eller inte tänkt på. Min doktorska kallar min sömnapné för SUSPEKT??? Va.....är min sömnapné knepig, konstig, lite underlig.......? Verkligen konstigt uttryck för mina besvär!!!!
MEN det var vad jag trodde ordet betydde! Jag slog upp det i SAOL och där stod det att suspekt betyder misstänkt.
Jamen DET kan jag gå med på, misstänkt sömnapné. Det är det ju innan jag fått komma på sömnutredningen.

Ja, sen började Lillemor leka doktor med mig.
Dr Phillemor konstaterade att värken i min häl är en slemsäcksinflammation.
Urk....hur äckligt låter inte det då!!!! Slemsäck...! Fy, det vill jag inte ha. Det låter lika snuskigt som svinkoppor eller kräksjukan!!!
Sen undersökte hon ryggen. Jag har diskbråck och ischias! Kul!!! Om det inte gått över inom en månad så ska jag åka till en annan "doktor" blev rekomendationen.
Krampen som jag får lite varstans i kroppen varje dag beror på: Magnesiumbrist, Kaciumbrist, vattenbrist och saltbrist. Hennes rekomendadition var att äta chips och dricka massor av mjölk och vatten.
Ja, det låter ju vettigt.

Så här mycket klarhet och enkla råd har jag ALDRIG fått av min ordinarie doktorska! Hon verkar tro att jag blir friskare av en remiss.

Nu har hon kanat hem till Dalsland igen. Och jag sitter här och gnyr och stånkar för mig själv igen. Tänk att det ska vara så knövligt att vända sig i soffan. Eller att ta sig ur den....suck. Det är roligare att vara sjuk ihop med någon. Man kanske skulle se sig om efter en plats på ett äldreboende. Där finns det alltid någon att prata med, maten står på bordet, man drogas ner för att inte vara så besvärlig.
Kanon! En toppentillvaro för mig just nu! Men det finns nog inga lediga platser för en sån som jag. Dyster prognos!!!
Så till alla er andra som är pigga och friska säger jag.........



Jag och Lillemor kommer antagligen att "ligga samhället till last" ett bra tag till, kanske ända tills vi är färdiga för "hemmet"...vem vet!!

Som slutkläm innan hon åkte hem sa hon att jag skulle gå in på FONUS hemsida och fylla i en blankett om hur jag vill ha min begravning.
Det är en hård, men saklig doktor den där dr Phillemor!
Det är väl bäst jag gör som doktorn säger. Nu ska jag alltså arrangera min begravning....och det ska bli ett hejdundrande party som sent ska glömmas!!! Undrar vad de säger på FONUS när öppnar det mailet???? 

Det kommer att vara storbilds-tv i kyrkan i alla fall. Jag har börjat klippa ihop lite av filmen som ska visas...... 


Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

jag har kanat hem.. nu var allt plogat och saltat så det gick som gfan.. ,men glömde köpa färg ju.skulle ju ha målat idag också hihi hahaha jaja.. får se när man kommer ut nästa gång. ät mkt chips nu -jag ska vila en stund. kram

2009-01-19 @ 15:17:09
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: maria

Tack för konsultationen idag! Du är suverän som läkare och psykolog.

Öppna egen praktik vettja!!! Kalla dig medicinman så behöver du ingen legitimation heller.



2009-01-19 @ 15:38:31
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Daniel

Gör som Lillemor säger å slafs i dej chips! NU!

2009-01-19 @ 16:08:25
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: maria

Daniel: Ja, jag tuggar i mig så det skvätter om det! Jag känner redan att jag mår lite bättre faktiskt! Men guud så äckligt det är att svälja ner med mjölk!

2009-01-19 @ 16:48:34
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahahah ja ingen hit. kanske går bättre med glass?? chips och glass e helt okej hihi. milkshake kanske..? men frågan e om du egentlgien ska "äta" mjölk..

jag ska nana nu- e lite pömmig. hejsvejs

2009-01-19 @ 17:37:23
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: steffo

Då ska jag få be att strö lite salt i såren. Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.

Stavas:

Vi får väl hoppas att det är iallafall 30 år till det där partyt.



(Visst är det kul med ordspråk. "Man ska låta tidens tand växa mossa över den snö som föll i fjol")

2009-01-19 @ 19:08:20
Postat av: alexandra

Japp Maria den filmen får du göra om många gggr,för du ska leva tills du minst fyller 100.

2009-01-19 @ 20:54:55
URL: http://pooooh.blogg.se/
Postat av: maria

Helt rätt. Jag har mycket kvar att göra, men jag följde bara doktorns rekomendationer!



Stefan: Du ska inte kasta sten när du sitter i kuvös och har tagit faen i båten! Då mister du hela stycket, för liten tuva gör ingen sommar!!!!

2009-01-19 @ 23:14:10
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: steffo

Precis. Man skulle kunna säga att man har hoppat i galen tunna som skramla mest.



Peppar, peppar. Ett skepp kommer lastat.

2009-01-19 @ 23:27:57
Postat av: maria

Jag håller inte med dig där Stefan, nu har du allt fått rivet skinn och får leken tåla! Och du, tänk på att det är saligare att giva än att dra alla över en kam!

2009-01-19 @ 23:59:33
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hoppas chipset smakade. Och att mjölken hjälpte till att svälja godingarna. Börjar men gnaga på saltingarna så finns det inget stopp.



Nu över till något mer tragiskt. Jag e ledsen för din pappa. Det är så smärtsamt när det händer. Att någon mår så dåligt - och väljer att lämna sina nära är något vi som lämnar kvar inte kan förstå.

de tankar som jag malar på hela tiden är: Vad tänkte hon på den sista dagen? Var det länge planerat? Mer spontan depp handling? Vad går igenom tankarna minuterna innan? Hur kunde hon lämna kvar sin 4 årige son? Allt han hade.

Mycket man inte förstår.



Chips å choklad på det.

Ibland stiger man in på lyckokrafts bloggar!

2009-01-20 @ 00:14:40
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0