Hos Doktorn

Joråsatt.....!

Hahahaha, ja vad ska man säga?
Jo, doktorskans pappa fick en hjärnblödning men öppnade bingohall efter det. Och doktorskan var i Milano på mässa och tog blodtrycket flera gånger.
Lisbet är gift med en av läkarna på neurologen. Det var en död som ringde till henne när jag var där.
En annan patient kom in i undersökningsrummet när jag satt där, hon ville lämna urinprov:
-Ja, ja skulle ju komme i da å lämne nytt prov öm ja pessa blod igen!

Hahaha...jag har varit hos doktorn!!!!
Herregud, man tror inte det är sant!!!! Och det här är bara en del av vad som avhandlades idag.

Men Yrvette blev förbannad och röt till idag!!! Va...det trodde ni inte va?
Jo, kanske efter morgonens anfall av ilska mot en viss journalistska.
Jag berättade om min helvetesflygresa från Thailand och då säger människan:
-Jo, men det är ju jobbigt att sitta still så länge när man är frisk i benen också!
-Nej men vad är det du säger!??? Tror du att jag menar att det var jobbigt att sitta still? Det var ju för helvete det jag INTE kunde! Jag har varit på flera långresor med friska ben och det kan man inte jämföra på samma dag! Du fattar inte ett skit av hur det är att ha RLS.
Nu får du ge dig!!! Jag sitter här och försöker förklara att jag snart inte orkar leva längre med dessa jävla ben och du...
bla bla bla ....ja, jag höll låda ett bra tag...puh....jag blev svettig så förbannad var jag!!!

Efter det ringde inga fler döda människor och inga andra patienter togs emot samtidigt som jag var inne.
Jag fick en remiss till ÖNH för sömnutredning.
Remiss till reumatologen för återbesök.
Rapport skulle skickas till neurologen.
Blodprov togs.
Sjukskrivning t.o.m den 12/4, med multisjuklig som diagnos..hihi ....multi, en massa sjukdomar alltså.
Gôtt samlingsnamn på alla mina bekymmer. Jag är multisjuk, helt enkelt. 

Blodtrycket får man ta själv nuförtiden. Jag gick till blodtrycksrummet och gjorde som hon sa. Jag hade ett blodtryck på 150/90. På en lapp som satt på väggen stod det att gränsen för ökad risk för stroke låg på 140/90. 
OK....stroke har jag ju aldrig haft så....något nytt att se fram emot då! 
Jag fyllde i siffrorna på en lapp och stoppade i en brevlåda......
Det kändes så där....lite billigt och nonchalant. Men sjukvården sparar ju in lite personal på detta sätt. 

Innan jag gick så fick jag en ny återbesökstid. Hon letade upp en tid så att jag skulle vara den sista patienten innan hon gick på påskledighet:
-Det blir ett bra avslut på dagen då. Det är ju så kul när du kommer! 

Men jerräjj!  


Följ min blogg med bloglovin 

Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

jag tycker du ska anmäla henne ändå ja... nu fick du väl det du skulle. men inte fan ska man behöva bli förbannad på doktorn.allarligt? hon e ju inte frisk i hövvett! skulle tippa på att du mår bättre inuti hjärnan än hon. faan.. men.. bra att du fick det du skulle och multisjuka e bättre än inget. jaa..... hejja dig i alla fall som orkade.. men det ska man inte behöva.. hoppas du kan "vila" lite nu. huvvet typ. kram

2009-01-09 @ 13:53:13
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: anette

ja det är konstigt som fan att ingen tar nåt på allvar förrän man skriker och är skitförbannad...trögmänniskor överallt

2009-01-09 @ 14:17:32
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahahah girlpower!!!!!

2009-01-09 @ 15:32:23
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Cilla

Hon verkar ju tamefn inte klok!! Vad är det med dessa doktorsker?? Är det bara kvinnliga läkare som är så där pantad?Det måste bero på nåt, tur du kunde ha lite mål i mun idag därinne. Såg att även den där journalisten satte du på plats hihi

2009-01-09 @ 15:52:21
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: maria

Ja, idag är jag inte att leka med!!! Grrr...!

2009-01-09 @ 15:56:08
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: britten

jaa du och när jag var hos doktorskan så fick jag höra allt om hennes x !!!!...så då vet jag det..och hon vet ingenting alls typ...

2009-01-09 @ 19:03:38
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0