Huset som inte Jehova glömt!

Dom kom i perfekt tid till frukost. Pierre och Måns åkte vidare genast så fort de blivit av med Lillemor och Nellie.
Kjell åkte och handlade, sen skulle han sätta fart med den sista tapetseringen och måla klart bakom tv:n.
När han kom hem orkade han vara i Lillemors och mitt tjatter i ca 15 minuter, sen sa han att han tapetserar någon annan gång och åkte in till firman istället.

Åh...vad vi tyckte det var tråkigt...fniss!



Vi målade och limmade så det stod härliga till. Mitt uppe i allt stök så kom Jehovas vittnen. De har varit här tidigare och tyckte det var sååå trevligt att prata med mig så de kom tillbaka. 
Ännu trevligare var det idag när Lillemor var här också. De stannade i en timme och beundrade våra vackra tavlor. Under tiden som vi skapade så läste de bibeln för oss. Det var riktig mötesstämning här i stubberudsköket!!!
Vi gjorde en deal med dem. Vi fick tre ex av Vakna! och de fick en söt tavla med änglavingar på. 



Efter en stund så bad tjejen om en huvudvärkstablett. Jaha ja....så då hade vi tölat för mycket igen så även DE åkte härifrån. Suck!!!! Vi känner oss väldigt populära!!! Och intressanta! Och trevliga och välsvarvade som Kjell sa att vi var men TROLIGTVIS inte menade ett dyft med!!!   

Men KONST kan vi i alla fall!!!! Massproduktion på Stubberuds fritidsgård. 

Välkomna på vernisage!




Love Collection heter vår nya tavelserie....men det fattar ni nog. Det är väl lite svårt att missa vårt kärlekstema!

Efter vårt hårda konstnärsliv var Lillemor helt slut. Jag bäddade ner henne i soffan, det var nästan 30 år sedan någon bäddade ner henne sist, så det var verkligen på tiden tycker jag.

Jag ska avsluta nu och försöka "hôfse te mäj". Snart kommer Pirren, Måns och Kjell hit, då blir det mat och vin, och en trevlig kväll såklart!

Här ligger hon och jäser nu, madam Lillemor!


Häj rå, jag hoppar in i duschen!

Kommentarer
Postat av: anette

åhhh va sugen jag blir på att sätta mig i bilen och komma upp o pyssla lite hahaha är det ok???

nä klart jag inte gör...men kul ja de hade de varit



kram på er ha en .....kväll

2009-01-31 @ 16:15:03
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: maria

Men kom då!!!!! Vi längtar efter dig!!!

2009-01-31 @ 16:48:07
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: britten

så fint hon passar in i din soffa...önskar er en trevlig kväll

2009-01-31 @ 17:07:52
Postat av: alexandra

fick du mitt sms?

2009-01-31 @ 22:20:04
Postat av: vivan

Hoppas ni får en kul kväll, jag bloggar och chefen sover och snarkar i skinnet!Önskar jag var hos er i stället...nu skall jag väcka den björn som sover, för nu är champagnen slut...mera!!!kramen!

Hälsa Konny!

2009-01-31 @ 22:49:46
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0