Jag är olyckan, ole dolyckan.....

.....akta er för mej annars händer det, en grej!



ALLT! Precis ALLT runt i min närhet går åt helvete just nu!!! Inte ett rätt på evigheter!!! Akta er för mig för jag har kommit in i ett olycksstim som det verkar vara omöjligt att ta sig ur.
Den ena sjukdomen efter den andra radar upp sig, både hos mig och hos andra runt mig. Katter och fladdermöss dör, hundar blir galna och bilar startar inte. Reningsverk och vattenpumpar går sönder och propparna går. Bilar jag möter kör i diket efter att de passerat mig och prydnadsaker ramlar ner. ALLT som kan hända händer!


Senast i raden av tråkiga händelser är att Kjell fick magsjukan i natt! Jamen tjenare!!! Det var INTE så lämpligt!!! han har skitmycket att göra på firman nu, han KAN inte vara hemma. Nu måste han det i alla fall, han kan ju inte smitta ner personalen! Dessutom vore det ett helvetes öde om han smittade MIG också!
Jag skulle inte fixa att spy nu med min onda rygg. Det går bara inte! Hur kul skulle det vara att stå och spy och sen svimma av smärta, vakna upp med huvudet i toastolen....om man då inte hade drunknat redan.....*rys* vilken död iså fall!
Om DET inte skulle inträffa så är det inte kul i alla fall, för om jag får magsjuka, då har jag det i minst en månad sen. Min Ulcerösa mage drar igång och jag blir sjuk igen.

Nu vet jag att detta låter väldigt ego. Kjell blir sjuk och jag ojar mig för att jag KANSKE blir sjuk. Taskigt va? Nej, Kjell vet att jag blir så dålig så han tycker detsamma. Han packade ihop snarkmaskinen och åkte till stan mitt i natten. Han är så go ibland. Sjuk och ynklig så for han till stan vid 3-tiden bara för att jag inte skulle bli sjuk. 

Vad kommer att hända härnäst? Spännande fortsättning följer..... OM ni vågar stanna kvar och läsa min blogg i fortsättningen. På egen risk i så fall. Jag ansvarar INTE för följderna. Inga försäkringar täcker era skador och förluster. Inga pengar från sjukkassan får ni heller.....så en VARNING utfärdas: 

"plötsligt bara händer det"  om ni inte passar er!!!
Yrvette är olyckan, utsänd av satan!
Keep out!!!!



Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

hahhahahahaha ja visst vore det knäppt att kalla kjell för conny.. ritkigt illa fatiskt tror jag. nej negerboll heter negerboll, fast här har vi pärlsocker på men bara för att kokkos fastnar i fyllekärringständerna hela tiden..men jag had eÄLSKAT om han var hulahulaamerican hahahhahahahhahahahaha jag tror inte riktigt att du e oledolyckan ... bara lite skit nu runt omkring typ.. men en trist grej. om han fick det inatt- så e det redan baskislusker i hela ditt hus.decinficera dig.!!!!!!!!!!

bada i whiskey eller nåt..

och en annan sak.diskbråck/ryggskott/ischias. allt du får hos doktorn är 3 diklofenak /dag ihop med 2 panodil. ät det tills det blivit bättre, och sen en vecka till typ. sen gör dom fan inge mer om det inte är så att du inte kan pinka... DÅ opererar dom.mer kan dom inte. så ät diklofenak ...

snälla glöm inte dom.. har du sånt hemma och panodil?? ring din doktorska,, så åker jag och hämntar år dig på apoteket om jag kan.

2009-01-21 @ 07:14:19
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: anette

ja då är det väl tur att man bor på avstånd då.....eller det räcker kanske med att vara här på bloggen för att drabbas?? hahaha

2009-01-21 @ 08:56:41
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: eva

Hej Maria

Ett tips mot att förhindra magsjuka är ta 5-10 vitpepparkorn och svälj ner med vatten det har funkat på oss under hela sonens hockey period. kram

2009-01-21 @ 10:25:19
Postat av: maria

Tyvärr Anette, det hjälper inte hur långt bort du än bor. Jag har fått min olycksmitta från Strömstad genom Tesas blogg.

Vaccination finns inte heller. Det är kört!!!!!



Lillemor: Jag har varit inne på wordpress och dolat till en blogg....... Jag kanske flyttar över min blogg dit. Är det bra där tycker du?



Jag heter givetvis yrvette där också. Jag börjar gilla detta töntnamn...hihi!

2009-01-21 @ 10:26:23
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: maria

Tack Eva....jag ilar till skafferiet!!!!

2009-01-21 @ 10:27:20
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

ja det e helt okej på wordpress..jag e lite kass.. så jag ligger. smsa mig om det är nåt för jag hittar nog inte riktigt till datorn på ett tag

2009-01-21 @ 11:05:11
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Hej!

Hittade dig på Cillas blogg.



Tråkigt att din man skulle åka på magsjuka. Tyvärr så lär du också åka på den eftersom du själv förväntar dig det :) ..tycker su ska fökja Evas råd med vitpeppar. Det brukar funka.



Önskar dig en trevlig dag UTAN mansjuka! // Lillemor

2009-01-21 @ 13:56:15
URL: http://silfverstinta.blogg.se/
Postat av: ems

du har inget med Trasdockorna, vore toppen!

2009-01-21 @ 15:00:47
URL: http://ytk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Silvernagel!

Nej jag förväntar mig INTE magsjuka. Absolut inte! Jag blir sällan sjuk!

Och mansjuk var det ett tag sedan jag var...hehehe! Så det är lungt! Ingen fara med mig!!!

2009-01-21 @ 15:35:22
Postat av: maria

Det var jag, Maria, som skrev förra inlägget förstås.

2009-01-21 @ 15:37:27
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: Faster

Lyckan kommer lyckan går...

Hoppas du inte blir magsjuk.

Det räcker med det du har. kram

2009-01-21 @ 21:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0