Jamen bra jobbat Yrvette!

Jag får frisläpp i hjärnan av min galna hund snart! Han är så kär så det är helt sjukt! Bara gapar och skäller, flämtar och vankar av och an hela dagarna, vägrar äta och vill bara rymma så fort han får tillfälle.
Jag orkar inte med honom just nu så jag ringde hans "tant"

-Hej, vill du ha en galen hund i si så där en 4-5 år eller nåt? Jag får nervsammanbrott annars!!!
-Hej, jo det kan jag, men kan du ha honom över morgondagen tror du, för jag ska begrava min man då.

RIDÅ......vart är luckan i golvet när man behöver den! Varför klantar jag mig så här alltid? Varför?
Å, vad jag skämdes! Jag vet inte hur många gånger jag bad om ursäkt! Men jag kunde ju inte veta.......
Efter lite prat och tröstande ord till tanten, så kändes det ok igen, men ändå.....
Tantens man har varit sjuk i många år så det var väl väntat, han hade bara somnat ifrån allt lugnt och stilla.

Vila i frid Sven.



Vi pratade en hel del om döden. Det är ju ett ämne som kan vara svårt för vissa, men tanten hade en klok och befriande enkel inställning till detta ofrånkomliga som alla kommer att drabbas av, men som få vägar prata om.
Men hon citerade någon klok kines med ett... hm...lite underligt kinesiskt ordspråk.
Jag minns inte ordagrannt men innebörden var i alla fall att
om man stoppar fingret i ett glas vatten och sen tar ur fingret så blir hålet efter fingret lika stort som förlusten av den döda. Det märks ingenting efter ett tag.

Jag håller inte med! Globalt har det kanske ingen betydelse, men för de närmaste är det ju en enorm förlust.......!
Men det kanske stämmer i Kina....det finns ju så många kineser, ca 1.3 miljarder, så en mer eller mindre....
Fastän de är så många så har de svårt att få ihop det med det motsatta könet. Det kanske beror på att det snart bara är ett kön i Kina, flickorna aborteras ju bort.
Men föräldrarna är ju schyssta och hjälper till.....

 






Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

stackars challe. det måste vara helt vidrigt inne i huvudet på han..hon kanske har rätt om glaset men jag vet inte om det är riktigt rätt. (hur lät det då? inget jag säger blir rätt nån gång just nu) tror det tar bort ett hål från hjärtat som aldrig läker med att man kanske inte har så ont av hålet hela livet ..bara ibland hahaha jeeeses

2009-01-15 @ 08:43:02
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: maria

Ja, kanske det.....men jag hade nog cement i mitt glas när jag stoppade i fingret....mitt hål kommer alltid att finnas där....det kanske vittrar sönder lite i kanterna på cementen.....men hålet kommer nog alltid att finnas kvar...

2009-01-15 @ 08:52:57
URL: http://yrvette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0