Jämlikhet.

Jag och Kjell har äkenskapstycke. Vi blir mer och mer lika. Jag har ju haft ryggskott/diskbråck/ischias i drygt en vecka nu. Gissa vad som hände idag då?
Jo, Kjell ringde och berättade att han knappt kan gå för han har fått ischias!!!!
Två rörelsehindrade gamlingar som inte kan gå! Hur i helsicke ska det gå när vi blir gamla????

Eller, det kanske inte är äktenskapstycke? Det är ju så att man växer ihop eller isär i ett förhållande. Vilket är detta då? Ihop eller isär?
Magarna växer och på så sätt växer vi ju isär, det blir ju lite större avstånd mellan oss om man skulle få för sig att kramas. Men likheterna blir bara fler och fler: Kjell har sömnapné......och då får jag också det. Tänk så mysigt det kommer att vara sen när vi har varsin snarkmaskin. Så romantiskt det kommer att bli när vi trasslar ihop slangarna och inte kommer loss från varandra. Suck!!!
Just nu har vi ischias båda två som sagt. Tack och lov så har inte Kjell fått fibromyalgi! Han skulle inte överleva den sjukdomen, inte en chans!!!! Restless legs vore iofs ännu jävligare att få för honom. Då skulle han ju få STÅ och titta på sin älskade TV. Det får nog vara nog med likheter nu tycker jag. 


Det strävsamma gamla paret.

Ja ni skulle se oss när vi försöker förflytta oss. Herregud vilken syn! Det ser ut som om vi  har "drete på ôss" !

Förresten, det kanske inte ÄR äktensskapstycke. Det kanske bara är så att vi är så otroligt jämlika!
Same same....ni vet!
Tja...så kan det vara förstås. Vi tycker ju båda att det ska vara rättvisa mellan könen. Men LIKHET mellan könen kan jag ju inte säga att det är i denna familj.
Jag ger er här två snabba beskrivningar av Kjell och mig. Ni får själva gissa vem som är 1 och 2.

1. Kastar sina käder på golvet i högar ÖVERALLT. Ställer soppåsen utanför dörren så att fåglarna pickar sönder den och det blir matrester över hela gården. Stänger aldrig toalettdörren efter sig. Har jobbat som bilmekaniker. Kört rally. Biter på naglarna och snyter sig i näven.

2. Hänger upp sina snyggt ihopvikta kläder på en stol. Stryker alla sina kläder. Tar en evighet på sig i badrummet på morgonen, håret ska fixas och sprayas m.m m.m. Har jobbat i charken på Konsum. Har spelat curling och badminton. Filar naglarna och har ALLTID en näsduk i fickan. 

Ja det var ju inte så svårt att se vem som är vem. Manligt och kvinnligt beteende är ganska lätt att hålla isär. 
Det där med att jag biter på naglarna spelar ju ingen roll, jag har ju två väninnor som är nagelteknologer och Kjell och hans petande med håret kommer att lösa sig av sig själv. Han blir mer och mer tunnhårig.

Kvinnligt - Manligt? Same same - but different! 



Ha det gott idag alla. Mys och pys med varandra.
Det ska jag göra....med William. Min goseunge kommer hit idag. 




 

Kommentarer
Postat av: anette

hahaha ja det va inte så svårt att lista ut tycker jag.....du är ju alltid numero uno!!!!

2009-01-24 @ 08:19:40
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: britten

jo då nog ha ni tycke nog....ja jag får väl mysa med mofi jag..städa städa ...vi ska ha visning på våran lägeneht i morgon...försöker ju hitta en lite mindre ännu mera in i smeten...!!!!..i morgon hoppas jag få träffa björns barnbarn som har varit i finland och ska besöka mig innan hon åker tebaka till norge..nä tillbaka till skurkäppen ..kram

2009-01-24 @ 11:19:12
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: britten

halvspanjorska som jag är måste jag till spanjorernas försvar säga att det har blivit bättre i mångt och mycket..tjurfäkting är en vidrig sysselsättning som man tar fullt avstånd ifrån, men jag har sett tydligt att mycket har blivit bättre vad det gäller djurhållning i spanien..men fy fy det är långt ifrån bra...

2009-01-24 @ 13:17:24
Postat av: Daniel

hehe du e så bäst!

Å vilket stiligt par. Ung å alert i själen e det viktigaste! ;)

2009-01-24 @ 14:49:38
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0