Jerräjj ryggjävel!

Gud vad jag knôvla innan jag hittade en någorlunda bekväm sovställning. Till sist stod jag på knä med ansiktet i kudden och röva upp i vädret. Snygg stil......men jag somnade till slut.
Lika besvärligt var det att bada igår kväll. Jag pratade med Lillemor och hon sa till mig att INTE hoppa i badkaret förän någon var hemma ifall jag skulle "fastna" där.
Och jag lovade!
Men när jag visste att det bara skulle röra sig om minuter innan Kjell skulle komma hem så tappade jag upp ett röhett bad och sjönk ner i det. Underbart för min stackars rygg.
Jag lyxade med de dyra oljedropparna som jag fått av Britt, tände rökelse och levande ljus överallt och bara njöt.

Tror ni Kjell kom?

Självklart inte. Jag började frysa och fyllde på med nytt varmvatten......
Nä, sen orkade jag inte ligga kvar längre så jag skulle gå upp.

Tror ni det gick då?

Självklart inte.
Jag fick åla mig runt på mage, och sen försöka gå kräftgång ur badkaret. Det gick faen inte att röra sig utan att det högg i hela ryggen!
Varför lyssnade jag inte på dr.Phillemor?

När jag väl kommit upp, vilket tog en dryg kvart, DÅ kom Kjell.
Lite sen för han hade varit och köpt pizza. Den perfekta bantarmaten!!!

Men eftersom jag är så liten, nätt och graciös av mig i vanliga fall, så syns det nästan inte att jag har dretont. Eller hur?
 
Skönt avslappnad stil, outfiten perfekt matchad med frisyr och make up.

Ingen som tror att JAG skulle ha varit modell på Elle-galan ikväll va???
Men det skulle jag!!!!  Dret också!!!

Istället blir det korvgrillning och långfärdsskridskor på Fryken och party här hemma senare på kvällen. Johan och Lojjan kommer hit, Jenny och Stefan är redan här. Det skulle ju bli en sån där mysig familjedag vid Örnäs var det tänkt. Nu blir det en mysig dag för alla utom jag.
Jag ska nog bara försöka överleva dagen.
Sitta går skapligt....ända tills restless legsen drar igång......då är det inte mycket med mig faktiskt.
Det är skit mä kärringa!!!
 


Kommentarer
Postat av: alexandra

Nu Maria så får dina barn serva dej ikväll.Mamma ska sitta i soffan bli serverad god mat o dryck i härligt sällskap.japp hälsa att doktor blogg har sagt det...........

2009-01-17 @ 09:19:59
URL: http://pooooh.blogg.se/
Postat av: anette

ja du ....ni är faktiskt ganska lika vad gäller hållningen du o ronnie....usch, och missar mysdan oxå....fan livet är inte rättvist!

sen vet jag inte om jag hade velat ha en flock folk springandes runt mig om jag mått så...jag hade nog slängt ut dom fått en lugn stund istället

2009-01-17 @ 09:35:22
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Svar till Maria: Självklart får du länka mig!! Du kan även prenumerera på min blogg på Bloglovin. Stackars dig som har ont i ryggen.

2009-01-17 @ 09:37:39
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Lillemor Lindqvist

ja men faan. du kan inte ha det så här.- nej jag vet svarar du. jag vet inte VAD vi ska göra åt det heller. nej inte jag heller svarar du. (jag kör mina kommentarer MED dina svar så slipper du )

ska du verkligen ha en miljon pers i ditt hus när du mår så här. men i löv my barn säger du. ja jag vet och dom e säkert inte elaka. men snälla åk inga skridskor i alla fall. vi får se.. svarar du.. jag tycker att hälften av folket i lets dance verkar vara surisar med taskig humor.. graafs troschock var bara tråkig och hon var ju inte stolt och sexig heller .. nej pinsamt. men! elisabeth var ju snygg i sin frissa och in lööööv i tobias .som alla tanter blir. såg du arja? hon var också inlöööv med han. nej jag hejjar på laila och magnus. tror han kan gå långt. SATAN vilken stor grabb det är. hoppas och håller tummarna stenhårt så att ryggen kanske kan bli lite lättare. jag lider med dig. på riktigt .jag blir ledsen för din skull. massakram

2009-01-17 @ 10:42:11
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: maria

Lillemor: Ja dina svar var ganska likt vad jag skulle ha svarat...hihi...jag tror du känner mig ganska bra nu va?!

Bara en sak...jag kan verkligen inte åka skridskor, jag tar mig inte ens ut till bilen så jag kan inte följa med till sjön överhuvudtaget.

Jag sitter här vid datorn eller släpar mig till soffan och ligger där ett tag....sen grinar jag lite för det gör så helevetes ont!!!!

2009-01-17 @ 12:51:35
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: britten

Jaa varför lyssnar du inte på Dr lillemor....stackars lilla dig...du det hade varit bättre om du struntat i dansen och kommit ner till mig så hade vi kunnat gå på mässa tillsammans...nästa år ?

2009-01-17 @ 13:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0