Knepig dag.

Jag har inte hunnit längre än till lunchen idag. Jag sov ju till halv tolv!
När jag väl vaknade till ur min dvala så var jag full av energi. Lite damp-varninghar det nog varit på mig idag. 
Först så fick jag ta ett röj i köket. Kjell han bara drog ifrån allt han....suck!
Menade han att JAG skulle ta vara på skiten? JAG? Jag är ju sjuk! Jag orkade ju nästan inte shoppa ens igår...hahahahaha! 
Ja ja...jag tog väl tag i röran då!  Men hur tänkte karleländet när han lämnade köket så här?



Sen fick jag flytta lampan jag köpte igår. Den dominerade hela rummet när den hängde över bordet. Jag flyttade den till hörnet vid tv:n istället. Där kunde jag t.o.m koppla in lite belysning i lampan...hehehe!
Vi har inget utag för taklampor i vardagsrummet, men med en diodslinga som jag drog till ett vanligt väggutag så fick jag en perfekt ljuskälla i det mörka hörnet. Perfekt!!! Och dessutom kunde jag ju ha den söta takkronan kvar, den jag köpte förra veckan ni vet.


Efter det så gjorde jag två tavlor av tyget som jag köpte igår.
Det var svart-vitt tyg från början men jag målade läppar med nagellack och lite andra detaljer med allmogefärg. De blev riktigt läckra. En ska jag ge bort och den andra hängde jag upp ovanför sekretären.



Nu ska jag gå och fixa lunch, kl. 22.10. Stekta kantareller med makaroner och ost. Jäklar så gott! När inte Kjell är hemma så kan jag ju äta vad som helst, men om han hade varit här så skulle han nog ha rynkat på näsan. Men tror ni att jag skulle ha lagat något annat till honom iså fall? 

Hahahahaha...näää, såklart INTE...hehehehe!  

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jamen visst är det skönt när de är borta ibland så man får äta det man vill. Själv har jag mumsat på både räkor och svamp idag hihi

2009-01-27 @ 22:49:21
URL: http://[email protected]
Postat av: vivan

Jösses Maria vad du har varit kreativ idag!

Det blev skitsnyggt i ditt hörn!

Nu måste jag knövla ihop min lekamen och sova en stund...jobb i morgon och torsdag....semester lö-sö-må...skall vara grisvakt i helga...päronen åker till Riga! kramen!

2009-01-27 @ 23:07:08
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

blev ju ascoolt !!såg du duken jag målade. jag målade med vanlig hobbyfärg. blev suvveränt hihihi

har du sovit i natt med eller grejjar du än??

2009-01-28 @ 07:35:12
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Lindqvist

ang migrän..huvudvärk e asjobbigt och det trycker och gör ont.. och man vill inte göra för mkt. migrän sitter på ena sidan ..känns som att det körs in nålar eller knivar rakt in i hjärnan och sen vrider dom runt.HELA TIDEN.. går ner i käken, bak i nacken ..in i ögonen och så gör det så ont som när man typer bryter ett ben .så att du mår illa så du spyr av ren smärta. blinka gör ont så du dör.. att böja huvudet framåt gör att det blixtrar och man skriker rakt ut . att ha ett ljus i närheten gör att det skär in i hjärnan och e ett rent helevete.. och sen finns det jobbiga anfall också som e värre..

2009-01-28 @ 07:38:59
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: anette

ja där fick du en bra beskrivning....tillägg: en doft det kan räcka med att det går förbi en med parfym på för att utlösa min migrän och har jag migrän så händer det samma som lillemor skrev om ljuset. innan jag hade min medicin så låg jag i 4-5 dagar varje gång och bara spydde....kunde ha anfall med bara nån dags mellanrum...alltså inte många "fria" dagar

2009-01-28 @ 07:47:54
Postat av: Anonym

där fick du en bra förklaring...ett tillägg är dofter, det kan räcka med att nån med "fel" parfm går förbi för att utlösa ett anfaLL och har jag redan migrän så r det samma som med ljuset....innan jag fick medicin så varade mina anfall i 4-5 dagar och jag spydde konstant...kunde ha såna anfall med bara 1-2 dagars mellanrum, ganska handikappande haha

muntert detta blev

2009-01-28 @ 07:58:29
Postat av: anette

oj nu kom det in båda gångerna...först syntes inte min kommentar så då skrev jag en ny hahah

2009-01-28 @ 08:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0