Nu är det slutgnällt!!!!

Nu får det förbanne mig vara nog med tråkigheter och elände!
Ryggen blir inget bättre av gnäll! Sjukdomarna försvinner inte av gnäll! Det finns de som har det värre!!! Förbaskat mycket värre!!!
* Som Obamastackarn t.ex.....president i USA...huu..vilken rysartillvaro!!! Det ska bli spännande att höra hans state of the union-program. Några småkrav har han ju på sig som t.ex fixa fred i Irak, Afghanistan och Gaza....piece of cake mr President!!! Congratulations from Yrvette och nästan 2 miljoner människor som samlats för att vara med på Obamas edsvärande!

* Eller som att vara travhäst hos Åke Svanstedt...eller nästan vilken annan travtränare som helst!
De flesta aktiva travhästar har magsår av hets och stress. De misshandlas av sina tränare. Jag har själv sett ett litet två-veckor gammalt föl få sparkar i magen av ett travtränaräckel, bara för att fölet inte ville gå med honom till hagen. Fölet var livrädd, och livrädda hästar svarar med att lägga sig och bli helt apatiska. Den lilla ungen kunde inte resa sig, då ställde sig grisen och sparkade och sparkade.......jag mådde så illa!!!!! När jag tog gubbjäveln för detta så fick jag hela travstallet mot mig. Men det var det värt!!!! Man måste säga stopp när man ser sådant här!!!
Åke Svanstedt kör ju med lite finare metoder än sparkar, han använder elstötar i baken på hästarna.
Inte så konstigt att hans stjärnhäst fick akutopereras och sedan avlivas för fruktansvärda magsmärtor. Hästkraken hade magsår!!!

I fjol sprang hästen in 381 000 kronor och totalt tjänade Race Fan drygt 1,9 miljoner kronor. Han tog tio segrar och tio andraplatser på 42 starter. Hästens rekord blev 1.10,6 och han blev sex år gammal.
Endera blir man slaktad eller så säljs man till slakteri i Italien.
Alla har inte sådan tur att de säljs till någon snäll tant Yrvette, så som Bosses travkarriär slutade.

Race Fan torterad av Åke Svanstedt, slaktad p.g.a magsår

* Eller som Jenny har det just nu. Hon jobbar på dagis i Norge, ett litet dagis med 9 platser. Det låter ju gulligt!! Det ogulliga är att det är hon och en till som har hand om allt. Och då menar jag allt!!! Allt från snöskottning till att handla mat, laga mat, städa på samma gång som de har 9 stycken blöjbarn! Alla är 1-2 år gamla.
Tänk att byta blöjor, klä på alla dessa och ut i 2, (TVÅ!! 4,5 barn i varje vagn) , tvillingvagnar med alla och ta Trikken in till stan och handla mat, hem igen, klä av alla ungarna......som då har blivit både trötta och hungriga. Laga mat och sen försöka få alla dessa sötnosar att äta, byta blöjor och försöka få dem att sova.......!!!!! Och detta var bara förmiddagens jobb! Herregud!!!
Nennisungen är arbetsledare nu, så hon har ju en hel del föräldraansvar också. Men det kanske blir lättare sen när hon får en ny medarbetare, också en tjej från Sverige.
Hon har det jobbigt just nu, men SEN när hon rett upp kaoset kommer hon ju att ha växt 2 meter och kommer då att vara "odödlig" Då vet hon att hon kan klara vad som helst!!!



Nä, jag har inget att gnälla över....! Nu är det slut med det!!! Jag som brukar vara glad har ju blivit en riktig surkärring!!!
Usch och fy!!! Nu avslutar jag med något roligt istället!!!

En kommentar från min bloggtoyboy Joel:

Postat av: joel

Fan, nightviolet... (undercover-namn)

Tack så jävla mycket.

Skitkul att höra av dig igen!

TACK IGEN!


Detta måste väl betyda att han älskar sin Yrvette....hahahahaha! Han är bara så skön!!! Idag skriver han om nattlivet i Allingsås. Citat: [ En nyöppnad Bowlinghall där alla är mer släkt än Fritzl-familjen.] Han är klockren i hjärnan den pöjken!!!!

Nu ska jag lägga mig och tryna i soffan resten av kvällen och se på tv. Jag somnade till konståkningen förut. Det var lite synd för det tycker jag är görbra tv. Är det det Lillemor? Är konståkning ok?






Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

börjar med att säga att dessutom ska åke svanstedt få ett pris för bästa A-tränare om två veckor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HUUUUUUR e de tmjligt. sen nummer två: konståkning ÄGER!! jag har åkt konståkning från 3-12 års ålder...sorry om jag pajjade min colla image



var nån häromdagen som jämförde obamas jobb med att vara koskits-lass-fasthållare.

man ligger ovanpå ett lass med skit och håller fast lasset typ medans föraren kör i 340 typ i indien

frågan e om inte det är bättre ändå.. sen kan man ju duscha typ hahahah obama kan ju inte duscha bort skiten bush har skete fram hahahaha

natti natti..

gött att du sover nån gång i alla fall.



2009-01-20 @ 19:52:09
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Lindqvist

ja.... fast jag ska göra naglarna själv hörru!!!

allt ihop i olika färger med acryl liksom .....

bygga dom från scratch- kom hem (2010 eller nåt när ryggen släppt)så gör jag lite på dig med..

hahahahahahhaa

nu e det ju det börjar. bygglov(tv4) & top modell 11 (tv3)sen e det väl nåt kl21.00

jo! house svåraste fall tv4 21,00och sen e det ju victoria silvstedt efter nyheterna .......

PÅ 4an!!!man kollar ALDRIG nyheter nån annanstans speciellt inte mörtögas nyheter

2009-01-20 @ 19:58:14
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Daniel

ååh om man bara fick en natt på höskullen med Joel! ;)

2009-01-20 @ 21:16:36
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: maria

Lillemor: Jag är imponerad!!! Har du åkt konståkning???? Jag kommer aldrig att sluta förvånas över dig!



Jag väljer jobbet i Indien...helt klart!!! Koskit är kul!



Daniel: SLUTA!!!! Joel är MIN!!!!

2009-01-21 @ 00:23:32
URL: http://yrvette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0