Nu dansade julen ut....

Jag fick ju energi efter nästan en hel natts sömn, så jag var ju tvungen att göra av med lite under dagen. Jag tog tag i julsakerna och packade ihop allt för i år.
Kjell röjde lika mycket han. Han har nog varit trött på allt julkrafs sedan länge. En månad är ganska lång tid för att ha rött och tomtar överallt. Det blir gärna lite rörigt!
Nu blev det vitt och ljust igen!

Köket:


Vardagsrummet:

Nytt fruktfat blev det på Plantagen........

.......och nya Orkidéer som jag köpte för 20.- Vilket fynd!!!



Läslampa, som egentligen var det enda jag skulle köpa. En riktigt läcker ful-snygg lampa!



Sen röjde jag i det som tidigare var "flumrummet", mitt lekrum. Det ska bli något helt annat där nu, men det får ni inte se förän det är färdigt.
Nu blev det en hel del "flumfärgade" saker och gardiner över från det rummet.....
.....aha....jag fick en idé!
Jag använde alla lila och cerise grejer till sovrummet istället. Nya påslakan och lite plock, så blev det så här.
Lite pörrigt kanske....men det kan det ju få vara i ett sovrum...eller hur?




Så nu är det bara det nya projektet kvar. Det kommer att dröja ett tag innan ni får se det. Det ska målas om, både tak och väggar. Det ser ut som en Sälen-stuga eller bastu just nu, furu överallt. Det ska bli vitt, vitt, vitt.

Över till annat kul:
jag ska bli farmor igen!!!! Lexus åkte ju till hundhimlen strax före jul, men nu ska Lojjan och Johan köpa en ny Staffordshire bullterrier.
De var och kollade på honom idag.
Det blir en brun denna gången, jag är såååå nyfiken! En liten söt Staff-bäbis, så mysigt!!!

Så himla maffiga de ser ut när de är fullväxta!!!!!


Och så ynkliga och söta när de är bäbisar....

När jag letade bilder på Staffar så hittade jag dessa:
Stackars krake!!! Han har slagits med ett piggsvin!


1347 taggar, men han överlevde. Sega hundar som aldrig ger upp!


Nästan samtidigt, som Johans hund kommer hem, får Jenny sin lilla katt. Jag tror hon ska heta Maja....men jag kommer att kalla henne Kerstin, för det tycker jag är ett MYCKET bättre kattnamn!!!
Jag håller på att sy lite schyssta kläder till henne. Snyggt va?


Nu tar jag kvällen och myser ner mig i nya sovrummet! God natt med er!!!

Kommentarer
Postat av: anette

nej jag tycker inte det är porrigt...bara "varmt" och mysigt....

spännande med ett projekt, kul att ha nåt att pyssla med...

kram

2009-01-04 @ 22:20:33
Postat av: vivan

Skitsnyggt, du kommer att sova som en liten gris!



natti natti! kramen!

2009-01-04 @ 23:49:56
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: britten

å så fint maria....vilken sötnos till vovve..min kusin har en staff som heter cocker..han är en riktig myspropp..kram

2009-01-05 @ 09:06:02
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0