Stol no1, kanske?

Jag har blivit litterär. Men ni kan fortfarande dua mig, det är ok att säga NI också förstås. Men detta ska inte få stiga mig åt huvudet har jag bestämt.


I november förra året blev ju stol nr 1 ledig i Svenska akademien. Jag förväntar mig nästan att den stolen nu kommer att bli min.
Stol nr 1   Fv. Riksmarskalken Sten Rudholm, f. 27.4.1918 (invald 1977)
              (avled den 29 november 2008)

Jodå, jag är numera en av de stora i Sveriges litterära elit. Kanske inte jättestor än, men jag ska BLI stor!!!!!
Jag fick ett mail med en inbjudan att joina, förlåt, bli medlem i Skrivkonst. Äntligen har någon upptäckt mig och mitt fantastiska språk...hahahah..äh.
Nu måste jag visa vad jag kan och inte sitta här och stamma med pekfingrarna så att det blir en massa !!!!! och ....... hela tiden. Hahahaha...öh? skriver man heller inte.
Nu är det ett kåräkt och gramatiskt rektit språk som gäler.

Nåja......vi får väl se hur det blir med det där, men kul var det i alla fall att de hörde av sig. Jag gick såklart med direkt. Jag skrev i mitt svarsmail att de kanske får vänta ett litet tag innan första romanen kommer. Jag tror de förstår.

Jag kommer att få ändra mycket här på bloggen. Det duger inte att sitta här och gapa och skrika "getkuk" rakt ut när man blir förbannad!
Hur svär en litterär människa???

- Nu blev jag oerhört upprörd.
- Nedrans.
- Antitheus (latin)
- Bellua (latin)

Jobbigt! Det ger liksom ingen stuns åt ilskan att försiktigt och lite fiiint säga:
  - Bellua på dig din antitheus!


Den 26/9 ska jag i alla fall ha fått ur mig en bok. Då firar Bokmässan 25 årsjubileum. Då ska jag vara med i en egen monter och signera böcker så att fingrarna blöder!
Jag ska genast börja fundera på vad den ska heta....hm...något spanskt måste det vara.... Spanien, ett av Europas stora kulturländer, står i fokus 2009......i den litterära världen alltså.

Något typiskt spanskt...?

~Varför skiter spanska åsnor cigaretter~

eller...

~No me jodas!~

Ja, något i den stilen kanske.
Nej...nu har jag det....

~TJURFÄKTNING ÄR FÖR LOSERS~


Nu kan jag tyvärr inte avvara mer av min dyrbara litterära tid. Jag måste författa nu.

Trevligt att råkas! Vänliga hälsningar Yrvette.

*******************************************************
Offentlig förnedring!!!

Det var av misstag jag fick det där mailet!!!
Det var till någon annan jävla Maria Flodhäst!!!
Jag som trodde.........suck!
Här kommer svarsmailet på min anmälan:
Ha-ha-ha!
Är det DU som är DEN Maria Flodqvist?  En tidigare medlem i förra forumet (Vitaforum) hette också Maria Flodqvist (eller var det Flodgren-berg-hed.....???) Jag fick för mig att det var hon

Aldrig får man vara glad!!!!







Kommentarer
Postat av: britten

sa till syster i morse att den vidunderliga kärlekens historia av Vallgren är den bästa bok jag läst....jag jag hörde att den var bra sa hon....och då när jag går in till henne så ser jag att det var av dig hon hört det !!!!!!!ja jag säger då det...kram till dig du med den goda smaken..

2009-01-23 @ 13:34:51
Postat av: cilla

hahaha...Jag ska minsann ha en autograf!!!

Förresten, finns BengtMartins resetjänst kvar i Karlstad vet du det? Har ett presentkort kvar där sedan jag vann en curling tävling en gång,tänkte att jag isåfall skulle förära dig med den. Du kanske kan använda dig av den när du åker uppöver....eller även till Oslo kanske man kan använda den?



kram

2009-01-23 @ 13:45:05
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Isabella

- Din tokiga skrivkratta! gapskratt Det kommer gå fantastiskt bra för din i Skrivkonst, det är jag helt bombsäker på. Jomen, nu får du ge akt på ordbruket "och vårda din vokabulär". lir du förbannad och inte finner ord för det, så anhåller jag om ett förslag på "med mild indignation kan jag konstatera att jag inte trivs med situationen." skratt



Du är varmt, varmt välkommen! Det ska du veta. Det var faktiskt tur att jag tog fel på person. På det här viset kan jag omsider kunna skryta med att ha en Nobelpristagare i logerna. Det är inte usch och fya.





/Från hänne som förväxla Flodhästarna

2009-01-23 @ 14:17:00
URL: http://www.nogg.se/skriftligt
Postat av: maria

Herregud....och denna människa ska vara mina författarkollega! Skona mig!

"med mild indignation kan jag konstatera att jag inte trivs med situationen." Hahahaha...Ja, jävlar du Isabella!!! Det är som om jag skulle ha sagt det själv!!!



Vad ska du ha på dig på Nobelmiddagen?



2009-01-23 @ 14:48:25
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: Tesa

Får man ett signerat ex av debutboken då eller? Tror att du skulle kunna klämma ur dig en riktigt bra en...det behövs lite mera getkuk i litteraturen

2009-01-23 @ 14:57:20
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: Lillemor Lindqvist

jag känner att detta omnämnande av hippopoctamus erectus känns både ambivalent och som ett rejält intrikat problemarius....

2009-01-23 @ 15:28:09
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: maria

Jamen gå då in och kolla på nästa inlägg istället!!!!

DÄR finns det grejer där...hahahaha!

2009-01-23 @ 15:44:22
URL: http://www.yrvette.blogg
Postat av: vivan

Såå, nu får man välja rätt språkbruk i fortsättningen!När en taler ve däj!!

Men det har jag inget, så ja chansar på att du lämnat akademin för den häringa gången!(ser du hur jag stavar)men det är Närkingska, som du kommer att bli varse!

Tack Maria för fredagens gapskratt, älskar dej och din humor!kramen!

2009-01-23 @ 19:26:51
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0