Bajs på snoppen, pengarna tillbaka!!!


1955 infördes allmän sjukförsäkring i Sverige (i enlighet med lagen om allmän sjukförsäkring SFS 1947:1).


I sjukförsäkringslagen hittade jag en intressant mening, markerad med fet stil:

7 § Sjukpenning utges vid sjukdom som sätter ned den försäkrades arbetsförmåga med minst en fjärdedel. Vid bedömningen av om sjukdom föreligger skall bortses från arbetsmarknadsmässiga, ekonomiska, sociala och liknande förhållanden. Med sjukdom jämställs ett tillstånd av nedsatt arbetsförmåga, som orsakats av sjukdom för vilken sjukpenning utgetts och som fortfarande kvarstår efter det att sjukdomen upphört.

Jag har varit sjukskriven för utmattningdepression( utbränd ) och som en följd av det har jag fått mycket svåra sömnstörningar.
De kvarstår i allra högsta grad!!!! Alltså jämnställs det med sjukdom!!!!
Tackar!!!
Äntligen har jag hittat något i lagen som säger att jag har RÄTT ATT FÅ SJUKERSÄTTNING vad än de förbannade utförsäkringskasseläkarna säger!!!!!  

Egentligen en självklarhet och en rättighet som vi har. Vi har varit med och betalat ganska så rejäla summor till den försäkringen.
"Sjukförsäkringsavgiften ska täcka samhällets kostnader för sjukskrivningar. För en anställd var avgiften år 2007 8,78 %"
Alltså betalade jag 24 348.- bara under det året, enbart till denna försäkring!!!!
Hade jag vetat att de skulle komma med dessa nya vansinnesregler så hade jag tagit de pengarna och köpt en egen sjukförsäkring som man kan få ut det man har rätt till!!!!! Jävla utsugare!!!

Här passar ett mycket klokt och vettigt uttryck "Bajs på snoppen, pengarna tillbaka" (musiktext)
Har man blivit så lurad så att man betalat in hundratusentals kronor för en försäkring, som när man har rätt att utnyttja den, inte får ett korvöre, då borde man få pengarna tillbaka!!!!

Och nu tänker vi positivt då, för då blir allting så mycket roligare.
* Fortfarande minusgrader ute = inga myggor !!!
* Idag har inte min kära hund rymt.
* I morgon är det fredag, det är väl kul!!!???
* Vilken tur killen på bilden hade. Pilen kunde ju ha träffat i ögat!
Verkligen positivt att den satte sig i ögonbrynet istället



 

Ja...herregud....man måste sitta och tvångsleta positiva saker nu för tiden!!!
 

Helt galet!!!! God natt och tack för idag!!

http://aftonbladet.se/nyheter/article4131673.ab 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0