Lägesrapport.

Nej då Lillemor,  jag sover inte, ingen risk att man ska lyckas med det konststycket inte! Nä, jag håller på med köket nu. Jag blev så inspirerad av  just det du skrev till Tesa, så nu blir skåpluckorna Lila och väggarna turkosa. Läckert va???
Jag kan väl inte gå omkring här och vara cool i ett mesigt vanilj-gult kök?!

Nä...skojar bara. Jag har inte sovit i natt så jag slumrade till en stund i soffan när Kjell hade åkt. Nu har jag sovit en timme i alla fall...eller nästan.

Min tripp till utlandet blev inställd p.g.a sjukdom. 
Inte min sjukdom denna gången, utan Jennys. Hon är dyngförkyld och har feber så det är ingen idé att jag åker dit då. Hon och jag i en etta, utan att kunna gå på stan och kolla fräcka affärer.......det går bara inte!!!!
Hon kanske kommer hit för rekreation istället.........OM hon orkar ta sig till tågstationen vill säga. Hon var allt väldigt mammasugen när jag pratade med henne igår kväll, så hon kommer säkert att kunna kravla sig iväg till tåget.
Hoppas jag!!!!

Men gud vad drygt det är att inte sova.....alla andra snusar och sover så gott. Jag missunnar dem inte det, men det gör mig förbannad att inte jag också kan!
 


Världens enklaste grej egentligen!!!! Men för mig känns det som om det vore enklare att bli president i USA än att kunna sova normalt.
Jag vet faen inte vad jag ska ta mig till nu. Inatt hittade jag en superbra "sömnsida" på nätet.
Där tar de verkligen upp allvaret i att inte kunna sova.
Det är större risk att dö av det än av cancer t.ex.
Jag tillhör en minoritet av människor med så jävla störd sömn. Det är normalt att inte kunna sova SÅ BRA under några perioder av sitt liv. Men det är INTE normalt att inte sova en enda jävla natt på snart 15 år!!!!
Det enda som hjälper är: Narkos och morfin.
Narkos fattar jag ju att jag inte kan få varje natt, men ge mig för helvete MORFIN!!!!!!!!!!
Det är väl skit detsamma om jag blir narkoman på äldre dar. Jag kan ju i alla fall få fungera normalt den tid jag har kvar!!!!

Morfin förresten....det borde Challe också få, för dagsbruk! 
Hela dagarna går han runt i 20 meter lina coh skäller och gnäller, trasslar in sig i träd och buskar. Jag går ut och knyter upp honom, han traslar in sig och skäller och så vidare.....
Jag blir GALEN på honom snart!!!!
Att han är sån här nu beror på den där jävla löptiken som rymt hit till oss 5 gånger nu. Hon springer runt huset och skvätter ner med sitt smaskiga löpblod och Challe blir helt sjövild!!!! 
Jag fattar inte hur ägaren vågar ha en löptik springade lös! 
Varje gång som jag ringt och sagt att hennes hund är här så har hon hämtat honom och sagt att hon ska ha henne kopplad i fortsättningen. 
Skit detsamma tycker jag! Challe är redan galen nu!!!! Han kommer aldrig mer att kunna gå lös, han rymmer så fort han får chansen. 
Då är det väldigt tråkigt att inte tikens ägare kan ringa till MIG och tala om att Challe är där, så man slipper vara orolig när timmarna bara går och ingen hund kommer hem....och ingen ringer heller!!!!! 
Dålig stil!!! 
Suck...."Det är synd om människorna......" kan man tycka, men det är ännu mer synd om Challe. Han är så sönderstressad just nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till med honom. 
Ge oss morfin!


Tja, vad ska jag hitta på idag då? 
Kommer inte Jenny hit så vet jag inte, inga planer alls. 
Jamen vad bra, då ska jag ta min tidningshög och lägga mig och bläddra lite i alla nya tidningar som jag köpt men inte orkat läsa.....om jag nu kan sitta/ligga en liten stund, för jag VÄGRAR stå och läsa. Det känns så jävla dumt och meningslöst!!!! 
Testa själva när ni ska ha en slappardag: ta en tidning och en smarrig godisskål och ställ er och läs. 
Hahahahaha....helt sjukt om man tänker efter! 

Annars så är det bra! Kroppen är helt ok...eller godkänd i alla fall. Förutom det där jävla pekfingret som värker som faen. Jag vet inte varför....men det vet man ju sällan med denna korkade värksjukdom.
Utöver det så är det bara axlarna och ena sidan av nacken som värker.........och smalbenen, fotsulorna och fotleden på ena foten.  Helt under kontroll alltså. 
Sen har jag fått någon konstig värk i hälen på den "friska" foten. Inne i hälen, längst bak på hälbenet. Vad tror du doktor Phillemor? Något nytt eller bara vanlig gammal hederlig fibrovärk??? 
Enligt zonterapiskissen här, så är det egentligen i röva jag har ont.....eh?!
Zonterapi AB
De jämför foten med en ihopvikt människokropp.....

Kram på er....och efter denna gnällblogg så får jag väl bjuda på något fint. 
Här får ni kärringar!!! Varsågoda!
Om ni nu är sportintresserade förstås....Rugby verkar kul tycker jag!!!





 

Kommentarer
Postat av: Lojjan

Jag tycker också rygby verkar riktigt kul! Det ska jag nog börja med.... mumma vilken pudding! =)

2009-01-14 @ 11:09:09
URL: http://lojjan.blogg.se/
Postat av: Lojjan

Jag älskar rosa! Men jag är för feg för att använda det i inredning. Det är bara du som är så modig! Blev skit snyggt! Får komma ut å kika nån dag! Kram

2009-01-14 @ 11:12:47
URL: http://lojjan.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

så här e det.. du ska vara hederligt förbannad för att du inte sover. för det är helt eneklt en människas rätt att få göra.- och ingen i hela jävla världen HJÄLPER dig med det..- så var så arg du orkar. och var det hela tiden med samtal med läkare och sömnutredare och alla runt omkring dig...

och till hälen. gör det ont inuti själva hälen långt bak uppe i.. =hälsporre." bara" bak i hälsenan= infalmaeratd hälsena. inget av dom e ett dugg jävla konstigt. du går för mkt med fel skor och i kuperad terräng.

hälsporre. då e det riktigt illa och du ska söka för det. det går nämligen inte ALLS över av sig själv -utan blir värre. till slut kan du inte sätta ner foten.

inflammerad hälsena= typ samma sak. men det kan gå över om man inte belastar foten. då ska du ha kryckor. båda två ska sökas hjälp för. fingret också. HOS EN ANNAN LÄKARE: kan du vara så snäll att du ringer och ber att få en annan läkarE?????

du har en miljon saker du inte ens får en gnutta hjälp med. BARA dom sakena du ber om och du ber ju inte om ALLT. det "går ju inte" tänker man då..

sen till min svimmningsgrej. jag vet ..ingen fattar. precis som du säger. alla tror det är ett uttryck.men jag svimmar vrje ggn jag får en attack och kan inte ta mig upp till medvetande förrän korppen återhämtar sig.. och visst NÅT fel e det. jag har fibro. hahahah var arg. och ta tag i din kropp. ingen annan kommer göra det. det märker du va??

2009-01-14 @ 11:32:50
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Tesa

Har du hälsporre på gång bara så kan det hjälpa med hålfotsinlägg..testa..det lindrar ganska snabbt

2009-01-14 @ 17:40:57
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0