Nu vill jag inte mer!!!!!

Nu tror ni alla att vi var så bakis så att vi inte orkade med backhoppningen, eller hur?
Men där fick ni skit på tummen, för det var vi inte ser ni!!!

Vi gick upp tidigt och stekte ägg och gjorde skogshuggarmackor, packade och drog iväg till backen.
Det fanns ingen snö i backen men det gick lika bra att åka på frosten!
Tyvärr blev det inte så många bilder, alla våra kameror slutade fungera eftersom det var sååå kallt! Batterierna stelnade väl till!

Här kommer i alla fall en stilig bild på Anette.
Man kan inte begära mer av en skåning som aldrig sett snö förr (inte rimfrost heller...!)

Du VAR duktig Anette! Vi var alla imponerade av dig!!!!


Hon åkte hem till Skåne strax efter denna vurpa och jag och Lillemor åkte hem och vilade lite i soffan innan det var dags för henne att packa ihop man, barn och hund och åka hem.


Dalslänningarna åkte hem vid 15-tiden...tror jag i alla fall. Vi har haft en stenkul nyårshelg!!!!

Tack era galningar!!!! Ni är de bästa vänner man kan ha!!!


Ett riktigt gott nytt år på er!!!

************************
Nu sitter jag här och har sån värk i mina ben så det är nästan olidligt. Det beror nog på backhoppningen....eller så kan det bero på att jag har haft mitt livs jävligaste restless legs-natt och dag.
Benen började i vanlig ordning att hoppa och rycka igår kväll för att accelerera och bli överjävligt under nyårsnatten.
De andra gick och lade sig vid 4-tiden på morgonen, men jag kunde inte. Jag kunde inte ens STÅ still. Jag vankade av och an tills klockan var 08.00, då fick jag ett psykbryt och bara grinade. All muskelaktivitet gjorde så att jag fick helevtisk kramp som inte ville släppa. Kramp från höfterna och ner till tårna!
Grinade mig till sömns vid 9-tiden och vaknade efter ca 40 minuter.
Sen har dagen varit sådan....hela jävla dagen!!!!
När klockan var 18.00 stod jag inte ut längre! Då hade jag varit ute och gått, försökt att stretcha ut krampen, grinat och stått på knä på golvet och ätit middag framdukad på en pall. Om någon kikade in här när jag har det som värst så skulle de nog sätta mig på en isolerad och hårt övervakad avdelning på sjukhuset.
Man ser väl helt STÖRD ut antar jag!!!!!!!

Jag tog hela ryck-i-benen-medicindosen och sömntabletter. Jag orkade bara inte mer!!!! Förhoppningsvis skulle sömntabletterna ha någon effekt eftersom jag inte tagit någon på flera månader.
Och jodå...jag somnade.....i ca 1 timme!
Förbannade helvetes jävla skitben!!!! Nu orkar jag inte mer!
Det är nog nu!
I morgon ska jag ringa min doktor och KRÄVA att de gör något! Jag måste ha hjälp NU!!!!!!!!!

Nu har jag slitit med mina ben i 5 timmar till. Jag är helt slut. Kan jag inte bara få sova lite.....? Eller åtminstone få ligga och vila....jag vill inte mer nu. 

Yrvettes tortyrsyndrom!

 

Kommentarer
Postat av: anette

ja RING.....du måte få nån hjälp med detta....nöj dig inte med nåt annat du ska ha HJÄLP riktig hjälp...inte baa prova denna pilla o återkom utan på riktigt...

fan vilket helvete

kram

2009-01-02 @ 07:20:41
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: alexandra

Japp Maria,ring o var en bestämd pasient som inte ger upp föränn man får hjälp.kram

2009-01-02 @ 09:28:08
Postat av: Lillemor Lindqvist

ja fy fan. led med dig igår.. men orkar du ringa? har du nån att ringa?.. neurologen? kan du ringa dom istället??

var ledsen arg och förbannd också så du inte är en snäll patient..

usch. jag önskar jag vore pigg så jag kunde ringa och bombhota och sticka lite knivar i dom..tack så JÄTTE för igår och förrgår. ni är bäst!!!!

kram

2009-01-02 @ 11:11:20
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Tesa

Fy faan...det låter inte roligt..

Du kanske skulle ge din doktor din bloggadress så hon fattar på riktigt hur illa det är..Jag hoppas verkligen för din skull att det finns NÅT att göra som kan lindra iallafall..söva ner dig ett tag eller nåt kanske för det blir väl e ond cirkel eller? Ju mindre du sover desto mer hoppar benen och alltså kan du inte sova...Lider med dig..

Kram /Tesa

2009-01-02 @ 11:30:56
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: anette

hur har det gått idag...fick du tag i nå`?

jag hoppas verkligen at du hittat nån som hade en tid ....

kram

2009-01-02 @ 16:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0