Dansband, brut och svett,

Vivan: Tack före tipset, men denna influensan går nog inte att bota med rödvin. Den har ju liksom kommit till p.g.a rödvin....men det är ju en homeopatisk tanke....att bota lika med lika, så kanske.... Men jag får nog inte i mig en enda droppe rödvin idag....huu..!

Lillemor: När man går på dans, så kvittar det om det är så himla högklassig musik. När man går på DANS-dans så ska det vara dansband ju...hahahaha. Jag menar sådan där släpa-runt-varandra-dans och bugg. Var du aldrig på sådan dans? Satt du BARA i bilarna utanför Vikenborg och hånglade...hahaha!

En sak som är konstig är att jag har ett jäkla minne när det gäller gamla dansbandslåtar.
Jag har inte lyssnat på dansband sedan jag gillade den sortens musik och det var ca 30-35 år sedan!!! Ändå kan jag sjunga med i de flesta låtarna. Denna hemskt dödåliga gamla Jigslåten kunde jag vartenda ord till nu när jag lyssnade på den.

Varsågoda.....här kommer Jigs med Min Jojjo!



Visst är det konstigt! En riktig skitlåt som sitter som ett plåster i hjärnan! Men andra viktiga saker glömmer jag på en enda gång. Min hjärna har ett konstigt sorteringssystem.

Kjell och jag pratade om gamla minnen som man har. Vi läste en artikel där det stod att man kan komma ihåg hur Björnklister luktar....efter en massa år.
Helt rätt....Björnklisterlukten glömmer jag aldrig, det gör inte Kjell heller.
Det luktade ju så gott... Grön burk, vitt lock med ett hål för spateln. Spateln var röd....minns ni?

Allting som har med dofter att göra minns man ju lättare....men vad luktade det på dansgolvet då...? Brut och svett....kanske lite Lagerfeldt också....och fylla....och med en annan liten effekt för att förstärka minnet också: Handsvett!
Visst var det härligt att gå på dans...hahahaha!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja björnklister luktade så gott så man blev sugen på att äta det....

dansbandslåtar sätter sig för det är samma text i allihop...hjärta o smärta

2009-01-11 @ 17:50:50
Postat av: Millapilla

usch fy för dansbandsmusik hahahahahhahahahah ja texterna är inte svåra.......usch fick lyssna när morsan spelade plattor. hahaha men björnklistret kommer jag ihåg....bättre med björnklister än dansband hahahah kram

Postat av: britten

å men maria ...så goooo du är..ja det kanske är det som är värdelöst kunnande....precis som att jag kan alla sveningvars låtar också...Visst är det lite märkligt hurdofter kan trigga i gång minnet...alltid när jag känner doften av mopadavgaser så förflyttas jag tillbaka till tonåren...och björnklister då är jag i klassrummet på direkten...härlig blogg ikväll du...kram

2009-01-11 @ 21:20:08
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: britten

Va goooo du ä....Det är väl kanske det som är värdelöst kunnande som att jag kan alla sveningvars låtar utantill...Visst är det märkligt hur dofter kan trigga igång minnet..när jag känner doften av mopedavgaser så förflyttas jag direkt till tonåren...och Björnklister så sitter jga direkt i klassrummet...Roligt inlägg ikväll Maria ..jag skrattar åt både det ena och det andra...fröding hotelet har jag också bott på en gång...kram

2009-01-11 @ 21:24:38
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: cilla

Björnklister ja...Lukta på amaretto, hasselnötslikör, det luktar precis som björnklister.

2009-01-11 @ 22:36:45
Postat av: maria

Jamen det gör det ju!!!!!! Det kanske är därför jag tycker att Amaretto är så gott???!

Men nu ska jag ha en liten brännvinslektion med dig Cilla:

Amaretto är gjord på aprikoskärnor och mandel, som ger en smak av bittermandel.



Frangelico däremot är en supergod hasselnötslikör.



Nu var jag väl bror duktig va???



2009-01-12 @ 00:06:00
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

men va fan.. vad e björnklister då?? nåt dom hade under kritaperioden eller? hahahhaa gamla ni är hela tiden hahahahah

2009-01-12 @ 08:33:35
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0