Vardag

Äntligen är det vanlig vardag igen!
Nu ska jag börja mitt nya år. Det är en hel del att ta tag i kan jag lova.

För det första så ska några kilon bort!!!
Jag är grisigt oformlig för tillfället. BMI på 28,7
Sen vet jag att de finns de som är mycket tjockare, men det hjälper inte mig!
Jag mår inte bra av att se ut så här!!!

KlassifikationBMI (kg/m2)Risk för sjuklighet
Undervikt< 18.5Låg (men risken för andra kliniska problem ökad)
Normalvikt18.5 - 24.9Genomsnittlig
Övervikt25.0 - 29.9Ökad
Fetma30.0 - 34.9Moderat
Svår fetma35.0 - 39.9Svår
Extrem fetma> 40.0Mycket svår

Jag är överviktig!!!! Hur kul är det?
Jag har aldrig bantat i hela mitt liv, så någon gång ska väl vara den första.
Jag börjar idag!
Förfrukost: (jodå, det finns ett mål som kallas så...fniss) Istället för att ta med HELA kakburken till datorn, så tog jag bara en näve av mammas goda mördegskakor med mandelmassa och smält choklad.....mums! +4 koppar kaffe och 4 cig.
Jag ska skriva upp allt jag äter idag. Rapport kommer under dagen.

För det andra: Jag har ännu inte kontaktat någon laserklinik som ska fixa bort mina fula mygg-ärr. Nu ska jag det! Jag ska kolla lite vad en snyggare näsa än den här enorma Schymansnäsan kan kosta också......
Både den och min dallriga pelikanhals framhävdes av den nya frisyren. Suck!!!
 


För det tredje: Jag måste kolla igen hur läget ser ut för mig på sjukförsäkringsfronten. Jag har ringt F.K men de har inte kunnat ge mig något svar alls.
Det vore ju bra att veta om jag överhuvudtaget får några pengar därifrån, eller om jag ska leva på allmosor från Kjell

För det fjärde: Ta tag i sömnutredningen!!!!! Det får jag göra på fredag när jag ska till min söta doktorska!
För att slippa höra om hennes flytningar, barn, svartjobbare och sexlekar så tar jag med mig Kjell. Nu får det bli lite ordning på den där vårdcentralsdoktorskan och hennes flams.

För det femte.........och fram till det tioende, så finns det en hel massa saker jag måste ta itu med.
Orkar inte rabbla allt här.....!
Men det finns en hel del att ta tag i som ni ser.

Mellanmål: 3 clementiner + 1 cig

Ha det bra idag. Vi hörs!








Kommentarer
Postat av: anette

lycka till i din kamp mot kilona...jag började för några dagar sen och har redan fuskat två gånger....duktigt va

2009-01-07 @ 08:22:44
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

FAST....ta det i omvänd ordning!!! man bantar inte förrän man orkar med att banta!!! man bantar eller slutar röka när man mår bättre av dom andra sakerna så man inte dör av att banta eller sluta röka. okej!???? det är dömt att misslyckas om man int esover ointe kan sitta inte kan göra ett ksit. då måst eman få äta. sen när det händer nåt på den andra fronten tar man tag i vikten. sen kan man ju ta en "nåt annnat" än kakor kanske hihi

man måst eint ebanta. man kan sluta med kexchoklad. vilket jag tror du skulle må bättre av. i magen t.e.x vuxna människor ska inte äta mjölk.

bla bla bla

gör som du vill

2009-01-07 @ 08:42:47
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Cilla

Jo du, här känner jag att orken nog är tillbaka så idag börjar även mitt nya liv. Julen ska väck!!! Det är min prio 1. Sedan ska min kropp formas, har gått upp x antal kilon efter att jag slutat röka o nu gä.. ska de väck. 6-8 kg ska väl inte vara så svårt??Får väl flytta hemifrån ett tag, för Bosse den gourmeten går man ju bara upp tillsammans med... Alltså måste jag först skaffa mig lite karaktär...Oh jisses...



Nja jag börjar med att röja...

2009-01-07 @ 08:47:12
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: anette

jag tänkte på det...man vill ju inte hamna där på...30 komma nåt och bli moderathahah

2009-01-07 @ 10:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0