"Vi har olika mål med sjukskrivningen"

.....sa doktorskan!
Ja, det stämmer! Jag vill ha hjälp med mina sjukdomar så att jag kan börja arbeta så småningom. Doktorskan gör allt för att få mig att framstå som psykiskt sjuk, varför vet jag inte, men så är det i alla fall.
T.ex så är min myggöverkänslighet bara en bluff tror hon. Hon tror det är en självdestruktiv åkomma. Jag var tvungen att bli arg innan hon slutade jiddra om att jag såg bättre ut på armarna, (mina ärriga, såriga armar) Jag svarade att det bror på att det är VINTER och att det då inte finns några myggor. Alltså kliar det inte!!!!!
 Enkelt va? Men nej....hon svarade till slut: -Ok, om du säger det så....

Sömnstörningar:

Utdrag ur bloggen. "Jag har sovit...

....så som i en spegel av svett. Jag har sovit så hela kroppen värker"!!!! Ryggen vill jag inte ha kvar längre...nacken, armar och ben är precis som betong.
Men jag har SOVIT!!!!! Helt underbart!!!! Till 10.30...NÄR gjorde jag det senast??? 
När jag var 19 år eller nåt
!"  

Jag sover ca 3timmar/natt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Funderingar:
Utdrag ur bloggen. "Positivt.....ääuuurrrggghhh...vad jag kan spy på det ordet!!!! Tänk positivt står det överallt!!!!
-Faen...tänk positivt själv du din jävla idiot! Tänk positivt som fan, när du inte kan sova och benen sprattlar, kroppen värker och din högsta önskan är att bli sövd och opererad, för då får du sova åtminstone en liten stund!!! Efter operationen önskar man att man hade svinont så att man får en näve morfintabletter för det sover jag så gott på!
Det är ju helt sjukt att ha sådana önskedrömmar!!!!
"


Så här är det att ha restless legs:
utdrag ur bloggen, "Fy faen vilken hemresa! Jag hoppade upp och ner i sätet hela vägen från Thailand till Dubai. Där mellanlandade vi och jag fick lite ro i benen. Sen från Dubai till Göteborg så har jag stått hela vägen! Hur kul tror ni det är att stå som ett jävla fån i ett hörn och försöka sova?
Någonstans mellan Teheran och Warsawa fick jag ett totalt psykbryt och en gullig flygvärdinna och en steward tog hand om mig och hällde kaffe i mig.
Jag orkade bara inte mer! Jag bara grinade! Jag stod där och bölade mitt i planet med en massa människor runt omkring mig...men det bekom mig inte det minsta just då, jag var så trött, så trött, men kunde inte ens sitta i en minut. Jag kommer aldrig mer att flyga så långa sträckor mer
."

Fibromyalgi: Länk till en tänkvärd blogg  " http://yrvette.blogg.se/2009/february/utkast-mitt-namn.html "

Behöver jag säga mer?
Jo, jag kan ju berätta att jag STÅR och bloggar nu, med datorn uppriggad på två flyttkartonger. Och så här ser det ut i mitt liv just nu: ALLA sover, men inte jag!!!!


 


Jag vandrar runt i lägenheten....och mitt MÅL MED SJUKSRIVNINGEN ÄR ATT FÅ SOVA!!!!!!! Får jag bara sova, så är jag säker på att mina andra sjukdomar lindras också. Men tills dess så får jag väl gå här som vandrande vålnade....

Klockan är nu 01.40 och jag har inte somnat ännu!




Kommentarer
Postat av: anette

vad kan jag skriva som alla andra inte redan skrivit? Jag tycker att dessa människor som har till uppgift i sitt arbete att ta hand om, och hjälpa andra är som det verkar, bättre lämpade som städare eller nåt som inte drabbar tredje part!!

Du är den som verkligen inte behöver detta...det gör ingen, men du har haft tillräckligt med skit, det får va bra nån gång!!

Nej låt Lillemor ta med dig till en riktig doktor...kan inte finnas en till som är så dålig, jo på min VC men dom knastarna är det ingen risk att du träffar på.



massa kramar

2009-04-10 @ 06:51:03
URL: http://nettis69.blogg.se/
Postat av: Tesa

Du skojar!! Man tror ju inte det är sant när man läser detta...ska dom börja använda bloggar som "spionverktyg" nu? Jag blir riktigt förbannad när jag läser det...

Jag har iofs funderat på en sak ett tag...varför har du inte sökt en annan läkare för länge sen? För denna här verkar ju inte vara riktigt navlad...

Hoppas verkligen du får komma till en riktig doktor som förstår att man inte VILL vara sjuk...och som hjälper..inte stjälper..

Kramar /Tesa

2009-04-10 @ 07:35:04
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se
Postat av: lillemor

nu får vi försöka ta bort idioten ur huvudet. du kommer dö och få hjärtinfarkt om du inte slutar tänka på henne. jag VET ...av egen erfarenhet att paniken står en upp i näsan och man blir livrädd. -" men jag ÄR ju sjuk.jag KAN inte jobba. vart ska jag få pengar från för att överleva!? HJÄLP"

men.. nu e hon KOKT I SKIT! vi SKA till en annan läkare.VEM SOM HELST är bättre. och du kan inte hänga upp dig på det nu. vi löser detta på tisdag.. hon kommer inte bli befordrad om man säger så....

försök! om du KAN. att inte tänka mer på det. försöka vila din hjärna och umgås lite (och ge din katt p-piller). så löser vi detta när påsken e slut..

det blir bara mer och mer uppenbart (för vilken normalfuntad människa som helst som INTE är ens läkare )att hon ÄR kokt-..LÄNGE- i -bajs!!!!!

du ska nu ha påskledigt och ta det lite lugnt. vi ska komma och dricka kaffe och ni ska komma hit och vi ska skita i den där idioten.låtsas som att hon inte existerar. ska du göra NÅT? så ska du vara förbannad. inte ledsen.. inte knäckt. för det är HON som ska bli det på tisdag.

det är så mkt som är fel med hela behandlandet av din sjukdom från henens sida så det är LUGNT! jag LOVAR på min scoutheder.. på min farsas grav.. att det här löser sig. på ett eller annat sätt( om inte annat får vi ringa mina killar hihi) lägg ner henne. DU har inte gjort ett ENDASTE fel!!!inte NÅT!!!okej..? och dessutom är allt på en blogg bara bullbajs om du nu undrar.- så NEJ.- bort med miffot och försök bli lite omhändertagen i helgen så rycker kavalleriet ut på tisdag och sparkar in lite dörrar. jag LOVAR.. och jag e ARG.. då lägger tvn av och blixten står still. så försök att bara släpp. jag vet precis hur jobbigt det är(jag är i samma sits fast har längre tid på mig..) .men om du orkar så LÅTSAS ett par dagar att allt e som vanligt.. hmm....skit? ja men ÚTAN doktors skit åtminstone..

hälsa!!

kram!

2009-04-10 @ 09:03:47
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: monica schyman

Att inte kunna sova är ett helvete! Jag har haft det så i över tjugo år.. De första tio åren sov jag men inte tillräckligt djupt. Att vakna tröttare än när man lade sej är ingen höjdare, spydde på väg till jobbet nån gång, men ingen begrep varför man var trött. INGEN har NÅGONSIN frågat HUR BRA man sover. Tyvärr är det så fortfarande bland allmänläkarna, trots att det forskas enormt och tom visas på TV. Men kämpa på Maria! Du har stödtrupperna bakom ryggen!!! Hoppas din(!) doktorska fortsätter att läsa bloggen och även läser våra kommentarer så hon fattar hur fel hon har. Hon är ju helt ute i det blå, när slutade hon läsa forskningsrapporter månne? Tjugo år sen? Det var då man ville psykförklara oss som inte sov...

Kramar från oss...

2009-04-10 @ 09:15:15
Postat av: lillemor

TESA: det är inte så lätt att byta läkare som folk tror. speciellt inte mitt ute i vishan.det kanske bara finns två.. och sen är man så sjuk att man inte knappt orkar ta sig DIT. då är det ännu jobbigare att kommma igång med allt som krävs för att man ens ska få en syl i vädret och orka vara sjuk.. att sen byta läkare.. jaa. det liksom blir för mkt. men nu gör JAG det.. så nu har maria ny läkare på tisdag.. det är ett jävla helvete att vara såpass sjuk att man måste strida med kniven mot strupen för att BEVISA det.. för ingen tror en.. INGEN!!! och att göra det samtidigt som man försöker överleva dagen. att bara gå omkring... att veta hur man gör när man äter... för man är så trött att man dör .. att börja tjata med krångligt folk.. det ORKAR man inte.. inte för man e LAT utan för att om man gör en sak till så kokar hjärnan och man blir liggandes på golvet och piddrar..



2009-04-10 @ 09:20:44
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Cilla

När jag flyttade ner till bönhamn från övik bytte jag kommun. Du flyttar ju till ett annat län, så då måste det ju vara ännu lättare att byta både f-kassa och läkare. Vanligtvis flyttar f-kassan inte ut en förrän vid årsskiftet, jag bad om snabb förflyttning och det löste sig jätte smidigt.

Nu är det ju inte säkert att f-kassan i Åmål är bättre än i Kil, men sämre kan det ju knappast bli? Samma sak med läkare, det blir ju ett helt annat sjukvårdsområde, det jobbiga brukar ju vara att behöva gå igenom hela sjukdomsbilden gång på gång men det verkar ju du få göra med den läkare du redan har, ´kan ju inte bli sämre...



Försök att ha en så bra påsk du bara kan, o låt Lillemor hjälpa dig på tisdag till ny doktor. Det finns ju dokumenterat allting, så det måste ju gå.



Stor påsk kram

2009-04-10 @ 10:21:44
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: monica schyman

Vill du (ni) ha nåt annat att tänka på? Vi ska försöka ta premiärturen med Triken på söndag...

Ska vi komma förbi? Fjäskar du tillräckligt med din kusin kanske du får provköra underverket.. haha Det är jag som har bestämmanderätten över styret...

Kramar

2009-04-10 @ 11:40:59
Postat av: lillemor

maria får inte köra trike på söndag ..hon e bakis då hihi

2009-04-10 @ 14:16:39
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: lillemor

hoppas att dagen gick förbi okej..och att du orkade andas och kanske "glömma" idioter en liten liten stund i alla fall. nu hoppas jag och håller tummarna för att du kan sova lite lite också, så du kanske möjligtvis orkar med dagen imorgon. (orkar du inte med efterätten så skit fullständigt i den!!! det finns godis och chips för ett helt kompani UTÖVER maten. så vi dör fan inte utan efterätt..)skickar en massa kramar. ska bli så kul imorgon. kram!

2009-04-10 @ 23:08:28
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0