Men gör mig NORMAL......!

Åh, snälla please gör mig normal om så bara för en enda dag!!!! Bara så att jag får känna hur det känns!!!!!
För jag är ta mig faen inte normal på en enda fläck!!!!

Jag kan inte sova. Jag sover minimalt varje natt, bara såpass mycket så att jag nätt och jämt överlever. Ingenting hjälper som ni vet, jag har ju testat allt som finns i pillerväg och andra konstiga sovhjälpsmetoder.
 
Men när jag INTE ska sova, eller ens FÅR sova, ja då slaggar jag in och snarkar som en gris!
Hos tandläkaren, när jag gjorde en rotfyllning. Alltid när jag sitter i ett väntrum, t.ex hos doktorn och sitter och väntar på att få komma in och få hjälp för att jag inte kan sova...??!!!! Hur trovärdig är man då, när man sover som en stock och rycker till och vaknar dreglande när de ropar upp ens namn för andra gången?
Jag har också somnat när jag pratat i telefon! Det måste ju kännas trevligt att jag tycker människan är såååå boring så att jag somnar mitt i ett samtal!!!

Eller som allra värst: När jag kör bil!!!!
Det händer inte så ofta som tur är. Jag har lärt mig att jag måste tvärstanna och kasta mig in på en parkeringsficka och sova en liten stund. Det går otroligt fort att somna då när jag känner att ögonlocken börjar klippa på mig. Det finns inget som kan hålla mig vaken då. Bara att tvärnita och sova lite innan jag kan köra vidare. Helt sjukt!!!!!
Igår kväll, när jag skjutsat hem William, så var det dags igen. Jag hade bara ett par kilometer kvar innan jag var hemma så jag chansade på att det skulle gå bra. Men det gjorde det så klart inte! Jag somnade!

Jag vaknade till av att bilen slirade till och nosade lite på vägrenen. Vilken jäkla tur jag hade! Änglavakt!!!! Jag kunde lika gärna ha kört i diket!!!!

Så snälla snälla, låt mig få vara normal ett litet tag så att jag får veta hur det känns!!!!

När jag väl kommit hem så skulle jag ha röjt upp efter helgen, men nix, jag somnade i soffan!!!! Jag pratade i telefon ett tag, bla med mamma. Hon ska komma hit idag och titta hur fint och juligt jag har det...hehehehe!!!!

Just det!!!!! Fint och juligt! Nu ser mitt vardagsrum ut så här!!!! Verkligen mysigt!


Detta skulle jag ju ha röjt upp. Plus en hel del annat som jag också skulle ha gjort! Men nej då, då somnar jag ifrån alltihop istället!!!! Jag är ju helt störd!!!!

Men mitt i alltihop, så känns det skönt att det inte smittar eller är genetiskt. Alla mina barn, och andra nära och kära, blev ju helt normala!!!!!
Eller?


Nu ska jag ta ett tag i röran här. Det värsta ska jag väl hinna få bort innan mamma dyker upp. Eller förresten.....jag kanske skulle ta och lämna det till henne istället!!!??? Det är ju det mammor är till för!!! Att plocka efter sina barn alltså!!! Men nej.....det får nog räcka med att hon kommer hit med lite julkakor och grejer. Det får ju finnas gränser hur mycket man kan utnyttja dem. T.o.m morsor kan bli lite trötta ibland...!

På tal om någonting heeelt annat....hehehe.....Jenny, ni får bo på en av Karlstads populäraste adresser under julhelgen! En fräsch lägenhet i gamla badhuset, mitt i city of Karlstad!!!! Häftigt va???


Ses snart igen kära bloggisar!!! Kram!

Kommentarer
Postat av: Lillemor Lindqvist

men snälla maria- när ska du fatta?????. du SKA lämna skiten .och sen FÖRKLARA VARFÖR!!!. för att du inte sovit för att du e kass!!! inte städa upp och låtsas som ingetning. när ska du begripa???. ingen kommer någonsin förstå vad du snackar om så länge du själv låstas att det inte finns. låt skiten ligga.-lägg dig i soffan och så får mammsen en riktig förklaring.. säger hon emot så skrik rätt ut !!!!!och fortsätt förklara. nån jävla gång måste du släppa på allt och berätta!!!!!!!!!!!!!!!!





slår vad om att du spenderat hela helgen med att passa uppp dom som varit hos dig. fast du absolut inte ska göra det alls om du nån gång ska få vara bättre.

2008-12-15 @ 08:41:04
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lillemor Lindqvist

men snälla maria- när ska du fatta?????. du SKA lämna skiten .och sen FÖRKLARA VARFÖR!!!. för att du inte sovit för att du e kass!!! inte städa upp och låtsas som ingetning. när ska du begripa???. ingen kommer någonsin förstå vad du snackar om så länge du själv låstas att det inte finns. låt skiten ligga.-lägg dig i soffan och så får mammsen en riktig förklaring.. säger hon emot så skrik rätt ut !!!!!och fortsätt förklara. nån jävla gång måste du släppa på allt och berätta!!!!!!!!!!!!!!!!





slår vad om att du spenderat hela helgen med att passa uppp dom som varit hos dig. fast du absolut inte ska göra det alls om du nån gång ska få vara bättre.

2008-12-15 @ 08:41:54
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: maria

Njae...de är ganska självgående mina ungar. Jag har fått hjälp med disk och sånt, men jag fattar vad du menar.



Och vad beträffande mrsan så är det ingen idé! Hon är sjuksköterska och fattar ingenting. Sjuksköterskor är värst....åtminstone om de är ens morsa!!!



Men jag ska lägga mig nu och hoppas sova lite tills hon kommer.....



Tack för att du skäller och bryr dig om mig!!!!



kram...

2008-12-15 @ 09:14:57
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: monica schyman

VOV VOV Jag instämmer! Nu är du riktigt illa ute, dina skyddsänglar måste vara nästan ihjälstressade vid det här laget... Omgivningen är inte tankeläsare, du måste tala om hur du mår! Sätt dej och skriv ner hur lite du sover så kanske mamma sjuksköterskan inser hur illa det är.. Alla vet ju nu hur viktigt för hälsan med ordentlig sömn.

Kramar i massor!!!!!!!!!!!!!

2008-12-15 @ 09:31:50
Postat av: Tesa

ser ju bara en tendens i det här du berättar...

Snälla rara Maria...de enda gångerna du somnar är när du inte KAN göra en massa annat..när du inte kan städa, fixa, dona..som i väntrum..eller hos tandläkar´n eller i bilen.. så SLAPP AV!!!!!!

Och det är inte ett jävla dugg stört att tuppa av mitt i röran...DET är NORMALT!!! Det är så du ska göra!!!

SOV NU!!!!

Kram Tesa

2008-12-15 @ 11:40:22
URL: http://tesa.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0