1:a advent

Härligt! Äntligen börjar nedräkningen till jul.
Jag började dagen i stillhet med en kopp kaffe, pepparkakor, första ljuset tänt och en julskiva i cd-spelaren.



Jag ska njuta av detta lugn så länge det går, för resten av dagen blir inte lika lugn. Vi ska röja på övervåningen och möblera om. Sen ska där målas om, både taket och väggarna ska bli vita istället för det gräsliga bastuliknande furueländet som är där nu.

Sen har jag lust att gå till kyrkan idag också.... Det är som allra finast i kyrkan på första advent, men just det kanske inte är det viktigaste anledningen för ett kyrkobesök....Det är rätt gött att sitta där och bara softa, lyssna lite på prästen, sjunga med i alla välkända julpsalmer....me like Hossiana David son....den är lite ösig...om man nu kan säga så om en psalm...hm..jo det kan man!
Men om jag ska dit så får jag nog gå själv skulle jag tro.....

....däremot är det nog inga problem att få med sig mina tre karlar på julskyltningen, men jag är inte så sugen på att gå på den. Just nu pissregnar det!

Bakväder...perfekt, jag ska baka pepparkakor!
DET får jag garanterat sällskap av karlarna, William och jag bakar, Stefan och Kjell äter deg.

Så får det bli...tror jag!

Varm och go adventskram till alla som vill ha! Kram på er!


Kommentarer
Postat av: vivan

I stutabåset mår han gott!

Bara att ta fram när "anden" faller på!

Och lite andlig är du ju nu i adventstider....ha en skön dag! kramilikram!

2008-11-30 @ 09:18:20
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

happy advent.. eller nåt hahhaha. du är välkommen när som helst. bara att du kommer det.. här e det lite mysigt också. men vilka fina snöstjärnor du hade satt upp på fönstret. me like!!.. var rädd om armarna vid pepparkaksbaket. låter mysigt. tror inte det blir julmarknad/skyltsöndag här heller. äckel päckel väderoch trasig kropp.. massa kramar!!!!

2008-11-30 @ 11:01:34
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Maria

Det låter mysigt att sitta i kyrkan och snusa in frid i kroppen :-)

Ha en skön första advent !



Kram Maria

2008-11-30 @ 11:04:49
URL: http://hippamorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0